3år sedan så började min vänner fiska i en vik utanför Nyköping, viken är ganska stor 300*500m. Genom hela sommaren var fisket grymt och det landades alltid 30st+ vaje tur med topp på 10,3 och många runt 9kg det året, framför allt sommaren. Året efter så blev fisket rejält sämre med snipor och mindre antal och detta år är det samma visa.
Fisket har markant blivit sämre med ett fåtal över 5kg.
Viken är ganska grund och blir upp mot 20grader på sommaren och min fundering är om verkligen C&R fungerar då det är varmt i vattnet?
Stora gäddor stryker med då det inte orkar återhämta sig och tillgången på djupare, syrerikare vatten saknas.
Vill hoppas på att C&R fungerar men vart är fisken?
Visst kan det var naturliga orsaker som spelar in tex. hemma i lokala sjön med gös och gädda, där varierar det från år till år känns det som, men inte i den här skalan.
Någon som haft likande erfarenheter kring detta?
Fisket har markant blivit sämre med ett fåtal över 5kg.
Viken är ganska grund och blir upp mot 20grader på sommaren och min fundering är om verkligen C&R fungerar då det är varmt i vattnet?
Stora gäddor stryker med då det inte orkar återhämta sig och tillgången på djupare, syrerikare vatten saknas.
Vill hoppas på att C&R fungerar men vart är fisken?
Visst kan det var naturliga orsaker som spelar in tex. hemma i lokala sjön med gös och gädda, där varierar det från år till år känns det som, men inte i den här skalan.
Någon som haft likande erfarenheter kring detta?
Kommentera