Sikmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sikmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sikmete

Jaha då var det dags att ta spöna och dra sig ut i stockholms södra arkipelag och lura upp en och annan sik var det tänkt.
    Bottenmete med marre på pasternoster vis var det tänkt, får se om det ger något!
    Wish me luck!

Återkommer senare idag med rapport om fisket!
    Om det blir dubbelhugg i min båt stämmer man obligatoriskt upp i nationalsången och tar en prisa snus(2006)...dock får man nog lov att ta en prisa nikotintuggummin nu för jag har precis slutat upp med eländet..(2007)
    Eller så skiter man i det och tar en prisa snus som en riktig karl, är nere i träsket igen (2008)

Glömm inte den röna pärlan ovanför kroken, den e skitbra
    Fiske är en livstill och mete är en religion

Kommentera

Jaha då var man hemkommen!
      GICK JEVLIGT BRA ALLTSÅ!!!
      FICK NÄSTAN, DOCK BARA NÄSTAN, UPP EN RYDS FUCKING JEVLA 485:A MED 80 HK UTOMBORDARE....DET INAVLADE SKÄRGÅRDSFOLKET ÄR JU HELT JEVLA STÖRDA!!! HAN SER OSS STÅ O VINKA PÅ LAND, FYRA SPÖN ÄR UPPRIGGADE... ÄNDÅ STRYKER HAN IN TÄT INPÅ LAND OCH DRAR IVÄG MED 3 AV TACKLEN PÅ SLÄP. 1 VECKAS GAMMAL FIRELINE PÅ 160 M a´ 250 SPÄNN RÖK FRÅN SPOLEN SAMT 2 ANDRA TACKEL!!!!! TROR DU MAN BLIR LESS NÄR MAN STÅR MED TVÅ SPÖN UTAN EN ENDASTE LINSTUMP PÅ SPOLEN?!?!?!!?
      BLIR SÅ FÖRBANNAD!!!! OCH INTE EN ENDASTE SIKJEVEL BEHAGADE ATT NAPPA HELLER... TRÅKIGT! SEN DRAR MAN HEM, OCH VID HANINGE STN SÅ SER MAN EN ÄDELFISKE SJÖ FRÅN PERRONGEN...MAN BLIR SUGEN, TJACKAR FISKEKORT a´ 70 :-, INTE ETT NAPP...JAHA SÅ DET HÄR VAR NOG DEN SÄMSTA DAN NÅNSIN .... VARFÖR HÅLLER MAN PÅ ENS??!?!!?!?
      Om det blir dubbelhugg i min båt stämmer man obligatoriskt upp i nationalsången och tar en prisa snus(2006)...dock får man nog lov att ta en prisa nikotintuggummin nu för jag har precis slutat upp med eländet..(2007)
      Eller så skiter man i det och tar en prisa snus som en riktig karl, är nere i träsket igen (2008)

Kommentera

:p grattis? Jag har krokat en båt en gång också. I götaälv.

Kommentera

Ursprungligen postat av robin82
          Jaha då var man hemkommen!
          GICK JEVLIGT BRA ALLTSÅ!!!
          FICK NÄSTAN, DOCK BARA NÄSTAN, UPP EN RYDS FUCKING JEVLA 485:A MED 80 HK UTOMBORDARE....DET INAVLADE SKÄRGÅRDSFOLKET ÄR JU HELT JEVLA STÖRDA!!! HAN SER OSS STÅ O VINKA PÅ LAND, FYRA SPÖN ÄR UPPRIGGADE... ÄNDÅ STRYKER HAN IN TÄT INPÅ LAND OCH DRAR IVÄG MED 3 AV TACKLEN PÅ SLÄP. 1 VECKAS GAMMAL FIRELINE PÅ 160 M a´ 250 SPÄNN RÖK FRÅN SPOLEN SAMT 2 ANDRA TACKEL!!!!! TROR DU MAN BLIR LESS NÄR MAN STÅR MED TVÅ SPÖN UTAN EN ENDASTE LINSTUMP PÅ SPOLEN?!?!?!!?
          BLIR SÅ FÖRBANNAD!!!! OCH INTE EN ENDASTE SIKJEVEL BEHAGADE ATT NAPPA HELLER... TRÅKIGT! SEN DRAR MAN HEM, OCH VID HANINGE STN SÅ SER MAN EN ÄDELFISKE SJÖ FRÅN PERRONGEN...MAN BLIR SUGEN, TJACKAR FISKEKORT a´ 70 :-, INTE ETT NAPP...JAHA SÅ DET HÄR VAR NOG DEN SÄMSTA DAN NÅNSIN .... VARFÖR HÅLLER MAN PÅ ENS??!?!!?!?
          Regel 1

Räkna aldrig med att sthlmare har ngn intelligens när det gäller saker som händer utanför staden i friska luften...
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
            Regel 1

Räkna aldrig med att sthlmare har ngn intelligens när det gäller saker som händer utanför staden i friska luften...
            Det var nog det klokaste du sagt någongång

Kommentera

08 =99 inte riktigt hundra!!!

Kommentera

Det är därför man aldrig skall gå hemifrån utan sitt trogna pansarskott på ryggen

Kommentera

Okej, jag väljer nu att ge den här tråden en liten annan twist. Även om jag håller med om att vissa båtägare visar alldeles för dålig hänsyn till omgivningen. Det gäller inte bara fisket tycker jag.

Det finns inte så många trådar om sikfiske i forumet, så jag passar på att fråga efter lite basfakta vad gäller just sikfiske i skärgården. Är det mete med mask som gäller, eller hur ska man gå till väga!?

Ber om ursäkt om jag avviker från trådens egentlige innehåll, men kände mig bara tvungen att kasta ut en trevare och fiska efter lite information på området.

Tjipp!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                  6 svar
                  2 110 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg anteman