Kära kamrater, hur har det gått med gösfisket? Har själv vart ute ett par turer, dock ingen fisk.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gösrapporter Mälaren 2010
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Leon Visa inläggKära kamrater, hur har det gått med gösfisket? Har själv vart ute ett par turer, dock ingen fisk.
Kommentera
-
Grattis Per "BERRA BOCK" Kvarnström till den Stora, superfina Abborren på 1,35 kilo, fångad på en Bomber B26A-XSIL (Blåsilver). Det är inte var dag och vart år som många av oss sportfiskare lyckas fånga en Abborre i den storleken!
Det är bara att ligga i! Nästa gång du är ute efter den Stora Gösen i Mälaren skulle jag inte alls bli förvånad om du kan rapportera en 7 kilo+ Gös fångad på din Bomber B26A-Blue Silver eller en Smithwick ASSRB1232 Blue Silver.
Förra året 2009 fick Gös-Ulla och jag de flesta Gösarna över 5 kilo i Mälaren på Smithwick ASSRB1232 (BlueSilver) och ASSRB1235 (Clown). I sommar har Gösen på grund av den under lång tid ovanligt höga vattentemperaturen gått något djupare i Mälaren. Därför har vi fått fler Stora Gösar på den mer djupgående Smithwick ASSRD1200 Clown och Blue Silver.
Å andra sidan händer det då och då att riktigt stora Abborrar i likhet med din 1,35 kilos Abborre biter i magnumwobbler. När jag fiskade efter Gädda en solig oktoberdag nere vid Mörkö på slutet av 1970-talet tillsammans med Kjell "markisen" Lagergren http://www.trumman.com/fisketips/galleri_23.htm hände det helt oväntade. Det verkade som om min stora Cisco Kid 1821 (BlueSilver) hade hakat med sig en större tångruska nerifrån djupet. Upp kom wobblern till häften i munnen på en 1,8 kilo Stor Abborre. Mitt spö var ett urstyvt 10,5 fot Sportex carbonspö, ett nerkapat beachcastingspö. Rullen var en Ambassadeur 7000 fylld med 50 lbs svart dacronlinan. Fighten då? Den sparade jag åt alla framtida 10 kilo+ Gäddor. Och det spöt har verkligen fått jobba sedan de byggdes från en 12 - 13 fots SPORTEX blankklinga av Sonny Stjärnås, EL-GE Sportfiske, idag Stjärnås Sportfiske i Göteborg....
Go for the Next Big YP!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!Senast ändrad av Old Firehand; 2010-09-08, 17:08.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BERRA BOCK Visa inläggTjenare Leon, tog en tur i lördags morse, ingen gös, men väl en abborre på 1,35 kg som tog på min Bomber 26A (Blåsilver). Trodde att så stora wobblers skrämde sjöns "rovriddare".
Hann inte se den själv, men polaren blev smått chockad av storleken när den kom upp på ytan bredvid honom.
På samma tur fick jag en gädda och en gös på 2,2kg.
Kommentera
-
Var ute på norra Björken idag söndag för lite göstrolling dock blev det ingen sådan i påsen dessvärre.
Vad jag inte kunde undvika att lägga märke till var näten därute.......
Vi räknade till nog 5 nät och varje var i princip oändligt...... de var enormt långa!!
Vem fan har rätt att fiska med nät på sådant vis!! inte så konstigt att fjärden är hårdfiskad, kan väl knappast vara privatpersoner som får syssla med storskaligt fiske på det sättet, måste vara den förbannade yrkesfiskaren, den enda person som anser sej ha rätt att fiska sönder ett vatten totalt för han "lever" på det, rena jävla skandalen inte konstigt gösen försvann förra gången!I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggVar ute på norra Björken idag söndag för lite göstrolling dock blev det ingen sådan i påsen dessvärre.
Vad jag inte kunde undvika att lägga märke till var näten därute.......
Vi räknade till nog 5 nät och varje var i princip oändligt...... de var enormt långa!!
Vem fan har rätt att fiska med nät på sådant vis!! inte så konstigt att fjärden är hårdfiskad, kan väl knappast vara privatpersoner som får syssla med storskaligt fiske på det sättet, måste vara den förbannade yrkesfiskaren, den enda person som anser sej ha rätt att fiska sönder ett vatten totalt för han "lever" på det, rena jävla skandalen inte konstigt gösen försvann förra gången!
// jns!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
2024-04-10, 08:09 -
-
Svar till Landlax vättern67 cm 3.5 kilo. Man blir alltid lika förvånad när det smäller till i spöt efter 500 kast. Tog på drag....1 Foto
-
2023-11-13, 11:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
5 svar