Följen, följen och åter följen men inget hugg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Följen, följen och åter följen men inget hugg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Följen, följen och åter följen men inget hugg

Har haft riktigt bra fiske den senaste tiden och har hört från bekanta om riktigt grymt gäddfiske i mina vatten i stockholms skärgård så idag så funkade ingenting.

Dock så har jag aldrig sett så många följare som idag. Men ingen som gick till attack riktigt, någon gjorde ett lamt utfall innan de vände och simmade tillbaka. Samma sak på flera olika platser. Testade olika beten, spinnare, tail-beten, jerkbeten med samma resultat. Vevade på som en galning, vevade sakta men ingen skillnad.

Så extremt frustrerande när inget funkar. Är det bara att ge upp en sån här dag eller vad fan gör man?
    Min fiskeblogg Skvalp
    +FishEco

Har du testat att stanna upp vevningen och göra småryck samtidigt var 5te meter ungefär? Dom flesta huggen jag får är när jag gör ett litet ryck och stannar upp.
    Mvh Simon

Kommentera

Jo testade vevstopp i olika. Funkar inte lika bra på spinnare som på jerkbaits tycker jag men det hjälpte inte. Lyckades lura två till hugg idag men fortfarande många följen som bara kollade lite lojt
      Min fiskeblogg Skvalp
      +FishEco

Kommentera

Små beten. Svartzonker McMy eller McMio eller en liten Toppie är aldrig fel. Eller varför inte ett skeddrag? Små beten i ganska skrikiga färger som du vevar fort med korta vevstopp kan ibland vara melodin. Samma sak med beten som inte sticker ut för mycket i sidled, typ tail, spinnare, wobbler eller Svartzonker McPaddle. Man ska i alla fall inte ge upp - det är många som kan intyga om stora gäddor som huggit efter långa, tröga dagar...

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

kan vara väldigt giftigt o ha ett gäddmete med mört precis utanför båten.. vill dom inte ha betet har dom förmodligen genomskådat bedrägeriet. men är hungriga.. osså hänger där en mört precis framför näsan på dom..

Kommentera

provade du fiska 100% monotont? Samma rörelse och fart på betet verkar vara den rätta melodin i många vatten nu. Trolling har gått bättre än jerk konstigt nog.
            Eller så har gäddorna tröttnat på alla hundratals jerkbait dom sett dom sista åren??=)

Kommentera

Tjo!

Om du får en massa följen i närheten till båten så kan du pröva att köra Åttan (http://www.youtube.com/watch?v=UPsFfcsPKaM). Folk påstår att det är den rätta medicinen för veliga fiskar...

/Daniel

Kommentera

Samma här! Kom precis hem efter ett pass från ca 16-22. Fiskade i samma sjö i Fredags och måndags och hade då grymt fiske med mycket hugg, både abborre och gädda.
                Ungefär liknande väder idag, blåsigt och molnigt men idag funkade inte alls det som funkade både i fredags och måndags. Kunde tom se gäddor som följde efter betet ända tills jag lyfte upp det från vattnet, helt sjukt.
                Det som funkade var blank atom 28g som jag aldrig brukar få något på annars, samt Killer Tree Frog nära vassen retade upp gäddorna lite.
                Skumt hur det kan skilja så mycket från dag till dag. Men är väl bara att leva med det :P Är väl sånt man lär sig med åren att veta när det funkar och inte.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                6 svar
                2 113 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg anteman
                av anteman