gösrapporter mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gösrapporter mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Två tappade gösar igår, precis vid båtkanten.. bonusfiskar vid abborrfiske. Utkanten av en 7-8 meters grynna med 15 meter runtom. Högg bottennära på ca 10-12 meters djup på 3" Relaxjigg färg 059. Kom upp hyfsade borrar mellan 3 och 5 hekto i alla fall.. Totalt ~100 abborrar på tre man mellan 16.45 och 20.45..
    Min blogg

Kommentera

Jag får alltid en massa Gös i mina nät här i Södertälje området.

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
        Två tappade gösar igår, precis vid båtkanten.. bonusfiskar vid abborrfiske. Utkanten av en 7-8 meters grynna med 15 meter runtom. Högg bottennära på ca 10-12 meters djup på 3" Relaxjigg färg 059. Kom upp hyfsade borrar mellan 3 och 5 hekto i alla fall.. Totalt ~100 abborrar på tre man mellan 16.45 och 20.45..
        Herre gud så många Kul.

Vi så mycke fisk både på lodet och senare på kvällen även gös som jagade i ytan, men hade svårt att få det att fungera bottennära. Trots tydliga ekon även kring botten.

/Robert
        När drar vi?

Kommentera

Grymt mycket fisk på lodet i lördags kväll utanför Rasta men INGEN ville upp. Så otroligt frustrerande när de finns där men ändå inte....

Kommentera

Ursprungligen postat av Helgö Visa inlägg
            Grymt mycket fisk på lodet i lördags kväll utanför Rasta men INGEN ville upp. Så otroligt frustrerande när de finns där men ändå inte....

Jaaaaa frustrerande är de !!!
            körde du med djuplod oxå?

Kommentera

Bara småfisk i Mälaren http://hem.passagen.se/kent.andersson/fiskenytt.htm
              Personligen tror jag att det inte bara yrkesfiskarna som är boven skarven har blivit ett stort problem den tar oxå stor fisk har själv sett den tar abborrar över kg.

Kommentera

[QUOTE=Fishing Feber;476075]Bara småfisk i Mälaren http://hem.passagen.se/kent.andersson/fiskenytt.htm

Hej alla MälarGösfiskare;
                Vi brukar försöka komma ut på Mälaren några kvällar i veckan. Gös-Ulla och jag var ute på Norra Björken och trollade Gös i tisdags kväll 25/8 2009 mellan kl. 18.20 och 23.10. Vinden låg svagt på från sydväst 4-6 m/sek och ytvattentemperaturen var +18,5 gr C ute på Björken. Göstrollingen var ganska seg och vi fick inga godkända Gösar före kl. 20.40, men sedan klev några på när solen dalade bakom horisonten och råkade fastna på våra djupgående Bomber 25A-XSIL (blå/silver), 25A-XM7 (grön/gul/orange) och årets favoriter Smithwick ASSRB-1200 och ASSRD-1200 i färgerna 32 (blå/silver) och 35 (Clown). Den största Gösen vägde 3,8 kilo (alltså ingen skrytgös), men vi hade en skön kväll med avvaktande regnfront i väster över Härjarö. Göstrollingfarten som gällde var 1,3 knop SOG.
                Go for the Big Walleyes!
                Old Firehand
                www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ska vara bra gös fiske i Strömsholm nu. Nån fin på 3,7kg som kommit upp iaf och med Mälar mått så är det bra.

Själv fiskar jag "yngel" vid Ängsö. Senaste passet blev det 3st.
                  Perra Karlsson
                  Team Fishfire

Kommentera

I brist på båt för tillfället måste jag fråga, är några av dessa gösar i mälaren tagna från land?
                    Ska man ändra sin jiggning något när man fiskar från land, eller ska man fiska nån annan fisk? :P

Kommentera

• Ursprungligen postat av Lithrim Visa inlägg
                      I brist på båt för tillfället måste jag fråga, är några av dessa gösar i mälaren tagna från land?
                      Ska man ändra sin jiggning något när man fiskar från land, eller ska man fiska nån annan fisk? :P
                      de går bra att jigga gös från land,men oftast tyvär lite mindre gösar,då bestarna gärna går ute i frivattnet..

vart brukar du fiska? bor nämligen själv i solna,kanske kan göra sällskap nångång.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 093 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman