Gäddfiske med frugan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske med frugan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske med frugan

Japp helgen avlöpte som vanligt...ut till stugan fort som fan...frugan pratade om diverse göromål som inte kunde vänta...tankarna flög iväg direkt till hur jag skulle slippa undan och komma ut på sjön...men som vanligt vart det lite pula i trädgården mest för syns skull. Frugan är ju ganska intresserad av fiske, vilket inte visar sig vid valet av utrustning, har en Sölvkroken vx200 rulle monterad på ett ABU Classic 7ft som jag inte använder så mycket och det försöker jag få henne att använda, men som vanligt ska hon på en gammal inkapslad ABU rulle som inte går att datera, antik är den nog...spöt ska vi inte tala om...när dessutom diverse kufiska spinnare ska användas försöker man milt påtala att hon nog inte kommer att få nån fisk...Men inte vill hon haspla som hon säger...3 timmar var vi ute och det gav 7 gäddor och en abborre som frugan lyckades med, därmed var friden räddad, alla gäddorna togs på mellanstor wobbler med gul mage, grå midja och svart rygg, flytande
    Min utrustning: Rullar- Okuma Interceptor 3, Shimano Cardiff 301A, Ambassadeur 5501CS Pro Rocket. Spön- Shimano Beastmaster AX, Ron T Arezzo 9ft, Shimano CBM AX 270MH.

Det finns alltid ett godare argument för fiske än trädgårdsarbete! Alltid!! Grattis till att ni tog ert förnuft till fånga och struntade i trädgårn. Hur ni än beter er kommer ni ändå aldrig få se gäddor och abborrar växa på trän!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
    6 svar
    2 113 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg anteman