Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Re: Sargad efter helgens releasande av flertalet fiskar...

Originally posted by Push-Up
    Allt detta för att jag sade till Bergman att åka följa med..*ojojoj*

Peter Larsson; bra skrivet idag, vill nog säga jättebra t.o.m.

Jo, mången stackars gädda får sig hemskt dåliga behandlingar på platsen. Jag och m@ sprang omkring som tättingar och releasade gäddor åt knattar som "inte kan bättre". Bl.a räddade vi livet på en 10,2:a. Grabbarna var faktistk mkt glada över våran hjälp och tackade flera ggr. Men det kostar på att releasa massa fisk, händerna bli lätt sargade....(Jenk; hjälper snabblim på dessa skador oxå?)

Ni som nu vill styra kosan till stället, medtag, avkrokningsmatta, avsedda tänger, stor håv, bra våg, kamera och allt annat som är ett måste vid c&r fiske. Föregå med gott exempel inför de lokala och visa att ni kan förespråka för c&r-fisket. Kan ni inte det stanna då hemma. Det är en order!!!!!!
    Väl på plats, förbered er på armbågs lycka, flöten som driver kors å tvärs, trassel, arga gubbar, klåpare osv.

Sist men inte minst, otroligt, nästan äckligt vad en del är medgångssupportrar....leta efter era egna spots och ni kommer få ut så mkt mer av ert eget fiske och framför allt vinna respekt i andras ögon. Ställ dig frågan, när mår du bäst; när du lyckats genom dig själv eller när du lyckats genom andra?(ingen nämnd ingen klämd, men tendenserna lyser igenom allt för mkt ibland)
    Om du tål att bli berövad på din manlighet tycker jag att du ska köpa en tajt handske
    Vill ha båt!

Kommentera

• Esox, den finns ju aldrig till hands när den väl skall användas....
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

• Men Andreas, hur ska jag göra då... Ska du sluta att visa mig bra ställen bara för att jag alltid får mest...
        "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
        "Keep it simple"

//Jan O
        www.fisheco.se
        www.brofiske.net
        www.magazinefisheco.se

Kommentera

• Men Andreas, hur ska jag göra då... Ska du sluta att visa mig bra ställen bara för att jag alltid får mest...
          "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
          "Keep it simple"

//Jan O
          www.fisheco.se
          www.brofiske.net
          www.magazinefisheco.se

Kommentera

• Jag tycker att ni är bra fåniga, dela med er av bra ställen, unna unga sugna fiskare förmånen att få ta del av er kunskap och era erfarenheter.... När jag började min flugfiskekarriär för ett antal år sedan blev jag jätteledsen över alla dessa gubbar som inte kunde berätta ens vilken fluga de fått fisk på.... Å ännu värre var surgubbarna som pimpelfiskade, de var hemska....Bestämde mig då för att aldrig mörka om det inte finns väldigt starka skäl.... Nä, hjälp varandra, bjussa på bra vatten, det tjänar vi alla på... (undantaget smultronstället som man vill njuta av själv under en tid)
            "Keep it simple"

//Jan O
            www.fisheco.se
            www.brofiske.net
            www.magazinefisheco.se

Kommentera

• Grejen är att det finns mängder av potentiella ställen liknande platsen på filmen. Svepa ut en tacklad mört med 11 fotaren kan ge resultat man inte anade i sina egna hemmavatten. Testa i t.ex näringsrika s.k fågelsjöar eller dammar, djupa hålor i åar m.m. Det finns SÅ många oupptäckta Hot-spots som väntar på att bli utforskade.

Kommentera

• Obs, menar då inte att man måste berätta på millimetern, det räcker väl med sjö alternativt vilken ort, säg Trosa eller Furusund, om det tex gäller havet....
                "Keep it simple"

//Jan O
                www.fisheco.se
                www.brofiske.net
                www.magazinefisheco.se

Kommentera

• JanO, hyffsad stor skillnad på tex, jag fiskar i lejondalsjön eller jag fiskar i Furusund....
                  Jag delar med mig av alla tips och tekniker jag kan, det ser jag som en självklarhet, men platser, näe det är omöjligt...du ser ju i denna tråd hur det kan bli....och hur skojj är det när det sedan flockas bonkare på ståndplatser. jag ser ex. lejondals slakten på grov abborre vid ön som en massförstörelse av ett vatten och ja vill inte vara den som bli utpekad som den som spred vattnet.
                  Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                  Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                  Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

• Inte för att jag tror att det blir värsta hypen över en speciell plats bara för att det har tagits bra med gädda där, men det är upp till var och en
                    Som autograf eller?

Kommentera

• Nu räcker det för min del ang denna tråd .. om ingen undrar nåt speciellt alltså. Nästa gång ska jag nog skriva orginalposten på ett lite annorlunda sätt även om jag tycker att jag haft ett väldigt bra fiske.
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 105 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman