Va ute i lördags kväll, på ön. Kom ut lite sent, ca 21.15. Verkade som vi missade sillens hugg-galna minuter. 3st, varav en ganska stor. Inget och hänga i julgranen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske i Malmö
Collapse
X
-
Snarare över 5 kilo, de flesta vi får väger runt kilot.. Fiskar ni på branter eller? Vi lodar ganska bra med fisk men det är ingen storlek på dem, Bulorna man hittar är också riktigt små, de enda gångerna jag fått något av storlek så fiskar jag med levande sill på bomtackel högre upp i sillstimmen..
Kommentera
-
Kör man söder om ven så är det oftast mindre fisk 1 - 6 kg men lättare förhållanden. Kör man på Norr så är det oftast större fisk men svårare förhållande. Det är olika det kan vara toppar, kanterna upp till grunden osv. Kör du söder om ven så brukar det ligga riktigt många småbåtar där fisken är. Och det är bulefiske dom kör på så det är bara att ge dig in i leken och leta och den mesta av den fisken är mellan 1 - 6 kg. Tumlaren hade i går 150 torskar och den största låg på 4,6 kg tror jag det var.
Är du ute efter större torsk så sök på djupen.Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
-
Tack för tipsen! ska ut på torsdag och försöka igen! det är väl förmodligen jag som är dålig på att lägga båten rätt i förhållande till bulorna.. men det är väl bara att träna!
Funderar på att lägga ett nattpass efter tunga utanför råå där jag vet att yrkesfiskarna fått fisk, har du någon erfarenhet av detta fiske?
skit fiske!
Kommentera
-
Nä men jag är mycket intresserad av det också, vad har du för en båt Johan ?
Ja det kan vara så det är bara att träna och träna söder om ven på sommaren brukar det vara sjukt mycket fisk. Så det brukar vara perfekt att träna där och lätta förhållanden, kolla på www.teamlillamy.se där Anders förklarar en del om det i alla fall under fisketips.Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
-
Tjena Allihopa var ute med Tumlaren igår onsdag och där var massor med Sill, jag fick en makrill och min kompanjon fick en han fick även en torsk på 1,5 kg. Men annars så var det bara små torsk jag fick på tre icke gokända torskar. Men där var iallafall massor med sill och dem var stora också. Mvh: Jultomten/Stoffe
Fiske är livet, Flugfiske är det bästa jag vet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tsunami Visa inläggTack för tipsen! ska ut på torsdag och försöka igen! det är väl förmodligen jag som är dålig på att lägga båten rätt i förhållande till bulorna.. men det är väl bara att träna!
Funderar på att lägga ett nattpass efter tunga utanför råå där jag vet att yrkesfiskarna fått fisk, har du någon erfarenhet av detta fiske?
skit fiske!
Tänkte på det du har väl ställt om ekolodet så det inte tar från ytan till botten, för då är det inte konstigt att bulorna är små, skickar med en bild på en bula men här har det mesta passerat redan.Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar