Fiske i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har inte varit på ön så mycket under dom senaste veckorna, men det sägs att det fortfarande tas en del.... Pröva runt 20.00 - 22.00.... Då borde dom hugga om där fortfarande är några....

Kommentera

Tjenare alla glada fiskare!

Kompisen var ute förra veckan med egen båt söder om barsebäck och fiskade torsk och lyckades dra upp 129st i båten på 2 man! Det får man säga att det var en lyckad dag.

Det finns en hel del fiskare som har fiskeförbud nu på sommaren som kör privata turer istället. Kolla med dem om du kan hänga med ut där istället. Det brukar ge mycket bättre fiskelycka än turbåtarna. (Psst... brukar dessutom vara gratis om fiskaren får behålla en del fisk;-)

Själv var jag ute och jagade lite abbore och gädda på UL i lördags men det var en trög kväll och lyckades bara få på 1 liten gädda på 1.8kg och en mindre aborre.
      aw.. we catch another one

Kommentera

Är det någon som har fått några horngäddor på sistone runt malmö, jag och en släkting till mig vi stod på ön i malmö och kastade lite men det var helt dött vet ej om dem redan har passerat eller om bara inte ville hugga någon som vet ????????

Jultomten / Stoffe

Fiske är livet, Flugfiske är det bästa jag vet

Kommentera

Ursprungligen postat av Piscator Visa inlägg
          Tjenare alla glada fiskare!

Kompisen var ute förra veckan med egen båt söder om barsebäck och fiskade torsk och lyckades dra upp 129st i båten på 2 man! Det får man säga att det var en lyckad dag.

Det finns en hel del fiskare som har fiskeförbud nu på sommaren som kör privata turer istället. Kolla med dem om du kan hänga med ut där istället. Det brukar ge mycket bättre fiskelycka än turbåtarna. (Psst... brukar dessutom vara gratis om fiskaren får behålla en del fisk;-)

Själv var jag ute och jagade lite abbore och gädda på UL i lördags men det var en trög kväll och lyckades bara få på 1 liten gädda på 1.8kg och en mindre aborre.
          Tycker du det är okej det dom håller på med att köra turer sidan om. Saken är den att dom har fyllt sin kvot och sen tar dom folk med ut så får dom en del av fisken och kan tjäna ännu mer pengar. Jag vet mycket väl vem det är som håller på med det. Och i mina ögon är det helt fel och han borde anmälas !!!!

Anledningen till att jag inte anmäler det är att jag fiskar på öresund rätt mycket och vill inte göra mig ovän med han.

129 torskar då hade ni kanonfiske mot vad många andra hade, var det någon storlek på fisken ?
          Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

[QUOTE=Piscator;473960]Tjenare alla glada fiskare!

Kompisen var ute förra veckan med egen båt söder om barsebäck och fiskade torsk och lyckades dra upp 129st i båten på 2 man! Det får man säga att det var en lyckad dag. /QUOTE]

Och du du skryter om det också, jag kallar det vansinne istället. Vad är det för mening att dra upp så mycket fisk för, förutsätter att en hel del fick gå tillbaka iallafall. Men det betyder att ni har stått och dragit upp mer än 50 fiskar per man, även om alla har fått gå tillbaka, hur tror ni omgiviningen reagerar när de hör eller läser om detta.
            Vi här i Skåne försöker att sätta stopp för nätfisket närmare land än 300 meter eller 3 meterskurvan och har fått husbehovsfiskarna på oss att vi sportfiskare vill ha all fisk för oss själva, de vet inte att ni sätter tillbaka fisk (jag förutsätter detta) utan de tror att ni tar upp all fisk,så har de fått ännu mera Fakta att vi vill ha fisken för oss själva. Vi i vårat fiskegäng har ett uttryck för detta fiske och det är "köttfiske", hade ni slutat efter ca 15 fiskar så hade detta varit nog. Fisket är ingen tävling om vem som har dragit flest eller störst utan en avkoppling som vi ser det och en och annan fisk då och då är ren bonus, men absoslut inte över 50 fiskar per man på en dag.
            Tumlaren
            trolling är livet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
            6 svar
            2 093 visningar
            0 gillar