Dagens ismete pass 6 mars 2004 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dagens ismete pass 6 mars 2004

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dagens ismete pass 6 mars 2004

6 mars 2004
    äntligen släppte det!!

Steg upp kl 06:50 för att hinna med att komma iväg till 08:00 lite seg på morgonen då

Ok yes bra väder också... soligt och fint!!!

Första spöt satt kl 09:00 första fällning gick till mig runt 10:00 men inget där!!

ca 11:00 fällning på mitt spö och en riktigt tung fisk svarade i linans ende den bara stog på botten och gjorde mjuka tunga knyckar men jag kunde inte rubba den mer än några decimer från botten och så som alltid med större fisk så tappar man den snyft! Vad tror ni det var? Tog på ca 3-3.5m djup tyngd i fisken och mjuka tunga knyckar och mörten visade lite små grubsår och ett stor hål i gällocket ganske 2-3 mm i diameter.

död period

ca 13:00 Micke drar på första fisken fast det efter att fisken tagit mörten och gått och ställt sig " vi såg nämligen inte hugget" odramatisk kamp och en gädda i 2kg klassen kommer upp.

ca 13:15 min förtsa fisk sitter där den ska " på kroken" och efter en ganska tuff kamp kommer det en gädda på ca 2kg upp Dagen är räddad

ca 13:45 mitt spö igen jippi! Och när jag kommer fram till spöt så håller det på att studsa omkring för att fisken rusar nå enorm och efter en liten stund drar jag i mothugget och kampen börjar.. Riktigt seg och vill inte upp gör långa rusningar och vi börjar tro att fisken är lite större. ca 5 min senare kommer den upp " är på ca 3kg " Men vad i? Ett till tackel i käften har nån tappat i spöt förut eller?Vi lossar krokarna och konstaterar att vad i hela Helvete? Gäddan har ju tagit på din mört också tar några snabba kort och sätter i gäddan igen.. Jo ta mig fan den hade huggit på mitt spö och rusat ca 20 meter till mickes spö och huggit på den mörten också vadå glupsk

ca 14:45 mitt spö och det längst bort också "springa springa springa" fast fisk och kul kamp och jag kan notera min 3 e fisk för idag en fin gädda på nästan 2kg.

15:45 ca 5 min efter jag droppat mörten i ett nytt hål Fast fisk och kul kamp som med all fisk.. Upp kommer en på ca 1.5kg.

16:20 micke har fällning och fast fisk eller ja iaf några sekunder " det är inte mickes dag idag"

fisket avbröts ca 17:20

resultat:
    jag 4 gäddor största på ca 3kg, tappade en större.

Micke 2 gäddor om man ser våran gemensama gädda som hans också alltså den som högg på båda Tappade 1 och 1 fälling

Ganska hyfsat fiske tycker jag
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Gäddan tar en mört och ni uppmärksammar inte detta, utan först på nästa hugg bli du varse att det är fisk på gång. Var var ni någonstans rent mentalt just då grabbar?
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

De stod på i båten i t-short med vinden i håret och jerkspöt i handen..kanske
      Som autograf eller?

Kommentera

Ja men vadå

Vi tyckte ju fisket sög till en början så vi sparn iväg långt som satan för att kolla runt och borra några nya hål och sen när vi kom tillbaka hade den huggit och löst ut vippan Fast visst sitter man där och fantiserar om vår fisket
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

nu börjar det släppa!

Nu börjar fisket släppa riktigt för mig Klubben hade km i pimpel idag och 11st var med.. Trodde jag skulle komma skitdåligt till fick 2196gram abborre men kom till min förvåning 2a på det vinnare hade 2246gram 50 gram mer Blev iaf 50kr rikare!!

Kommentera

Vatr ute idag, en enda fällinimng på hela j*vla dagen, har haft tre bompass nu (ismete). Så till nästa helg blir det lite pimpel efter båge..

Kommentera

Ismete fungerar inte alls för mig faktiskt.
              Idag körde jag något ganska banbrytande, med rutten strömming.
              Luktade fan om det och de verkade som gäddorna också tyckte det.
              Nåja, jag fick en Björkna på pimpel i alla fall, ganska oväntat.
              Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
              6 svar
              2 113 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman