Gäddfisket för tillfället? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfisket för tillfället?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag är hög som bara den. Min puls slår i tusen efter 2 liter kaffe och stora fiskeförväntningar såhär dagen efter birgittadagen. Snart bär det av för lite ordentligt, motiverat morgonfiske. Jag har inte vågat mig ut i den hemska blåsten. Förra fisketuren var jag nära att blåsa ner från gångpelaren över vattnet och jag fick ingen fisk heller. Idag lugnade blåsten ner sig under dagen men några-måste-göra-saker var i vägen för fisket. Har bett till gäddguden att han ska skänka mig bra fisk, så jag håller tummarna att en gädda äntligen kliver på. Hur fasen ska man kunna lära sig landa gäddor ordentligt om man sällan får några att öva på :S.

Kommentera

Ursprungligen postat av useless
      För mig går höstfisket fintfint Var ute 3 timmar i helgen jag fick 6 gäddor och 5 abborar och min kusin 5 gäddor och 5 abborar. gäddorna var mest smått, men abborarna var helt ok alla mellan 4-7 hg. En av gäddorna var väll okej, är inte så jätte bra på att uppskatta vikter men skulle säga 3 kilo. http://forumbilder.se/show.aspx?iid=c46201034622P1743
      här är en bild på den iaf nån som är lite bättre på att uppskatta kan ju gärna lägga in en kommentar av vad den tror
      Jag skulle gissa på 2,5 kilo nånting.. Grattis fan för lyckat fiskafänge
      Får man fråga hur du lurade abborrarna?

Kommentera

Blivit en heldag idag från 07.00-14.00 enbart gäddfiske.
        Hur det gick får ni läsa på bloggen, skriver enbart där hädanefter

Kommentera

Brax ätare

Pelle landa den här brax ätaren när han var ut med mig i Måndags (9.39kg). Vi hade en lika stor efter som vände vid båten samtidigt som Pelle stod och drilla. Kom även upp några 4kgs fiskar.

Bra jobbat Pelle.

Click image for larger version

Name:	DSC00372.JPG
Views:	1
Size:	85,3 KB
ID:	1760058
          Sportfiskeguide Christian Jansson
          www.janssonsmobilkranar.se/fiske

Kommentera

Snyggt jobbat! Vad stod dom på för djup och vad tog dom på?

Kommentera

Dom stod på 0.7-2m djup. Den stora tog en bigbandit i silver och svart, även x-buster fungerade bra under måndagen. På tisdagen så var blåa westins Jerkar totalt överlägsna. På tredagars fiske så har vi landat 50st gäddor inga har tagit tail beten fast vi har kört på hårt med det.
              Sportfiskeguide Christian Jansson
              www.janssonsmobilkranar.se/fiske

Kommentera

Känner att jag hittat rätt!

Fisket hos oss går sjukt trögt. I princip all fisk står på 20m och neråt(enligt lodet) vi plockade en rackare på 12 m, vertikalad. Vi försöker förtynga wobblers och bullar och försöka komma ner på djupet men gäddan verkar sjukt trög. Att snacka vikar och "vanligt" höstfiske på grunt vatten känns som meningslöst.

Kommentera

Fånken!
                  Var ute hela söndagen (8.30-16.30) i trakterna runt Vaxholm/Ljusterö.
                  Summa: 1 liten termos på 0,8kg samt en följare i (gissningsvis) 3kg-klassen.
                  I övrigt helt stendött
                  Vattentemp runt 8-9°C och måttlig vind, dock NV-lig - tycker dock det borde vara lite mer livat nu när man äntligen kom ut på vattnet, omoraliskt att inte gäddan känner sitt sociala ansvar och passar på nu när vi gästar
                  Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                  En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Här har gäddfisket, Stockholmsskärg., varit helt ok! Absolut inga stora mängder men en lite större fisk i båten. 4-5tim fiske på två man Onsdag och lika många timmar Torsdag förra veckan resulterade i 11 gäddor och 6-7st tappade. Den största vägde 10,9kg, ett par på runt fyra ett antal på runt 3kg. Fisken har dock märkligt nog varit rätt försiktig, många försiktiga hugg på betet som gjorde att många fiskar tappades.
                    Dom flesta, inkl. den större, stod riktigt grunt på mellan 1-0,5m djup. Någon 4:a kilos stod lite djupare på 4-5m. Vattentemp på ytvattnet, ca. 7,5-8,5gr.

Kommentera

Gick ju bra här för några veckor sen, small på gäddor mellan 4-8 kg enbart, då halva isen låg, gick konstigt nog fisket som bäst, lite väl drygt när dem drog under isen bara ! men hann bara med 3 pass innan slask is la sig över och förstörde allt! Nu har äntligen isen börjat lagt sig rejält...första ismete passet imorn är efterlänktat!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      171 svar
                      39 724 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Hepper2
                      av Hepper2