gösrapporter mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gösrapporter mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• har väldigt stor erfarenhet av asp och kan nog säga att med största sannolikghet så var det asp du såg. dom jag väldigt ofta på det sättet, dom slår med stjärtfenorna när dom jagar. det kan ofta vara väldigt stora aspar som beter sig så också.

skitfiske på er
    http://www.facebook.com/?ref=home#!/...92370454140863

Kommentera

• Är det någon som har koll på var gösen håller till i Mälaren runt västerås nu på hösten. Har varit ute ett par gånger på sistone men inte fått en gös. Har mestadels jiggat på grund och branter på mellan 3 och 13 m djup. Har även trollat lite. Har fått gädda och abborre men ingen gös.

Kommentera

• Jag har fått gös på 14-15meters djup innan den förbaskade blåsten kom, var ute igår fick 30 tal fina fileabborrar och tappade några gösar som kändes vara tillåtna 45cm tyvärr såg jag oxå några pimpelgubbar som hadde en gös ca 30cm och några små abborrar 1-2hg sådana man slänger tillbaka,"vad hjälper det med fiskeregler"när det inte efterlevs,jag kör med kopyto relax 3tum och fiskar södra och norra Björken och prästfjärden
        Senast ändrad av Fishing Feber; 2009-10-09, 10:26.

Kommentera

• Någon som har fiskat i närheten av Västerås?

Kommentera

• Vad jag har hört ska det vara dåligt med Gös i närheten av Västerås t.o.m yrkesfiskarna klagar då försrår du Hans va svårt för en sportfiskare att få något ??

Kommentera

• Det är inte så att det inte finns gös för jag brukar få en hel del gös under sommaren. Visst medelvikten är väldigt låg och det är ovanligt med gösar över 1,5 kg men en hel del gös finns det men som sagt mest smått. Frågan är nu var håller gösen till nu på hösten?
              Senast ändrad av Lundblom; 2009-10-11, 13:18.

Kommentera

• Ganska enkelt ju kallare vattnet blir desto djupare går fisken "gäller varmvatten älskarna" typ abborre ,gös, och gösen kan bli riktigt svårflörtad ju kallare vattnet blir, det gäller att känna till sina vatten och var dom håller hus det är bara att fiska och prova.

Kommentera

• Jag fiskar gös i Mälaren runt granfjärden och jag kör uteslutande med Bergman Pirken men alla här på forumet talar bara om jigg
                  Jag sitter och ror medans jag pimplar, men kanske ska prova jigga lite hur nu det går till

Kommentera

• Ursprungligen postat av abu2 Visa inlägg
                    Jag fiskar gös i Mälaren runt granfjärden och jag kör uteslutande med Bergman Pirken men alla här på forumet talar bara om jigg
                    Jag sitter och ror medans jag pimplar, men kanske ska prova jigga lite hur nu det går till
                    Har du fått något på pimpel den senaste tiden?

Kommentera

• Var ute å vertjiggade igår på Östra mälaren. Var otroligt tjusigt, vindstilla och knappt en båt ute, helt tyst. Fisket gick sådär, ett par abborrar två gäddor och en två kilos gös som tyvärr tappades vid landning (igen!). Fick ett mindre sammanbrott då den skakade sig lös och försvann ner till botten igen. Fisken tog på en liten platå på 11 meter. Var gott om betesfisk djupt på kanten, neråt 17 meter, tyckte mig utläsa lite större bågar där oxå men fick inget napp.

Svårt med gös, men kul.
                      När drar vi?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 094 visningar
                      0 gillar