Fiske i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Malmö

Jag läste på fiskesnack.com att makrillen fiskats i Helsingborg i två veckor nu. Själv har jag aldrig dragit upp någon makrill så jag tog med mig sambon igår morse för att se om de kommit in till Malmö och ön än.

Måste tyvärr meddela att ingen makrill drogs upp, endast 2 horngäddor. Någon här som kan ge lite tips på makrillfisket i Malmö?
    Har hört att några enstaka har dragits upp på ön, kanske är det fortfarande för tidigt? Dela gärna med er av detta årets fiske på ön.

Det är ganska svårt med makrill i Malmö. Visst fångas det fisk men det är inte som längre norrut där man nästan garanterat får när det är säsong. Har man tur kan man få ett tiotal i Malmö men efter alla de gånger jag försökt är slutsatsen att det knappt är lönt från land i Malmö. När vi har fått som bäst där har vi varit ute och fiskat annat och då märkt att andra fått eller själv sett makrill, då har vi tacklat om och tagit lite makrill. Men som sagt, många dagar har lagts utan resultat...

Ha inte för höga förväntningar utan bli istället skitglad om ni får!

Kommentera

tack för svaret...

Dock har jag hört av lite fiskare som brukar stå på ön att vissa år är det svårt at INTE få makrill där. Detta kanske bara är snack, för att verka duktiga...

Hur är Ven, har hört att där också ska vara ganska bra för makrill, och även för annat. Stämmer, eller är det också mest snack?

Kommentera

Har aldrig fiskat från Ven men om man skall tro på allt man läser så är det helt ok där, fast det är mest fiske från båt som jag hört om.

Prova annars kullen. Är ju lite längre dit men naturen där är superfin!

Kommentera

Okej. Jag tackar för tipset! Naturen är ju en stor del av fisket.

Kommentera

Va ute igår på ön, för att se om makrillen va där än. Killen bredvid mig fick upp en 250g öring, annars va det helt dött till 21.30... sen kom sillen, iaf några. Jag fick upp 4st, dock ingen makrill

Kommentera

Hej,

det tas makrill för fullt ute på Malmö redd för er som är intresserade - senast
              i lördags tog dom 41 st från Tumlaren (www.torskturer.se ). Söndags blev det knappt någon makrill men däremot massor med stor sill.
              Fisken finns det gäller bara att hitta dom och det bästa sättet är att åka ut med båt.

Mvh

Carlos

Kommentera

Trevligt! Jag ska försöka åka ut med båt i dagarna, och jag kommer självklart redovisa fångsten här!

Kommentera

Va ute på ön igår igen. Kom dit vid 18.00. Ingenting fram till 21.45, då kom sillen. En endaste blev sugen på min häckla. Men jag har märkt att mellan 21.30-22.00, då är sillen huggvillig. Så har det iaf varit dom senaste gångena jag varit på ön, och andra fiskare som stått där ute säger samma sak. Så ska ni ut på ön o fiska sill... kom vid 21.00-tiden!

Kommentera

Du är iaf ihärdig, det kommer ge fisk. Om cirka 2 veckor bör du ha lite större chans på makrill där. Är du ute varje kväll i några timmar borde du få någon makrill. Som jag skrev tidigare gäller det nämligen att ha tur och vara på plats en dag då det kommer in lite större stim.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 093 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman