När jag som nybörjare skriver "Sanslöst fiske" så kanske det bara är ett "Skapligt fiske" för en skicklig fiskare ... tänk på det ... tycker dock denna diskussion har tagit orimliga proportioner. På fiske.nu skrivs det en hel del också ...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ...
Collapse
X
-
Bergman - Nu vill jag inte påstå att du är en nybörjare (har ingen aning om hur mycket du fiskat) men för min egen del, har fiskat VÄLDIGT mycket de senaste 19 åren, så har jag inga positiva erfarenheter av att sprida ut var man fiskar. Populära ställen blir invaderade och lokalbefolkningen tröttnar rätt fort. Man kan alltid hävda att med C&R är det inga problem men när C&R inte fungerar till 100% och död fisk börjar flyta omkring då tröttnar många "locals".
Tycker faktiskt inte att debatten tagit orimliga propotioner. Man måste tänka efter både en och två gånger innan man publicerar ett vatten på nätet. Har man dessutom inte "hittat" vattnet själv utan blir medbjuden så bör man tänka ännu fler gånger... Även om den som visade dig vattnet godkänner att man lägger ut det på nätet så finns det kanske någon annan (den som hittat vattnet) som kanske misstycker... Jag säger inte att det är så i det här fallet, du kanske har clearat det med alla kompisar som visade er - den här debatten är i alla fall för mig bredare än att bara gälla denna rapportering.
Att sedan besökare på denna sida ber att få följa med nästa gång osv. gör ju att vattnet, även om det är känt för flera insatta, utsätts för onödigt hårt fisketryck.
Nu när internet blivit så spritt har det blivit så oerhört enkelt för folk att hitta bra vatten och fiska på ett begränsat antal stora fiskar som det ju faktiskt handlar om. Det blir lite TV-puckskänsla när alla åker efter samma puck (fisk). Det tar inte många år innan men förstört ett bra vatten.
Alla gör som de själva vill men jag tror att de flesta som hållit på med fiske ett par år sett effekterna... Vill man fortsatt få tips så finns det två sätt: att tipsa tillbaks och att inte sprida det vidare.
Detta är som sagt endast mina åsikter.-----------
<"))))><
Kommentera
-
Peter, jag är en nybörjare inom fisket. Inget jag hymlar om direkt men jag försöker lära mig mer och mer hela tiden. Som du säkert sett här ovan så har jag i planerna att lägga in någon form av text i filmen ang platserna ...
Ett dygnsfiskekort på "heta platser" tycker jag är helt ok. Sedan regler om fångst och metoder är också lysande.
Denna gång blev vi medbjudna till ett ställe som vi tänkte åka till om någon vecka ändå. Men vi har även kollat med de vi blev medbjudna av ...
Jag håller dock med dig i de allra flesta saker. Inget snack om det !C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
m@
Peter jag är med på din linje i mångt och mycket. Tyvärr i det här fallet verkar det trots allt vara lokala förmågor som inte begripit alla "nya" begrepp som t ex C&R. Men jag håller med, alltför många erkänt fina vatten är idag i spillror, om det enbart beror på sportfisket är jag tveksam till men visst är det av bidragande orsak. Skötte sig alla som sig bör, så hade vi inte detta problem, men i kölvattnet letar sig alltid de som inte är så nogräknade fram.
Kommentera
-
Gött att vi alla är överens och lever i en härlig symbios! :-)
Bergman; det finns ingen anledning att hymmla med att man är nybörjare. När man är "färsking" har man så mycket mer att se fram emot! Om du är såld på fiske så har du mycket fina arter att fiska efter... karp tex. Karpfiske för en fiskare är som narkotika för en alkoholist - mycket häftigare och värre upplevelse! =) I alla fall enligt mig...-----------
<"))))><
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar