vårgäddfisket startat - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vårgäddfisket startat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vårgäddfisket startat

Kom äntligen ut på årets första spinn/jerk-tur i sthlms skärgård.
    Fisket började segt och vi famlade runt lite då det var platser vi inte kört vårfiske på tidigare - brukar också vara lite segt tidigt på dan på våren. Sen kom äntligen den första spinngäddan för året - inte stor men grymt skönt med hugg! Vi slutade dan vid 5 och landade 7 gäddor med en topp på drygt 5 kilo - jag fick 4, men inte den största. De flesta togs grunt, vi hade som brukligt vid vårfiske ett par följare + tappade ett par stycken - bl a min största för dan, som vi fick se sidan av innan hon steg av. Lite ringrostig är man allt - får skylla på ny oinfiskad utrustning......
    Senast ändrad av Micko; 2004-04-11, 20:52.
    work is just a bad excuse for not fishing!

haha, det som skiljer en storfiskare från en vanlig fiskare är att storfiskarn vet vad han ska skylla på....

Kommentera

Det visar sig ibland att mitt fiske förstörts av att jag haft fel strumpor på mig...
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Har också kommit igång med gäddfisket, men bommat båda passen... Är lite frustrerande när kompisarna får fisk på fisk...

Kommentera

Fisherman. Därför jag brukar vara själv ute... då har jag inga irritationsmoment... fast man kan ju få höra av kompisar ändå som varit ute på annat håll... men då kan man ju dra lite olika valser för att hålla skenet uppe...

Har också bommat två pass nu fast idag var det nära... men jag skyller på att det var för kallt. Fingrarna frös ordentligt. Märkligt med tanke på att jag ledigt kan pimpla i femton minusgrader utan att frysa... skumt...

BeBest: Strumpor har jag inget problem med (har aldrig sånna) men, min fiskekepa är försvunnen... *suck* Söp bort den en sommar och fisket har märkbart blivit lidande på grund av det. letar efter en lika bra keps men har än så länge inte funnit den...

Kommentera

Men det är Mycket roligare att ha kompisar med om det går bra för mig men dåligt för dom Har tyvärr inte upplevt det ögonblicket....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
            6 svar
            2 105 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg anteman
            av anteman