Ny svensk rekordkarp togs igår! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny svensk rekordkarp togs igår!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Perragreven Visa inlägg
    Tålamod och ork finns, 2 månader på fjället varje sommar kräver lite... intresse för en fisk som blir matad i en damm finns inte, så där har Du rätt...
    Ditt problem är helt enkelt att du är lite trångsynt? När jag var yngre var jag likadan, fast då gällande bl a flugfiske. "Vad är nöjet med att stå och vifta med en underdimensionerad utrustning efter småfiskar?". Idag förstår jag nöjet med det, jag växte helt enkelt upp och lärde mig vara öppen för nya upplevelser och tankesätt. Jag flugfiskar knappt nu heller, men jag förstår vad tjusningen med det är. Det samma gäller nog dig och karp, ge det en chans, antingen kommer du gilla det eller så kommer du iaf till viss del förstå varför andra gillar det. Karpfiske är enligt mig ett fiske som kräver väldigt mycket tålamod och kunskap. Att till slut fånga en karp är för mig oerhört tillfredsställande och belönande.

Att folk har problem med att det fiskas nära kassodlingar tycker jag för övrigt också är löjligt.

Kommentera

Väl uttryckt Patric! Trångsynt är det minsta jag är, jag ifrågasatte bara meningen med att göda en fisk i en liten damm
      för att få en rekordfisk. I min värld ska rekordfiskarna vara vilda, och fångade där alla kan fiska.
      Att jag sen som gammal norrlänning bara räknar Öring, röding och Harr som fisk har inte med saken att göra... ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Perragreven Visa inlägg
        Tålamod och ork finns, 2 månader på fjället varje sommar kräver lite... intresse för en fisk som blir matad i en damm finns inte, så där har Du rätt...
        Har inte emot fjället, men speciellt svårfångad kan väl inte en fisk som aldrig sett varken drag, fluga eller fiskare förut vara?
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          Har inte emot fjället, men speciellt svårfångad kan väl inte en fisk som aldrig sett varken drag, fluga eller fiskare förut vara?
          Ha ha ha ha, bäst!
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
            Försök så får Du se! ;-)

Kommentera

Jag kan förstå båda sidor, grattis till en fin fisk! Men som det redan skrivits i tråden så tycker jag inte det väger hälften så tugnt som i princip vilket annat rekord som helst, det är ju inte samma sak helt enkelt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
              6 svar
              2 105 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman