16580 gram & 127 cm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

16580 gram & 127 cm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Captain_Lovestar Visa inlägg
    Gratulerar! Ja, fisk dör ibland tyvärr. Men den dog ju på rätt sätt, den blev inte klubbad av någon retarded local som har en skum ide om att det skulle vara fiskvårdande. All heder åt dig Mats.

Och du lär ju få utstå en shitstorm här på FS som traditionen bjuder, bara att huka sig och vänta på att de blir äldre och visare.
    Nej då, det lär han inte få göra.
    Det är sånt som händer och majoriteten av oss som förespråkar C&R vet bättre än att kräva C&R på ALL fisk som fångas.
    Detta är tvärtom ett "bra" exempel på att man faktiskt utsätter fisken för stora påfrestningar och förhoppningsvis så kommer nästan alla som läser tråden att ta med sig det nästa gång då de får en riktigt stor fisk på kroken.

Så snabb drillning som är möjligt med den utrustning man har, så kort tid ovanför ytan som möjligt och alltid tänka på att fisken KAN dö av påfrestningarna. Men ger man den ingen chans så är den ju garanterat död och man får aldrig mer möjlighet att fånga den när den blivit ännu större.

Vi är inga idioter.
    Några få individer har hårddragit det och skriver hotfulla inlägg i fotoalbumet på ALL fisk som inte släpps tillbaks.
    Precis som att några få individer med bestämdhet sagt att fisk som man fångar nästan automatiskt ska dödas, för att man har rätt att ta hem all fisk man får(om reglerna inte säger annat)

Men den stora massan är relativt enig om att det går att både ta hem matfisk ibland OCH utöva C&R med framgång.

Kommentera

Mycket stort grattis!

Kommentera

Jag tror inte att det blir "ramaskri"

Du har ju bevisligen redan släppt tillbaka just denna fisken tidigare i år, med framgång. Jag tror de flesta som fiskar regelbundet inser att fisken inte alltid överlever. Framförallt om jag ger min egna åsikt: färre än man tror (efter att man inte längre ser fisken då).

Jag ser personligen skillnad på folk som gör vad dom kan och inte alltid lyckas.
        Och folk som skiter i vilket och inte ens försöker

Kommentera

Ursprungligen postat av Captain_Lovestar Visa inlägg
          Gratulerar! Ja, fisk dör ibland tyvärr. Men den dog ju på rätt sätt, den blev inte klubbad av någon retarded local som har en skum ide om att det skulle vara fiskvårdande. All heder åt dig Mats.

Och du lär ju få utstå en shitstorm här på FS som traditionen bjuder, bara att huka sig och vänta på att de blir äldre och visare.
          Tackar Jonas och alla andra!
          Jag står stor och stolt, man har ju hanterat en del press i livet!!
          Frågan är om det är värt att dokumentera och lägga ut STOR fisk man fångar. C&R eller inte, avundsjukan verkar vara större än jag trott. Jag fick en ännu större skitstorm när jag vägde den fel i påskas. Sen är det som Robert säger! Jag har bara fiskat i 1,5 år och haft en jävla tur. Jag har fortfarande mycket att lära men jag är inte helt outbildad, Da_moose, Morti, Blaze, kennat och LE mfl har jag lärt mig mycket av. Är lite sugen på att hänga med dig på något specimenpass?

Skitfiske
          M
          Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

Det visar bara det som vi har snackat om här förut på fiskesnack, att mjölksyran dödar fisken den kanske klarar sig 1 gg men inte 2 gg. Och om vattnet är sommarvarmt så är syret i vattnet mindre och chansen till överlevnad ännu mindre.Ska man C&R säkrast så är det tidig vår och sen höst om man ska vara någorlunda "säker" på fiskens överlevnad.
            Senast ändrad av LazziLax; 2010-09-16, 08:50.
            Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Mmmmm....avundsjukan är lite svår ibland.

Vissa har fiskat riktat efter storgädda i över 30 år i vatten som är öppna året runt och ändå inte fått någon över 16 kg. Sen kommer du och drar 2 st på ett år, blir kanske lite svårsmält för en del. Men det är som Pasi skriver, vissa har det och andra inte...

Det är förmodligen inte den sista storgäddan som kommer upp därifrån....
              Senast ändrad av Da_Moose; 2010-09-16, 10:37.
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Stort Grattis!
                Har upplevt samma sak när det gällde öring, fiskade efter gädda på en plats där öringen är näst intill utdöd. Får napp och drar upp en öring på 2kg (Kändes iallafall mycket när jag var yngre ) Blir ju givetvis överlycklig eftersom jag aldrig hade fått öring förut. Tar någon bild med mobilkameran, och ställer mig i forsen för att releasea. Den fick liv rättså snabbt men sedan ser jag att den flyter iväg på rygg i forsen.. Springer efter i vattnet och försöker "återuppliva" i 30min... förgäves tyvärr. Synd att den glädjen man hade av sin första öring bara försvann sådär.
                Man låter ju rätt fanatisk när man står med vattnet upp till knäna i en halvtimme för att få liv i en fisk, men det känns väl ändå rätt gött när den fina fångsten simmar vidare.

Kommentera

@ Mats, absolut, om du har lust kan vi nog styra upp något.
                  www.hellfish.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
                    Vissa har fiskat riktat efter storgädda i över 30 år i vatten som är öppna året runt och ändå inte fått någon över 16 kg. Sen kommer du och drar 2 st på ett år, blir kanske lite svårsmält för en del. Men det är som Pasi skriver, vissa har det och andra inte...

Det är förmodligen inte den sista storgäddan som kommer upp därifrån....
                    Visst Robert!
                    Man ska inte heller glömma att jag kan sjön väldigt bra, jag behöver inget ekolod längre. 95% av fisketimmarna har jag gjort där de senaste 2 åren!

Det blir en ny runda på söndag

M
                    Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

Ja, svårt att styra över alla händelser vid fiske. Grattis till en grym fisk!!
                      Brottar fett...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 105 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman