Ursprungligen postat av Gimmy
Visa inlägg
Som du säger, varför gnälla och fiska i sjön om den nu är så värdelös som den är?!
Exakt så jag tänkt om det nu inte vore som så att de flesta som fiskar lite halvseriöst efter gös någon gång vill ha fisk på lite högre vikt än snipvikt lite då och då..
Ok om man vill ut och fånga mkt fisk, då är Ringsjön det vatten i Skåne man ska åka till. Men har man fiskat några år "seriöst" efter att fånga stora gösar så lockar helt enkelt inte Ringsjön längre. Visst finns chansen att fånga sin drömgös, men chansen att fånga någon av dessa giganter är betydligt mindre än chansen att fånga en 5kg-firre i vilket annat gösvatten som helst.
Regler är regler, saken är ju bara den att vissa regler är ju rent åt helskotta. Detta måste ju även du hålla med om när du vet hur sjön funkar. Bara för att det finns vissa regler i sjön så måste väl dom inte vara bra? Tro fasen att människor som brinner för sportfisket vill ha regler som verkar vettigare än vad som gäller nu!?
Just nu är det en massa fantasiregler hopdiktade av folk som är väldigt lite insatta i hur ett modernt sportfiske/yrkesfiske/fritidsfiske kan kombineras.
De som gnäller är knappast vattenägare, de flesta som är vattenägare känner inte heller till vad som håller på att hända med sjön. Det är den skrämmande baksidan av det hela. Tror garanterat att många av vattenrättsägarna kunde avstått från sina nät om dom bara visste att sjön i längden skulle må bra av det. Många bäckar små hade gjort en gigantisk å i detta fallet...
Tråkigt att du inte vill diskutera längre, intressant att se ditt/ert synsätt på det som händer.
Tyvärr verkar ni lika säker på er sak som "vi" (eller i alla fall jag) på andra sidan.
Ge det ett par år till så får vi se vem som hade rätt. Får hoppas att det var er sida.
Enligt min spådom så står ni och försöker sälja filéer från 6-8 hg gösar...
Kommentera