Halvbra Fisketur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Halvbra Fisketur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Halvbra Fisketur

Jag, Top_fisher och Danne var ute på Regnarn. Med rätt så höga förhoppningar på Kilo borre så gav vi oss ut. Det har tagits riktigt många abborrar där i år men min premiär på den sjön kom inte förrän nu. Det började riktigt trögt och inte ett hugg på en halv timme. Sedan fick Danne en snipare och vi andra ett par abborrar. Efter att jag tagit en till snipare och Danne några stycken tappade Top_fisher sin vana trogen något "stort". Sedan kom den där stora Abborren efter kamp fram till båten men det var Top_fisher som gjorde volter och inte jag... Men det visade sig att det inte var någon "kilo borre" utan bara 0.8kg men ett nytt pb är ett faktum.

Senare på dagen och även nästa dag tillbringade vi i Stigsjön för att få upp självförtroendet. Det finns hur mycket snipare som helst i den lilla sjön. Där kan man inte misslyckas. Efter tips från forumet testade jag jiggfiske. Med en gädda på land direkt och en tappad så kom den Stora och högg. (Stort för Stigsjön som det nästan inte finns någon gädda över 2,5kg). Den vägde minst 3kg men efter en lossning från ett knippe näckrosor så fortsatte han in i nästa lite större bälte och det var det sista jag kännde av honom. Nästa Helg ska Jag ta honom.

Mm.. Men jag tappade ju några abborrar runt ½ kilot dom har du glömt.. När den stora högg var det du eller Danne som inte gjorde mothugg, jag rodde ju då..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
    6 svar
    2 105 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg anteman
    av anteman