Team Pofs fiskerapporter 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Pofs fiskerapporter 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 091031
    Gick ut för att testa nya spöt och prova lyckan på plattfisk. Det blev lite plattfisk men bara små, övriga arter blev torsk, svart smörbult och gråsej allt smått.Spöt blev jag nöjd med testade tackel så jag fick 5st gråsejar på 20-25cm som drog lite, spöt uppförde sig fint så nu väntar jag på att få testa det på en riktig fighter. Skall ev försöka lite i morgon också, eller så jobba lite mer i garaget.

Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
    Nu även blog på gylta.blogspot.com
    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

• 091101
      Tog en tur idag också men det var mycket dåligt fiske. Knapptnågra ryck och upp blev det en liten torsk och en skrubba. Fiskarna var mycket "stela" inget motstånd så det är väl kylan i vattnet som tar ut sin rätt nu.

Kommentera

• Då jag troligen inte kommer ut mer och fiskar i år så kan jag ju samanfatta fiskeåret 2009.
        Året har varit mycket givande bla 5st fiskar in på sportfiskarnas storfiskelista, dessa var berggylta: 1625gr, 1580gr& 1425gr. Blågylta 630gr fick en på 550gr men pga dålig dokumentation reggade jag den inte. Paddtorsk: 430gr.

Jag satt nytt PB på följande arter: Berggylta, Bleka, Blågylta, Lerskädda, Makrill, Paddtorsk, Rötsimpa, Skärsnultra, Stensnultra & Torsk.

Utrustningsmässigt blev det två nya rullar fyra spö, ny båt, motor, båtvagn och massa förbrukningsmaterial. Har också skaffat garage till allt så jag kan hålla ordning på det.

Fisket har ju också givit otroligt många fina naturupplevelser, speciellt fina dagar när havet legat som en spegel och pilgrimsfalkarna cirkulerat i skyn samtidigt som man hört ungarna skria efter mat.

Även hemsidan har gått bra med många besök och vi har ju startat en ny sida för er som fiskar gylta den finner ni på www.gylta.se där vi under nästa år hoppas kunna samla resultat från både sverige och övriga europa.

Har även fått många nya fiskekamrater både som jag träffat personligen och dom flesta bara här på nätet. Men Gustav är den jag fått mest kontakt med vi har samma intresse för gyltan och ser ungefär fisket på samma sätt, men är sällan överens om bästa agn, utrustning och fiskeplats, vilket gör att vi kompletterar varandra till 100% Gustav är också med och driver www.gylta.se

Många nya bra fiskeplatser har hittats och 2010 blir en utmaning att finna fler.

Här kommer fiskarna reggade hos sportfiskarna:

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
        6 svar