Havsöringsrapporter Blekinge/Skåne 2010 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter Blekinge/Skåne 2010

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Kjell Bohlin Visa inlägg
    Jag ska till Trakterna runt Kivik 8-11/4 med Tony ( www.gavleoring.se ) och se om jag kan få en lika fin som förra gången. Vad är det som gäller? morgonen, dagtid eller kvällar? En del säger att det ska vara frånlandsvind och en del säger pålandsvind.

//Gruff
    Just nu skulle jag säga måttlig pålandsvind och dagtid men med lite högre vattentemperaturer brukar det ju generellt sätt vara bättre på kväll / morgon.

Dagens fiske var trögt, några timmar i ålabodarna och några timmar på hittarpsrevet men ingenting! Blåste i och för sig nästan kuling så det vart ingen idé. Väldigt svårfiskat och de återkommande regnskurarna gjorde ju inte saken bättre.
    Hoppas någon annan haft bättre lycka med fisket idag!

Kommentera

• Var ute en stund på sydkusten igår. Riktigt schyssta förhållanden, men helt dött. Mycket betesfisk i vattnet och grumligt. Tror att det är lite kalla vindar som ställer till det.
      Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

• Ingen som kan bjuda på en positiv rapport?
        Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flinus Visa inlägg
          Ingen som kan bjuda på en positiv rapport?
          Ska ut och kasta längs kusten Saltö ikväll, jag rapporterar hur det går, har haft god fiskelycka i mina drömmar sedan isen smälte, nu ska vi se hur det funkar i praktiken!

#EDIT# Fick bara gädda.. 3 kg :/
          Senast ändrad av musicpanda88; 2010-04-10, 09:50.

Kommentera

• Jonstorp

Hej
            Jag fiskade 3 dagar tillsammans med 4 andra ute i Jonstorp. Vi började kl 6 på morgonen och höll på till kl 19.30. Totalt dessa dagar tog vi 1 besa och en blänkare på 1,2 kg. Borstmasken började gå i lek i torsdags och ändå lös öringen med sin frånvaro. Inte ens nätfiskarna fick något. Mycket märkligt.Någon annan som gjort samma erfarenhet? Kommer att uppdatera min hemsida www.landintyringe.se med mer detaljer i helgen

Kommentera

• Tog en fin blänkare på 4 kg i blekinge i veckan och tappade två i samma size. Va egentligen ute för att dra pikes men då det var riktigt segt så övergick vi snart till öringfiske. Ett lyckat drag!

Kommentera

• Ska en sväng till Landskrona i helgen och tänkte ta med mig fiskegrejer såklart. Någon som vet var man ska fiska? Har läst om Ålabodarna, är vadare ett måste där eller funkar det utan?

Har gått riktigt segt för mig med havsöringen här i Karlshamn, inte fått någon sedan slutet av februari.

Kommentera

• Ursprungligen postat av LinusF Visa inlägg
                  Ska en sväng till Landskrona i helgen och tänkte ta med mig fiskegrejer såklart. Någon som vet var man ska fiska? Har läst om Ålabodarna, är vadare ett måste där eller funkar det utan?

Har gått riktigt segt för mig med havsöringen här i Karlshamn, inte fått någon sedan slutet av februari.
                  Ålabodarna är ett av de få ställen där det är möjligt att fiska från land faktiskt. Lokalisera bara de delarna vid kusten där det ser ut att vara lite djupare så går det fint. Kan råda dig till att ta det andra fortet, mot nakenbadet. Där är det lite djupare och jag har även själv tagit ett par öringar från land här. Dock är vadare ett mycket stort plus på de flesta ställen och så är även fallet vid ålabodarna.
                  För ett par år sedan investerade jag i ett par schysta neoprenvadare och jag kan råda alla kustfiskare att göra det samma. hela kusten öppnar sig om du har vadare.
                  Ett tips till alla kustfiskare i skåne är att pröva på torsken i maj/juni då de går in för att äta krabbor. Havsöring i all ära men frågan är om inte en torsk vid denna tiden, från land / med vadare är bland det finaste som finns.. Vilka fighters!

Kommentera

• Ursprungligen postat av SonnySoft Visa inlägg
                    Ålabodarna är ett av de få ställen där det är möjligt att fiska från land faktiskt. Lokalisera bara de delarna vid kusten där det ser ut att vara lite djupare så går det fint. Kan råda dig till att ta det andra fortet, mot nakenbadet. Där är det lite djupare och jag har även själv tagit ett par öringar från land här. Dock är vadare ett mycket stort plus på de flesta ställen och så är även fallet vid ålabodarna.
                    För ett par år sedan investerade jag i ett par schysta neoprenvadare och jag kan råda alla kustfiskare att göra det samma. hela kusten öppnar sig om du har vadare.
                    Ett tips till alla kustfiskare i skåne är att pröva på torsken i maj/juni då de går in för att äta krabbor. Havsöring i all ära men frågan är om inte en torsk vid denna tiden, från land / med vadare är bland det finaste som finns.. Vilka fighters!
                    Vad fiskar du med när du fiskar torsk?
                    Är det kvällstid som gäller?
                    Skitfiske!!

Kommentera

• Ursprungligen postat av SonnySoft Visa inlägg
                      Tackar för tipset! Det blir till att testa där, jag har vadare själv men inte mitt fiskesällskap för dagen tyvärr. Köpte mina på loppis för en hundring Funkar kalas.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 095 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman