Gösrapporter Mälaren 2010 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bra jigfiske idag 4st Gösar och 50tal abborrar med bra storlek 2st över kilot,fiskade ca 3tim.Bra jiggar var modifierade California och Copyto .
    Jig-fishing är roligast.

    Kommentera


    • Hej alla glada.
      Jag bedriver mitt hysteriska gös fiske ute i Ekoln.
      Har fiskat hela sommaren och fortsätter nu med fisket i helgerna eftersom mörkret kommar snabbare nu.

      Jag fiskar pilagist vertikalfiske och jag har fått gös varje gång jag har varit ute.
      Bästa passet va för 6 veckor sen med 31 landade gösar med ca 60 missade hugg.
      Personbästa blev slipat med en Gös på 6.52 kilo 3 veckor tillbaka.
      Va ute i lördags och det blev 10 gös 7 gäddor med topp på 2.1kg och i söndags blåste det lite mer så båten va svår att hålla still men det blev 5gös toppen va 2.8kg.

      Kommer mera efter helgen!!!

      Givetvis släpps alla gösar tillbaka.
      Mvh/Tommy
      http://www.tnr-service.se/projekt-ti.../blogg-1795680 blogg för båtprojekt + så mycket som möjligt om fiske.

      Kommentera


      • Årets första fisketur resulterade i en tjock och fin gös på drygt 4kg. Tog på ca 4m djup ute på fjärden på en Strike Pro Buster Deep.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
          Årets första fisketur resulterade i en tjock och fin gös på drygt 4kg. Tog på ca 4m djup ute på fjärden på en Strike Pro Buster Deep.
          Grattis Leon;

          Det var en fin start på årets Gösfiskesäsong!

          Go for the Big Walleyes!

          Old Firehand
          www.trumman.com .....

          Kommentera


          • 2010 var väl förra året?

            /M
            Mina Placeringar:
            2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
            2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Team TNR Visa inlägg
              Hej alla glada.
              Jag bedriver mitt hysteriska gös fiske ute i Ekoln.
              Har fiskat hela sommaren och fortsätter nu med fisket i helgerna eftersom mörkret kommar snabbare nu.

              Jag fiskar pilagist vertikalfiske och jag har fått gös varje gång jag har varit ute.
              Bästa passet va för 6 veckor sen med 31 landade gösar med ca 60 missade hugg.
              Personbästa blev slipat med en Gös på 6.52 kilo 3 veckor tillbaka. Va ute i lördags och det blev 10 gös 7 gäddor med topp på 2.1kg och i söndags blåste det lite mer så båten va svår att hålla still men det blev 5gös toppen va 2.8kg.

              Kommer mera efter helgen!!!

              Givetvis släpps alla gösar tillbaka.
              Mvh/Tommy
              Hej Tommy Nilsson;

              Din 6,52 kilos Gös var en exakt tangering av min största Gös i Mälaren förra året 15/7 2010. Se mitt tidigare inlägg i tråden här:

              "Hej Leon; Tack för den komplimangen! Den värmde och gör att jag orkar vara med några Göspass till i sommar som det i natt...

              Igår kväll och i natt körde Gös-Ulla och jag ner till Ormsundet söder om Smidö och jag lade ut tio spön, fem på vardera sidan av och bakom båten. Det var ganska klart väder ovanför oss, en mörk front i väster och blåste med 5-8 m/sek sydvästliga vindar och vi hade en ytvattentemperatur på +23 gr.C Alla beten var ute kl. 20.00 och Lindy drivankare på styrbords och babords sida såg till att vi kunde hålla ner farten när vi trollade med vindriktningen i 1,3 knop (SOG) norrut mot Fagerö Flisa, förbi Högholmen och Ärtskär innan första Gösen (en liten) tog i på en Smithwick ASSRB-1232 (blå/silver) strax norr om Ärskär. Kl. 21.40 högg kvällens första godkända Gös på en Smithwick ASSRB-1231OB (svart/silver med orange buk). Kl. 22.55 högg en riktigt skaplig Gös på en Bomber B25A-XSIL (blå/silver).

              När vi svänger österut vid Fagerö Flisa för att gå söderut runt i samma spår som förra Gösen högg i stannar babords Offshore OR-12 sideliner näst längst ut och börjar halka baklänges jämfört med de andra OR-12:orna. Nu är det riktigt mörkt när jag vevar in de tre andra betena innanför och kan ta tag i det näst yttersta spöt. Det är tungt! Det är en skaplig Gös som tagit min Smithwick ASSRD-1232 (blå/silver) Göswobbler. Gösen är för Stor för att jag ska våga försöka ta den med Berkley Lipgripen framför trollingmotorn. Därför fegar jag ur och Gös-Ulla får hålla i spöt och låta Gösen backa in i min stora, djupa Cummings laxhåv. Gösen väger 6,52 kilo på Berkley lipgripen och är nästan 90 cm lång. Det tar en halvtimme att få loss de tre vassa Eagle Claw 3-krokarna ur håvgarnet. Under tiden har flera andra beten hakat i varandra. Mera trassel och kurs hemåt kl. 01.50. Sova säng!
              Go for the Big Walleyes!

              Old Firehand
              www.trumman.com - där dina pengar räcker längst! "

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Mikael S Visa inlägg
                2010 var väl förra året?

                /M
                Ja visst va det de

                http://www.fiskesnack.com/forum/show...m%E4laren+2011

                Kommentera


                • Körde första passet för 2011 i lördags (14/5). Endast vertikal ett par timmar, tyvärr bom med ett par missade hugg varav ett kändes riktigt tungt. Vattentemperaturen 10 grader och rätt OK förhållanden i övrigt.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                  171 svar
                  39 632 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Hepper2
                  av Hepper2
                   
                  Startad av chrisseman, 2010-06-02, 18:51
                  60 svar
                  12 387 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Honk
                  av Honk
                   
                  Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                  7 svar
                  1 099 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman
                   
                  Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                  15 svar
                  1 422 visningar
                  2 gillar
                  Senaste inlägg MathiasJK  
                  Startad av TiSo, 2024-04-09, 18:34
                  13 svar
                  1 335 visningar
                  8 gillar
                  Senaste inlägg lakefryken  
                  Arbetar...
                  X