gäddfiske vid forsmark - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gäddfiske vid forsmark

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gäddfiske vid forsmark

Ute 2 dagar i vind och kyla, men fy skam den som ger sig. Va ute med polarna o fiskade gädda och som vanligt vart det otroligt trög fiskat när vinden kom från norr. Men vi hade ett par riktigt fina hugg och ett antal missade krokningar. Gäddan va inte på sitt bästa hugg humör. Mina jerks va nog lite för stora för de slöa gäddorna de va o "nosade" på dom men inge mer. Polaren lyckades kroka 3st runt 2kg på sin abu atom som va betydligt mindre än mina jerk beten. De va efter dragen flera gånger men vände vid båten. Testade med långa vevstop och drog ner tempot men de hjälpte inte. Så nu väntar man nån vecka tills tempen gått upp o nya tag sen
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
    Ute 2 dagar i vind och kyla, men fy skam den som ger sig. Va ute med polarna o fiskade gädda och som vanligt vart det otroligt trög fiskat när vinden kom från norr. Men vi hade ett par riktigt fina hugg och ett antal missade krokningar. Gäddan va inte på sitt bästa hugg humör. Mina jerks va nog lite för stora för de slöa gäddorna de va o "nosade" på dom men inge mer. Polaren lyckades kroka 3st runt 2kg på sin abu atom som va betydligt mindre än mina jerk beten. De va efter dragen flera gånger men vände vid båten. Testade med långa vevstop och drog ner tempot men de hjälpte inte. Så nu väntar man nån vecka tills tempen gått upp o nya tag sen
    Har varit ute under helgen också, fast fiskade ledsundet. Fick upp 5st gäddor på största var 3.5-4kg. Samma här va mest fram o nosade, verkar vara en sån peroid just nu, ska ut imorgon också och testa på, kan återkomma med resultat och förhoppningsvis fina bilder
    [FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]

Kommentera

Hej på er!

Vi åker inat från Jkpg för att fiska runt gräsö efter gädda! Hur ser det ut?

Kommentera

Ursprungligen postat av firefaighter Visa inlägg
        Hej på er!

Vi åker inat från Jkpg för att fiska runt gräsö efter gädda! Hur ser det ut?
        Jag har hört att det har varit trögt överlag därute. Men det kanske kommer igång!

Kommentera

testade gäddfisket i mälaren de va segt där med i helgen men vädret va för bra för lyckat fiske. Kanske har med sena islossningen o göra att de e småsegt nu
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Efter 4 dgr fiske runt gräsö, konstaterade vi att det är troligen upp till 3 veckor sent. Den stora fisken har precis backat upp och väntar på lek. Det vore kul om flera rapporterade hur det går fortsättningsvis!

Kommentera

Jag fiskade på norra delen av Gräsö i Onsdags Torsdag, onsdag blev det 1 abborre o en gädda.

På torsdagen blev det 24 gäddor, och minst 15 tappade. Bara snipor alltihop. Leken har redan varit på norra gräsö men
              Körde på Fredagen ett kvällspass från 17 o framåt. Vi var 3 i båten totalt drog vi 15 gäddor, störst 6 kg men ingen utav gäddorna var lekta. Korta o tjocka

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
              6 svar
              2 110 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman