Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

M@, jo vi kom underfund med en hel del under dagen. Att lägga den upp-och-ned och mellan knäna på liggunderlaget och sedan öppna upp munnen var helt klart outstanding. Den Gäddan som tog tid hade vi extremt mycket problem med ... iom att vi inte är så vana ännu så försökte vi hålla den still med händerna och det gick inte alls. Resulterade i en blodig tumme och en gädda som fik vara på land lite väl länge. Iom att Hasse aldrig fått en gädda över 400gram ville vi väldigt gärna ha kort på den med så det tog lite längre tid iom det också. Men gäddan simmade glatt iväg kan jag meddela. En annan har ju ett trasigt pekfinger nu också ... gäddan ville visst hämnas ! Sånt får man ta ...

Ang spöna så tager man vad man haver ... jag har faktiskt ett ABU Pro 2000 10 fot och det var ett av spöna du såg ... Sedan gick ju Johans spö av så han fick låna 10-fotaren av mig så tog jag mitt 8-fot istället. Gick ju bra iallafall !

Men tack för tipsen iallafall !

P-U, du kan få bilden men vill inte att du lägger upp den på nätet innan filmen är klar. vi ska hålla på våra bilder tills dess med så kan jag använda dom i filmen.

Tack för gratulationerna !
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Hehe, är det inte lite överdrivet att inte visa bilder på fiskarna innan filmen är klar? Ni kanske ska göra en trailer först för att få upp intresset, så gör de ju i Hollywood.
      Grattis till de nya PBna!

Edit: Vad segt det går!

Kommentera

Kiwi, beror på om det blir av och om det finns plats i bilen. Kan bli knepigt för dig att ta dit till Tumba kanske på morgonen ...

Kommentera

Cello, jag ska lägga in bilderna i filmen ju. Inget kul att se "gamla" bilder i filmen väl ?

Kommentera

Nackdelen med internet är väl att det riskerar att bli trångt på alla heta ställen. Fast ni inte skrivit var ni fiskat så är det inte speciellt svårt att lista ut var ni var.
            Gäller i viss mån även sjön där P-U och M@ fått fina abborrar. Den lär inte vara het så länge till.

Kommentera

Tänkte skriva in en liten text i filmen sen ... hoppas alla respekterar den sen ... tänkte nåt i stil med "Om du känner igen dig på platserna i filmen var snäll att inte skriva ut platserna i forumet. Håll dom för dig själv för ett fortsatt bra fiske ..." Eller nåt ?

Kommentera

Originally posted by Bergman
                Cello, jag ska lägga in bilderna i filmen ju. Inget kul att se "gamla" bilder i filmen väl ?
                Nja, det är ju stor skillnad på en stillbild och en film. Nu är ju den ungefärliga storleken på era fiskar röjd, så överraskningen blir väl inte så stor. Ska i vilket fall bli kul att se filmen om jag orkar ladda hem den. Sånt brukar ta tid med min anslutning.

Kommentera

Cello, det trängs redan så in i h*vete mycket folk där...... Satan vad folk, klåpare fans det gott om....
                  ....långa perioder stod fisketillsyningsmännen å synade vartenda steg man tog dessutom. Tror inte jag åker dit ngn mer helg faktiskt.
                  Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                  Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                  Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

ville bara inflika lite saker... lustigt att alla plötsligt ville haka på nu när de haft ett lyckat fiskepass...och sen undrar jag vad är för fascistfasoner att ingen ska säga vart ni varit om nu någon skulle känna igen sig i filmen...är ni så rädda om era ställen så kan ni ju strunta i att släppa filmen och man undrar ju vem ni fått tipset om det stället ni fiskade idag...han var tydligen mycket mer generös än er.
                    jaja det kanske låter lite grinigt men jag har mina egna ställen, dessutom tror jag att man själv ganska enkelt kan hitta egna "hotspots" i sthlms skärgård, står ju gäddor i stort sett varenda vik.
                    Om det blir dubbelhugg i min båt stämmer man obligatoriskt upp i nationalsången och tar en prisa snus(2006)...dock får man nog lov att ta en prisa nikotintuggummin nu för jag har precis slutat upp med eländet..(2007)
                    Eller så skiter man i det och tar en prisa snus som en riktig karl, är nere i träsket igen (2008)

Kommentera

Originally posted by Push-Up
                      Cello, det trängs redan så in i h*vete mycket folk där...... Satan vad folk, klåpare fans det gott om....
                      ....långa perioder stod fisketillsyningsmännen å synade vartenda steg man tog dessutom. Tror inte jag åker dit ngn mer helg faktiskt.
                      Låter skitjobbigt.
                      Annat är det i mina hemmavatten.
                      Brukar knappt vara folk vid efterlekenfisket efter gädda ens.

Då brukar ju vassvikarna fyllas ganska ordentligt.

Går väl lite i perioder dock.
                      Högsta antalet båtar har väl vart fem kanske.
                      Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 105 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman