Gösrapporter Mälaren 2010 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    fan va kul för dig mannen! kul att nån lyckas...

    mvh k
    http://www.facebook.com/?ref=home#!/...92370454140863

    Kommentera


    • #92
      Va ute två timmar idag mellan 14:30 och 16:30. Tre gösar mellan 2,5-3kg. Tog mellan 6-10m djup på Smithwick ASSRD-1200 färgena 32 resp. 32OB (blyad). Helt okej resultat med tanke på den lilla tid man va ute.

      Vill passa på att tacka Old Firehand och trumman.com för tips på val av drag och snabb leverans.
      Äntligen smäller det på rätt art i ena änden av linan.

      Kommentera


      • #93
        8st landade och en jäääääkla massa tappade, blåste rejält när jag åkte ut tidigt imorse så det var svårt
        att få dem att ta ordentligt och vara med på mothugget. Två st som kändes riktigt tunga tappade också
        Synd att det ska bli blåsigt flera dagar framöver, men vem vet... det kankse gynnar fisket

        // Skitfiske // Rikard

        Kommentera


        • #94
          Kanske fel tråd men handlar ju om gösfiske och val av beten, men för Vänern vad funkar bäst där ?är det dom färger truhman pratar om som funkar även där?

          Har haft så dåligt fiske rent generellt både sommare och vår perioden detta år,

          Kommentera


          • #95
            Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
            Va ute två timmar idag mellan 14:30 och 16:30. Tre gösar mellan 2,5-3kg. Tog mellan 6-10m djup på Smithwick ASSRD-1200 färgena 32 resp. 32OB (blyad). Helt okej resultat med tanke på den lilla tid man va ute.

            Vill passa på att tacka Old Firehand och trumman.com för tips på val av drag och snabb leverans.
            Äntligen smäller det på rätt art i ena änden av linan.
            Hej Leon; Tack för den komplimangen! Den värmde och gör att jag orkar vara med några Göspass till i sommar som det i natt...

            Igår kväll och i natt körde Gös-Ulla och jag ner till Ormsundet söder om Smidö och jag lade ut tio spön, fem på vardera sidan av och bakom båten. Det var ganska klart väder ovanför oss, en mörk front i väster och blåste med 5-8 m/sek sydvästliga vindar och vi hade en ytvattentemperatur på +23 gr.C Alla beten var ute kl. 20.00 och Lindy drivankare på styrbords och babords sida såg till att vi kunde hålla ner farten när vi trollade med vindriktningen i 1,3 knop (SOG) norrut mot Fagerö Flisa, förbi Högholmen och Ärtskär innan första Gösen (en liten) tog i på en Smithwick ASSRB-1232 (blå/silver) strax norr om Ärskär. Kl. 21.40 högg kvällens första godkända Gös på en Smithwick ASSRB-1231OB (svart/silver med orange buk). Kl. 22.55 högg en riktigt skaplig Gös på en Bomber B25A-XSIL (blå/silver).

            När vi svänger österut vid Fagerö Flisa för att gå söderut runt i samma spår som förra Gösen högg i stannar babords Offshore OR-12 sideliner näst längst ut och börjar halka baklänges jämfört med de andra OR-12:orna. Nu är det riktigt mörkt när jag vevar in de tre andra betena innanför och kan ta tag i det näst yttersta spöt. Det är tungt! Det är en skaplig Gös som tagit min Smithwick ASSRD-1232 (blå/silver) Göswobbler. Gösen är för Stor för att jag ska våga försöka ta den med Berkley Lipgripen framför trollingmotorn. Därför fegar jag ur och Gös-Ulla får hålla i spöt och låta Gösen backa in i min stora, djupa Cummings laxhåv. Gösen väger 6,52 kilo på Berkley lipgripen och är nästan 90 cm lång. Det tar en halvtimme att få loss de tre vassa Eagle Claw 3-krokarna ur håvgarnet. Under tiden har flera andra beten hakat i varandra. Mera trassel och kurs hemåt kl. 01.50. Sova säng!
            Go for the Big Walleyes!

            Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
            Senast ändrad av Old Firehand; 2010-07-17, 16:35.

            Kommentera


            • #96
              mitt gösfiske kommer att börja lite vecka 30 då min semester börjar... hmmm vi får se om dom vill bita på dom farliga jiggarna då?
              http://www.facebook.com/?ref=home#!/...92370454140863

              Kommentera


              • #97
                Gösfiske blev borre fiske.

                Var ute igår kväll och vertikalade gös, trodde jag iaf. Efter en liten gös ca 1 kg som fick simma hem, började ett abborre fiske som det var länge sedan jag upplevde. 70 abborrar mellan 0,9 kg - 1,95 kg, så det blev nytt borre rekord för mig. Jag behöll 5 st matborrar, resten fick simma hem.

                Daniel

                Kommentera


                • #98
                  Härligt !! får man fråga vart du var någonstans?

                  Kommentera


                  • #99
                    Absolut. I Södra Björkfjärden i närheten av Rastaholm.

                    Kommentera


                    • Gösrapport 18/7-10
                      Två polare kom upp med båt från linköping för lite fiske i Mälaren. Resultatet när tre hyffsat erfarna
                      sportfiskare var klara efter 9 Timmar var ungefär 65 gös. Snittvikten var som vanligt riktigt lågt men det blev en del matfiskar också. En utmärkte sig bra mycket från de andra. Nu måste jag studera sjökortet för att försöka hitta nya ställen, då mitt ställe där jag fick 6.4kgs gösen är helt jävla överbefolkat.....

                      // Skitfiske // Rikard

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      171 svar
                      39 632 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Hepper2
                      av Hepper2
                       
                      Startad av chrisseman, 2010-06-02, 18:51
                      60 svar
                      12 387 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Honk
                      av Honk
                       
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                      7 svar
                      1 099 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                      15 svar
                      1 422 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av TiSo, 2024-04-09, 18:34
                      13 svar
                      1 335 visningar
                      8 gillar
                      Senaste inlägg lakefryken  
                      Arbetar...
                      X