Rapport från fröya veckan 34
14 - 21 augusti
Oturs förföljda eller bara slumpen??
Turen började ca 05:00 på lördag morgon och ca 13-14 tim senare efter många dryga mil speciellt de tunga sista slingriga och gropiga milen var vi framme ca 18:30-19:00 vi träffade på torbjörn och skrev avtal osv för att snabbt komam iväg på en första tur.. Vi kom väl ut runt 20:00 tiden och efter några timmars fiske kunde vi konstatera mycket hård blåst och regn men fisk blev det iaf (hela) en liten torsk och en ännu mindre bleka..
Söndag: Ja vad ska man säga kuling och skyhöga vågor gav inte så mycket som en fisk.. Så vi beslöt oss för att fisk från land vid broarna som man åker över få väf ut mot sörderöya.. Resultatet blev över förväntan ett antal torskar med top på 2.6kg och ett par krabbor
Måndag: Vilka idioter vi är!!!!! Perfekt väder och massor av fisk upp till hela 1kg
eller ja fick en fin bleka på ca 2,5-3kg också
Provade även knaggrocka och det gav 2 rockor på ca 3 min fiske sen drev vi för långt ut. Ankaret fäste inge bra och vi behav oss till sulfjorden i stället i hopp om större sej & torsk.. Sej blev det dock i mängder men bara småfisk.. Väl i hamn kunde vi konstatera att alla utom vi hade fiskat på "seibarden" med ruggit bra resultat.. Torsk till 10 + sej till 8 med mera med mera.. fisket hade varit kanon och vi var så klart på fel ställe " suck"
Tisdag: Storbåten ute på örnklakken. Och där ute var även "Boris yeltsin" Stavning?? Ute och fiskade
Han var i norge för att diskutera om några odlingar skulle flyttas till japen elelr hur det var
Han hade dock bra fiske
4a fulla korgar på 30 min fiske... Även vi fyllde våra korgar och jag kunde lyfta in sej till 5kg en kungsfisk, en lubb och en kolmule. Övring fick fiske ena fiskepolarn en långa på ett par kg och torsk på ca 7kg. Annars var det mest sej på mellan 2-5kg både på längden och bredden.. Rensningen blev klar ca 02:30 (aningen trött)
Onsdag: nu står dom på "seibarden" eller ja trodde vi iaf.. Både vi och torbjörn kunde snabbt konstatera att det blåse nordan och det ganska kraftigt och sillen kom inte in då + lågvatten på det så fisket sög rent ut sagt..
Torsdag:Inte igen nästan kuling och regn och ruggigt dåligt fiske ingen lycka på seibarden mer än nån / några blekor och nån torsk. En båt fick iaf en marulk
rå ball fick halva fisken var käft 
Fredag: sista fiskedagen ingen vind
(ja skönt) men dessvärre regn så jag vågade inte ta med kameran ut.. ( vilekt missatag!!!) Satsningen blev på knaggrocka och efter ca 15 min på första ankringen kom första upp och den var det knaggrocka race i flera timmar och på 4 man a ca 4 tim blev det 30 knaggrockor
det högg konstant vi tappade även flera (stora) som slet av linan 0.43 hade ja ( 17kg) fick på en som jag knappt kunde rubba från botten och den simmar fortfarande där nere.Notis jag tog 10 av dom 30
Och av de 30 vägde vi bara de som såg stora ut och sviten blev hela. 6.3, 5.9, 5.8,4.5, 4.0 kg osv osv osv.. Fick säker flera runt 5kg men man orkade inte väga för det högg hela tiden vi drillade som mest 3 rockor sammtidigt och ena polarn fick en dubble på rocka också
Min störrsta vägde 5,9 de den på 6,3 tog ena poalrn och den andra på 5,8 to en annan så det var relativt jämnt fördelat.. vill man ha guld rockor ska man definitivt åka till fröya..
Resultatet då? Ja enligt mig / oss och många på campen så var vädret dåligt och fisket mycket trögt.. Ja ja fick iaf några nya arter och fina knaggisar och en hel del filér att ta hem och käka
//skitfiske på er alla mvh kenta
14 - 21 augustiOturs förföljda eller bara slumpen??
Turen började ca 05:00 på lördag morgon och ca 13-14 tim senare efter många dryga mil speciellt de tunga sista slingriga och gropiga milen var vi framme ca 18:30-19:00 vi träffade på torbjörn och skrev avtal osv för att snabbt komam iväg på en första tur.. Vi kom väl ut runt 20:00 tiden och efter några timmars fiske kunde vi konstatera mycket hård blåst och regn men fisk blev det iaf (hela) en liten torsk och en ännu mindre bleka..
Söndag: Ja vad ska man säga kuling och skyhöga vågor gav inte så mycket som en fisk.. Så vi beslöt oss för att fisk från land vid broarna som man åker över få väf ut mot sörderöya.. Resultatet blev över förväntan ett antal torskar med top på 2.6kg och ett par krabbor
Måndag: Vilka idioter vi är!!!!! Perfekt väder och massor av fisk upp till hela 1kg
eller ja fick en fin bleka på ca 2,5-3kg också
Provade även knaggrocka och det gav 2 rockor på ca 3 min fiske sen drev vi för långt ut. Ankaret fäste inge bra och vi behav oss till sulfjorden i stället i hopp om större sej & torsk.. Sej blev det dock i mängder men bara småfisk.. Väl i hamn kunde vi konstatera att alla utom vi hade fiskat på "seibarden" med ruggit bra resultat.. Torsk till 10 + sej till 8 med mera med mera.. fisket hade varit kanon och vi var så klart på fel ställe " suck"Tisdag: Storbåten ute på örnklakken. Och där ute var även "Boris yeltsin" Stavning?? Ute och fiskade
Han var i norge för att diskutera om några odlingar skulle flyttas till japen elelr hur det var
Han hade dock bra fiske
4a fulla korgar på 30 min fiske... Även vi fyllde våra korgar och jag kunde lyfta in sej till 5kg en kungsfisk, en lubb och en kolmule. Övring fick fiske ena fiskepolarn en långa på ett par kg och torsk på ca 7kg. Annars var det mest sej på mellan 2-5kg både på längden och bredden.. Rensningen blev klar ca 02:30 (aningen trött)Onsdag: nu står dom på "seibarden" eller ja trodde vi iaf.. Både vi och torbjörn kunde snabbt konstatera att det blåse nordan och det ganska kraftigt och sillen kom inte in då + lågvatten på det så fisket sög rent ut sagt..
Torsdag:Inte igen nästan kuling och regn och ruggigt dåligt fiske ingen lycka på seibarden mer än nån / några blekor och nån torsk. En båt fick iaf en marulk
rå ball fick halva fisken var käft 
Fredag: sista fiskedagen ingen vind
(ja skönt) men dessvärre regn så jag vågade inte ta med kameran ut.. ( vilekt missatag!!!) Satsningen blev på knaggrocka och efter ca 15 min på första ankringen kom första upp och den var det knaggrocka race i flera timmar och på 4 man a ca 4 tim blev det 30 knaggrockor
det högg konstant vi tappade även flera (stora) som slet av linan 0.43 hade ja ( 17kg) fick på en som jag knappt kunde rubba från botten och den simmar fortfarande där nere.Notis jag tog 10 av dom 30
Och av de 30 vägde vi bara de som såg stora ut och sviten blev hela. 6.3, 5.9, 5.8,4.5, 4.0 kg osv osv osv.. Fick säker flera runt 5kg men man orkade inte väga för det högg hela tiden vi drillade som mest 3 rockor sammtidigt och ena polarn fick en dubble på rocka också
Min störrsta vägde 5,9 de den på 6,3 tog ena poalrn och den andra på 5,8 to en annan så det var relativt jämnt fördelat.. vill man ha guld rockor ska man definitivt åka till fröya..
Resultatet då? Ja enligt mig / oss och många på campen så var vädret dåligt och fisket mycket trögt.. Ja ja fick iaf några nya arter och fina knaggisar och en hel del filér att ta hem och käka

//skitfiske på er alla mvh kenta
Kommentera