gösrapporter mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gösrapporter mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu jävlars!

idag så ska jag ut på en tur, det ska tydligen blåsa rätt bra senare idag men det skiter jag i just nu. ska iväg till mitt grund som jag har haft riktiga karatehugg på. hoppas nån kommer upp idag, ska köra med tafs nu.

skitfiske på er
    http://www.facebook.com/?ref=home#!/...92370454140863

Kommentera

• Jag va ute igår i blåsten. Det var riktigt klurigt att min skrutt-båt att gå ordentligt på mina favvoställen. Resultatet blev därefter En tappad gös som såg fin ut. Två gäddor och två 7hg borrar upp.
      När drar vi?

Kommentera

• min senaste fisketur resulterade i en enda abborre på 3-4hg. det var katastrofalt dåligt alltså, inte ens ett hugg utöver det heller.
        Men imorgon så blir det andra bullar hoppas jag,
        jag litar på nordanvinden =)
        återkommer med rapporten.
        http://www.facebook.com/?ref=home#!/...92370454140863

Kommentera

• Skitfiske på dig

Ska försöka ta mig ut imorgon och se om man inte kan få nån. Hoppas bara vinden minskar lite.

.
          Perra Karlsson
          Team Fishfire

Kommentera

• ska oxå ut en sväng imorrn, med lite tur blir det hela dan Ser ut att va bra väder med lagom vind 2-4ms för min båt iaf.

Hur fiskar ni såhär års? När börjar de gå djupare? Vad är djupare EGENTLIGEN? Jag fiskar på grund, kanter och spots från 5-10-12 meter typ.
            När drar vi?

Kommentera

• Det blev en heldag. Men int' f-n hjälpte det. Herre gud så segt. Tur att det var övertrevligt väder. Löjan hade lämnat kanalen, inte en enda fanns kvar, så det blev en tur med jiggar. Två hugg Shaker, en på salt'n pepper och en på en knallröd med svarta flakes. Det var allt. Gav upp tillslut och körde lite abborre med Uggly duckling vilket snabbt gav två halvkilosborrar och en spänstig gädda på halvannat kilo.

Vid sex halvsjutiden på kvällen utspelade sig nåt jag aldrig vart med om, utanför grynnan där vi låg, över 30-35 meters djup hoppade fiskar ibland så man såg hela fisken men aldrig så jag hann se vad det var. Det såg ut, och lät, som fiskar på kilot. Grejjen var att det var så många, och ja de hoppade som hela tiden Antar att folk som fiskat lite mer på mälaren än jag gjort kan säga vad det var. Jag är väldigt nyfiken iaf.
              När drar vi?

Kommentera

• Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
                Det blev en heldag. Men int' f-n hjälpte det. Herre gud så segt. Tur att det var övertrevligt väder. Löjan hade lämnat kanalen, inte en enda fanns kvar, så det blev en tur med jiggar. Två hugg Shaker, en på salt'n pepper och en på en knallröd med svarta flakes. Det var allt. Gav upp tillslut och körde lite abborre med Uggly duckling vilket snabbt gav två halvkilosborrar och en spänstig gädda på halvannat kilo.

Vid sex halvsjutiden på kvällen utspelade sig nåt jag aldrig vart med om, utanför grynnan där vi låg, över 30-35 meters djup hoppade fiskar ibland så man såg hela fisken men aldrig så jag hann se vad det var. Det såg ut, och lät, som fiskar på kilot. Grejjen var att det var så många, och ja de hoppade som hela tiden Antar att folk som fiskat lite mer på mälaren än jag gjort kan säga vad det var. Jag är väldigt nyfiken iaf.
                Har flera gånger sett Aspar bete sig sådär utanför Helgö.

Kommentera

• Var ute en sväng och jiggade gös idag. Resultatet: en gös på 900g och en liten men hoppande gädda, båda tagna på en gul/röd Fin-S jigg. Någon som fått stor gös på sistone? Denna på 900g är den största i sommar. Har riktigt svårt att hitta de stora.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Helgö Visa inlägg
                    Har flera gånger sett Aspar bete sig sådär utanför Helgö.
                    Ahh, det skulle stämma till färg och storlek. Mäktigt! Va görom så för? Jagar dom?
                    När drar vi?

Kommentera

• Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
                      Ahh, det skulle stämma till färg och storlek. Mäktigt! Va görom så för? Jagar dom?
                      Jag småfisk vid ytan antar jag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 093 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman