Gösrapporter Mälaren 2010 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gösrapporter Mälaren 2010

    vi lägger väl upp tråden här nu då. Hoppas på ett MYCKET bättre år nu än det som var för alla.

    Jag kommer sluta att jaga en större gös i mälaren och satsar istället på flest Gösar per/tur.

    SKITFISKE på Er
    http://www.facebook.com/?ref=home#!/...92370454140863

  • #2
    tusenbröder

    Ja, det är ju lite av tusenbrödrasyndromet för gösbeståndet i mälaren, kanske blir bättre nu när maskstorleken ökar hos yrkesfiskarna, vi får se... Det har ju blivit bättre i Hjälmaren sen maskstorleken ökade....
    Hoppas...

    Vid gösjiggning i mälaren får man vara glad för varje matfisk som kommer upp, man får mycket men de är väldigt små
    pripps blå -en klass för sej

    Kommentera


    • #3
      själv tänkte jag köra den största gösen i mälarn i år vart så himla mycke förra året ca80 c&r, självklar lite mat fisk vart det

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av pripps blå Visa inlägg
        Ja, det är ju lite av tusenbrödrasyndromet för gösbeståndet i mälaren, kanske blir bättre nu när maskstorleken ökar hos yrkesfiskarna, vi får se... Det har ju blivit bättre i Hjälmaren sen maskstorleken ökade....
        Hoppas...

        Vid gösjiggning i mälaren får man vara glad för varje matfisk som kommer upp, man får mycket men de är väldigt små
        storleken på maskorna skulle inte börja gälla förrän 2012!
        blir uppskjutet hela tiden tyvär...


        skitfiske på er grabbar
        http://www.facebook.com/?ref=home#!/...92370454140863

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av mr.zonker Visa inlägg
          storleken på maskorna skulle inte börja gälla förrän 2012!
          blir uppskjutet hela tiden tyvär...


          skitfiske på er grabbar
          Det är väldigt synd att de ska vara så envisa yrkesfiskarna...särskilt när det (som någon skrev förut) faktiskt finns bevis på att det kommer bli bättre fiske, för alla. I Hjälmaren så körde dom statistik över ändringen på 4 år har jag för mig och skillnaden var mycket större än vad man trodde det skullle vara, blev skitglad när jag såg det
          --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av AxlRose Visa inlägg
            Det är väldigt synd att de ska vara så envisa yrkesfiskarna...särskilt när det (som någon skrev förut) faktiskt finns bevis på att det kommer bli bättre fiske, för alla. I Hjälmaren så körde dom statistik över ändringen på 4 år har jag för mig och skillnaden var mycket större än vad man trodde det skullle vara, blev skitglad när jag såg det
            Yrkesfisket har ju fått härja ganska fritt i våra (medborgarnas vatten) och inte varit öppna för nya lösningar, vilket inte är yrkesfiskarnas fel HELT OCH HÅLLET UTAN BEROR TILL STOR DEL PÅ DEN POLITISKA STYRNINGEN SOM VARIT FÖR SVAG OCH OTYDLIG(oj.. caps lock) dispans till 2012 med gamla redskap tror jag att det var...så runt 2015-2018 så kanske bestånden återhämtat sig
            pripps blå -en klass för sej

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av pripps blå Visa inlägg
              Yrkesfisket har ju fått härja ganska fritt i våra (medborgarnas vatten) och inte varit öppna för nya lösningar, vilket inte är yrkesfiskarnas fel HELT OCH HÅLLET UTAN BEROR TILL STOR DEL PÅ DEN POLITISKA STYRNINGEN SOM VARIT FÖR SVAG OCH OTYDLIG(oj.. caps lock) dispans till 2012 med gamla redskap tror jag att det var...så runt 2015-2018 så kanske bestånden återhämtat sig
              Det är nog säkert inte bara yrkesfiskarnas fel men kunde tyvärr bara peka ut dom eftersom dom är de enda som nämndes i faktan jag har läst. Bra dock att det ska bli ändring i alla fall
              --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av mr.zonker Visa inlägg
                vi lägger väl upp tråden här nu då. Hoppas på ett MYCKET bättre år nu än det som var för alla.

                Jag kommer sluta att jaga en större gös i mälaren och satsar istället på flest Gösar per/tur.

                SKITFISKE på Er
                Hej Kenny Stillman; För att förbättra Göspopulationen och genomsnittsstorleken hos Gösen i Mälaren tycker jag att Fiskeriverket snarast ska höja minimimåttet för Gös till 50 cm, likaså i Hjälmaren. Då skulle Gösfisket bli mycket bättre om några år. Mitt förslag gäller i synnerhet nätfångad Gös! Det fångas otroliga mängder av Gös mellan 35 och 44 cm av nätfiskare med alltför finmaskiga nät ute på Mälarens stora fjärdar..nätfångad Gös som ofta säljs svart eller blir till minkföda.
                Go for the Big Walleyes!
                Se John E:s 8,6 kilos Gös från Ekoln i Mälaren här längst ner till vänster nedanför wobblerna på sidan http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm
                Old Firehand
                www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

                Ps. Stillman, var inte du med i filmen med familjen Macahan? Ds.
                Senast ändrad av Old Firehand; 2010-03-10, 16:54.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av LazziLax
                  Hej OF jag tror knappast att gös blir minkföda då gösen betingar ett högt pris jag känner en pensionerad yrkesfiskare som bedriver yrkesfiske svart åker till Australien varje år med familj är där 1mån så det går bra med gösfisket knappast till minkmat.
                  prova och formulera meningarna bättre så att gemene man förstår vad du skriver. Prova med punkter och flera meningar, lycka till i fortsättningen.

                  Det jag kan utröna av ditt meddelande är helt idiotiskt och bidrar stark till den negativa utvecklingen av gösbeståndet.
                  pripps blå -en klass för sej

                  Kommentera


                  • #10
                    Nu är jag inte säker grabbar!

                    Men jag tror att jag såg statistik från hjälmaren på att fångsten hade ökat nästan 10ggr sen dom gick upp på maskorna.

                    kan ha varit nån yrkesfiskare som påstod detta också.

                    ta det här inlägget med en nypa salt nu grabbar!
                    http://www.facebook.com/?ref=home#!/...92370454140863

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 632 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av chrisseman, 2010-06-02, 18:51
                    60 svar
                    12 387 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Honk
                    av Honk
                     
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                    7 svar
                    1 099 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                    15 svar
                    1 422 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Startad av TiSo, 2024-04-09, 18:34
                    13 svar
                    1 335 visningar
                    8 gillar
                    Senaste inlägg lakefryken  
                    Arbetar...
                    X