Flugfiske tävlingen för nybörjare 2013. Fångst rapporter. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske tävlingen för nybörjare 2013. Fångst rapporter.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Ja, och tyvärr är det ju så att säsongen börjar så sakteliga att närma sig när den feta tanten sjunger.

Jag höll upp under hela juli och större delen av augusti. Var alldeles för dåliga förhållanden i de P&T pölar där jag brukar fiska.
    2:a året i följd då då dessa månader har varit kassa.
    Tur att höst fisket brukar vara produktivt.
    Ja precis, och det märks ju också av antalet bidrag i tävlingen... inte många som flugfiskat i sommar inte :P

Men går det inte att, av den anledningen, flytta på datumet säg en månad till kanske? Just för att få fler bidrag helt enkelt.
    Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Anledningen till att start- och slut- datumet på tävlingen är då är för att det är då havsöringingssäsongen startar på västkusten 1:a april och slutar 14 september i skåne. Det skulle bli orättvist mot de som bor i fel delar av Sverige om man inte har de start och slut datumen i tävlingen. Kan tillägga att de ställen som jag har möjlighet att fiska vildöring på så är det bara tillåtet att fiska mellan 15:e maj och 30:e augusti så den säsongen är redan slut. Var också på en resa i norra Sverige nu i veckan och där är det väldigt många vatten som säsongen bara är augusti ut. Så även harren är körd på många ställen nu. Det känns som om att det bara är abborre, båge och gädda som man kan fiska hela tiden när isen inte ligger... Det blir ju lite fel och orättvist att vissa ska få längre tid på sig att försöka få sina fiskar än vad andra har möjlighet till utan att åka genom halva Sverige. Så jag tycker att den period som tävlingen håller på är mest rättvis för alla.

Det är ju inte säkert att folk inte har fiskat bara för att det inte kommit in fler rapporter... Kan ju vara så att de inte tycker att det är värt att komma med någon rapport om fisken inte ligger topp 2 i sin klass. Själv har jag fiskat på mycket i sommar framförallt havsöring, båge och multe. Och fått bra också, är uppe i 69 havsöringar och 95 bågar än så länge. Multen har jag tyvärr inte lyckas landa någon i år heller. Har även fått 13 olika arter på fluga bara i år. Men jag har ju inte lämnat någon rapport efter varje tur då det känns meningslöst att lägga upp varje fisk man får om den inte är bättre än den som ligger tvåa. Jag vet även fler i tävlingen som har fiskat mycket men inte har lämnat någon rapport av samma anledning. Så att det inte skulle vara bra fiske på sommaren stämmer ju inte och ifall folk inte rapporterar så betyder det ju inte att de har försökt.
      Senast ändrad av haggis82; 2013-09-01, 17:50.
      Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Ser med spänning fram emot resultaten

Kommentera

Jag med!
          Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
          Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
          11 svar
          2 105 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Rospigg
          av Rospigg