Havsöringsrapporter Blekinge/Skåne 2010 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter Blekinge/Skåne 2010

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Var ute med farsan på hittarpsrevet idag, ganska bra pålandsvind men i övrigt riktigt härligt väder.
    Fyra hugg varav endast en landades, en blänkare på ca. 1.5kg.

Skitfiske på er!

Kommentera

• Ta av landskrona södra kör ner till första rondellen tag vänster ,kör över järnvägsspåret ta till vvänster kör 100meter sen ta höger rakt fram till vgen tar slut så har du lundåkra hamnen, bäst fiske har jag haft längst ut på piren--vågbrytarn kasta in i bassängen. prova även vid roddklubben och den sidan ut motinloppet. inge natur upplevelse ----men bra fiske har jag haft där.

Kommentera

• Det tas mycket öring i sundet nu! men mycket smått också många har legat precis under måttet. Vissa jag pratat med har haft 10 uppe i båten och ingen har hållt måttet. Men en och annan fin har också kommit upp den största jag vet var på 9 kg och togs av Danska Team Amalie. Några Danska fiskevänner har fått fina mellan 2 - 6 kg men överlag verkar det vara otroligt mycket smått. Även vid brofästet har dom fått mycket havsöring den senaste tiden.

Bild på Erik Schrumms i Danska Team Amalie med sin på 9 kg en drömfisk.
        Bifogade filer
        Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2010-03-31, 10:19. Anledning: la till bild
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

• Härliga rapporter! Ska ut på sydkusten och testa ikväll. Någon som upplevt om de tar på små eller stora beten?
          Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flinus Visa inlägg
            Härliga rapporter! Ska ut på sydkusten och testa ikväll. Någon som upplevt om de tar på små eller stora beten?
            Pratade med två veteranare vid hittarp igår och tydligen jagar Havöringen tobis i de trakterna just nu. Därför valde vi lite större drag (ca. 22-28gr). Gav bra utdelning. Även det faktum att det blåst rätt bra och rört upp vattnet lite verkar ha fått fiskarna att bli giriga på lite större drag .
            Ska ut imorgon också så det får bli till att hålla tummarna på ännu en dags bra fiske!

Kommentera

• Var ute en snabbis idag på två timmar. Finfint fisk med tre fina fiskar på, men som tyvärr lossna. Två på runt 1,5 kg och en den tredje var en stadig bit på minst tre kilo. Alla tog på babybajs i tobismodell.

Slutsats: Imitera tobis om ni vill ha fisk!

Härligt att våren är här och imorgon blir det laxtrolling!
              Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

• någon som har fått nått krig ön lernacken?

Kommentera

• Igår den 30.03 var en sorgens dag för mig. Jag tappade min draglåda någonstans på sydkusten. Den innehöll ett Witch, 1 Vims, 2 små spöket. De kan alla ersättas men där fanns också ett långsmalt handgjutet drag som jag fick av en dansk kustfiskare vid namn Jan. Han kallar den Simulator och har tillverkat den i 20 år. Det är jag mycket, mycket ledsen för
                  Om någon ärlig person hittar den mellan Hörte och Engelskan så får ni gärna skicka ett mail.

Kommentera

• Efter totalt ca 28 timmars fiske på Kofsa (och 4 på Gunnön) lyckades jag få ett napp. Tyvärr lyckades fisken skaka av sig draget i luften och efter en kort kamp släppte den.

Jag lyckades åtminståne lura en till att ta mitt drag. Jag har faktiskt inte läst en enda lyckad fiskerapport från Kofsa.

Kommentera

• Jag ska till Trakterna runt Kivik 8-11/4 med Tony ( www.gavleoring.se ) och se om jag kan få en lika fin som förra gången. Vad är det som gäller? morgonen, dagtid eller kvällar? En del säger att det ska vara frånlandsvind och en del säger pålandsvind.

//Gruff

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 094 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman