Hur tänkte Dogger här? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur tänkte Dogger här?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av krizz Visa inlägg
    Var inte mitt syfte att "gnälla". Ställde mig bara undrande till reglerna och hur dom som skapat tävlingen resonerat kring detta. som jag skrev i slutet på inlägget tycker jag det är ett skithäftigt initiativ men blir oroad att fuskare ska utnyttja detta och förstöra för oss hederliga gäddjägare. Vi får hoppas detta inte blir fallet och jag önskar alla som kommer delta ett riktigt skitfiske!
    Kanske överreagerade lite när jag uppfattade det som gnäll......men reglerna är som sagt solklara och bara att acceptera när det gäller vilka metoder som är tillåtna...

Att det sedan finns enstaka rötägg som är beredda att tänja på regler står ju helt klart....(satte i båten ikväll och upptäckte då att någon/några idioter snott 140liter soppa.....)...

Men precis som i sportens värld är det ju bara att välja om man själv vill köra rent spel eller vara en fuskare....

Dogger är ju ganska tydliga med vad man avser göra om man misstänker fusk....sen om det hjälper eller ej återstår att se...

/S
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Their game, their rules. Att de vill premiera folk som handlar beten snarare än kör med levande betesfisk kan man ju förstå, pengarna ligger ju där för branschen.

Att man sedan kan tokfuska med ryssjor, photoshop, trolling mm. får ju stå för den personen i sånt fall, jag personligen skulle inte vilja vara känd som (för mig själv) killen som fuskade till sig 100 000 kr och fick ryggdunkar av andra gäddentusiaster så fort vinsten kom på tal.

Ett roligt initiativ, ett vansinnigt smart marknadsföringsknep som Dogger kommer tjäna bra med pengar på är jag helt övertygad om!

Skulle man vilja utveckla tävlingen i framtiden så skulle topp 10 kunna bli bjudna till någon slags final, livesändningar med Fisheco etc. och i slutändan så vinner den som har den längsta fisken under finalen.
      Feces piscis!

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
        Kanske överreagerade lite när jag uppfattade det som gnäll......men reglerna är som sagt solklara och bara att acceptera när det gäller vilka metoder som är tillåtna...
        Jag kan ha fel, men jag har hur som helst uppfattat att FS är ett diskussionsforum. Visst är reglerna för Doggers jippo/tävling klara och varken krizz eller jag har skrivit att vi inte kan tolka dem, men det innebär väl ändå inte att man inte kan/får/bör diskutera reglerna? Det finns väl ändå ingen regel här på forumet som säger att det som är klart får man inte snacka om utan det får man antingen acceptera eller knipa k***?

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
          Jag kan ha fel, men jag har hur som helst uppfattat att FS är ett diskussionsforum. Visst är reglerna för Doggers jippo/tävling klara och varken krizz eller jag har skrivit att vi inte kan tolka dem, men det innebär väl ändå inte att man inte kan/får/bör diskutera reglerna? Det finns väl ändå ingen regel här på forumet som säger att det som är klart får man inte snacka om utan det får man antingen acceptera eller knipa k***?
          Håller med dig att man får snacka om reglerna......på precis samma sätt som det står mig fritt att tycka att någon är gnällig om man ifrågasätter dem......och även uttrycka det som en del av diskussionen eller hur?

För det kan väl ändå inte vara så att man bara får delta i en tråd om man håller med TS? Har i alla fall inte sett någon sådan regel heller här på FS.......

/S

Edit..skulle även tyckt att en Jerkfiskare som tyckte att han var mobbad för att han inte fick ställa upp i KM i mete var lite gnällig....och kanske hade jag också påpekat det....
          Senast ändrad av Silverbågen; 2014-03-25, 07:08.
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Håller med dig att man får snacka om reglerna......på precis samma sätt som det står mig fritt att tycka att någon är gnällig om man ifrågasätter dem......och även uttrycka det som en del av diskussionen eller hur?

För det kan väl ändå inte vara så att man bara får delta i en tråd om man håller med TS? Har i alla fall inte sett någon sådan regel heller här på FS.......
            Det är helt OK, fast en smula gnälligt...

Kommentera

Känner mig också lite mobbad. Fiskar mkt på Vänern och stora spricksjöar. Här är trolling en förutsättning för att överhuvudtaget få se en fisk på flera veckor. Skulle man idka pelagiskt spinn här kommer förmodligen män i vita rockar komma och hämta en efter en vecka på sjön.
              Nej då.. Leta stim av betesfisk och fiska sedan i och runt dem med stora jiggar

Kommentera

Sedan finns det ju gränsdragningsproblem. Tex fiske från drivande båt. Är det trolling? Och om man piffar upp sin spinnare med en sillbit, fiskar man då fortfarande med konstbete?

Kommentera

/S

Edit..skulle även tyckt att en Jerkfiskare som tyckte att han var mobbad för att han inte fick ställa upp i KM i mete var lite gnällig....och kanske hade jag också påpekat det....
                  Man får bara delta i denna tråd om man håller med mig, trodde det framgick klart och tydligt?
                  Man hänger väl inte på detta forum om man inte vill ha olika åsikter och diskussion? Förhoppningsvis kan ju något gott komma ur detta och om man från doggers sida skulle upptäcka att upplägget inte var det bästa kan man ju komma med konstruktiv kritik och förslag till förbättring i efterhand?

Kommentera

Man får bara delta i denna tråd om man håller med mig, trodde det framgick klart och tydligt?
                    Man hänger väl inte på detta forum om man inte vill ha olika åsikter och diskussion? Förhoppningsvis kan ju något gott komma ur detta och om man från doggers sida skulle upptäcka att upplägget inte var det bästa kan man ju komma med konstruktiv kritik och förslag till förbättring i efterhand?
                    Det är med största sannolihet ett högst impulsivt och oigenomtänkt infall från Doggers sida. Tills nästa gång kommer dom givetvis att konsultera dig innan.
                    sigpic

Kommentera

Utan att vara gnällig eller tjatig... Nog är det något egenartat med diskussionsklimatet är på FS? I fotboll eller ishockey (eller vilken annan sport som helst) är det helt i sin ordning att vrida och vända på allting - stort som smått - såväl före som efter matchen trots att inget av det man tjötar om påverkar något i den ena eller andra riktningen. helt i sin ordning och det betraktas inte ( i vart fall väldigt sällan) som gnäll eller möts av påhugg som går ut på att den som öppnade näbben borde stänga den fortare en kvickt. Visst, fiskare är ett tystlåtet släkte men det här är ju ändå ett diskussionsforum! Eller?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                      11 svar
                      2 109 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Rospigg
                      av Rospigg