Fiskesnacks flugfiske tävling för nybörjare 2013. Fångst diskussions tråd. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks flugfiske tävling för nybörjare 2013. Fångst diskussions tråd.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskesnacks flugfiske tävling för nybörjare 2013. Fångst diskussions tråd.

    På begäran lägger jag upp denna tråd så att ni kan fritt snacka loss om era fångster utan att spamma fångst rapport delen.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-27, 21:35.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

  • #2
    Lite trevlig morgonläsning för er morgonpigga, i flugtävlings-rapporten :



    Viewer discretion is advised!
    Varning för starka bilder... heh...

    Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

    Kommentera


    • #3
      Hej Göran.
      Hittade inte länken till anmälningstråden. Undrar om det går lika bra o anmäla sig hit nu, eller är det försent?
      Jag ska köpa flugfiskeset nu dom närmaste dagarna.
      Blev ju inspirerad av gårdagens prövningar. Blir ett Vision Atom set. Grymt skönt spö att kasta med och jag fick lite instruktion av ett riktigt proffs. Emma Lindgren från Vision.
      Så i år kommer det säkert viftas lite mera med flugspöet en med spinnspöet, fast det får hänga med som reserv bara när jag besöker P&T sjöar.
      Grymt kul med regnbågsfisket i Rudan där vi var. Finns ju även fina öringar och rödingar med. Vilka kämpar dom är. Måste va en speciell känsla o få fighta dom på fluga.
      Senast ändrad av Hasse69; 2013-05-02, 06:18. Anledning: Felstavning

      Kommentera


      • #4
        Du har anmälningstråden här: http://www.fiskesnack.com/forum/show...554#post819554

        Men senaste inlägget i den (15/4) har Jock scott skrivit så här:
        Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Men på onsdag är det tvär stopp! Jag måste ju sätta gränsen någonstans. Annars kommer folk att hålla på att anmäla sig tills i augusti.
        Så tveksamt om det går tyvärr. Men annars så är det ju en tävling som går varje år och du får vara med dina tre första säsonger så det är bara att köra extra hårt nästa säsong annars.
        Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
        Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

        Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

        Kommentera


        • #5
          Jag är ledsen Hasse69.

          Känns tråkigt att behöva säga det. Men gör jag ett undantag nu? Så kommer det säkert andra med samma vädjan senare. Och då kan jag ju inte gärna neka dem heller. Se och lär denna säsong och häng på nästa års tävling när den startar i stället.

          Hoppas att du förstår min sits?
          Senast ändrad av Jock Scott; 2013-05-03, 08:26.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

          Kommentera


          • #6
            Drog iväg en kort tur nu på kvällen då sambon min helt plötsligt ville ut och fiska lite. Efter ca 1 timmes fiske så har man kommit upp i 8 olika arter i år. Än så länge i år så har det kommit upp: Abborre, Gräskarp, Gädda, Havsöring, Regnbåge och Öring. Dagens nya arter blev Gråsej och Horngädda (Näbbgädda för de som tycker bättre om det namnet. ).
            Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
            Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

            Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

            Kommentera


            • #7
              Fan att man inte kan räkna kvalitetsfiske som klass: i fredags spenderade jag 8 timmar vid en liten å på fjället med sammanlagt (på två personer) 21 öringar över 5hg

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
              9 svar
              1 700 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg AdnanS2024  
              Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
              38 svar
              3 122 visningar
              5 gillar
              Senaste inlägg Najad
              av Najad
               
              Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
              48 svar
              3 151 visningar
              5 gillar
              Senaste inlägg TiSo
              av TiSo
               
              Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
              2 svar
              237 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Cosmoz 08  
              Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
              19 svar
              1 255 visningar
              5 gillar
              Senaste inlägg hnkm
              av hnkm
               
              Arbetar...
              X