SPOKET - 2012 Roligaste höstfisket - Bidrag 5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SPOKET - 2012 Roligaste höstfisket - Bidrag 5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SPOKET - 2012 Roligaste höstfisket - Bidrag 5

Inskickat av: SPOKET

"Gäddfiske

trodde ända sedan jag var liten att gäddan är likadan året runt, det ända jag trodde kunde påverka var om det regnade, så när jag satt med en kompis i hans båt och vi endast hade fångat några snipor så förstod jag inte riktigt vad han menade när han sa att han längtade till höstfisket, jag har alltid haft tur med fisket men jag hade ju bara fiskat på sommaren, så när jag vart medbjuden ut på sjön för att fiska lite höstgädda i st:anna så hade jag väldigt skilda tankar jag visste inte vad som skulle vara skillnaden mot sommaren, stoleken? styrka? antal?, så efter ett par kast så kände jag ett hugg i början var det inget specciellt men jag kände sedan efter jag hade drillat honom ett par meter hur han får kraft och börjar rusa iväg, och då visste jag skillnaden, det var till och med så att nackhåret reste sig, men till min besvikelse så var den inte så stor som den kändes, men det gjorde mej ingenting för jag hade aldrig haft så härligt hugg i hela mitt liv, och bara känslan av att veta att nästan alla gäddor är jättepigga, och efter den där gäddan drog jag bara upp fler och fler och varje gädda bestod av pigga hugg och ett sinne för att rusa. så nu fiskar jag även på höst/vår.

Click image for larger version

Name:	image.jpeg
Views:	1
Size:	157,4 KB
ID:	1813399

jag hade 3 förväntningar när vi åkte ut.
    storleken?
    styrka?
    antal?

tyvärr så var det bara styrka och antal som förbättrades för mej, men hösten är inte slut än, och jag hoppas varje gång på att min buster jerk ska landa precis framför en hungrig madam som inte vill något hällre än att sätta sig på mina krokar."
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
11 svar