Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Visst har det varit i pressen, men då var det inte samma metoder. Det är ju klart enklare att känna igen än en stor fjärd med vass runt i alla fall.

Kommentera

Det ar svart det dar med stallen. Vill du ha dem ifred kan du inte beratta for nagon om dem. Kan forsta om fiskarna som bor dar lackar ut om en massa hjon med nollkoll dyker upp.

Kommentera

Dessvärre är det just en massa typer som har nollkoll som dyker upp Jenk, tyvärr är det så. Och är det nånting som locals hakar upp sig på så är det "misshandeln" av djur, och i många fall är jag benägen att sympatisera med dom åsikterna. Bergman & Co var bra förberedda så ingen skugga faller på dom, men det drällde med folk som borde ha utbildning. Så egentligen är jag personligen inte så förtjust i att man gör filmkalas över det hela för att sen publicera på allmänt forum. Och till sist, jag fnyser inte åt 8-kilosgäddor för den delen heller (konstigt, jag får en kuslig känsla att det inlägget kommer från en viss johan, kan ju ha fel men skitsamma).

Kommentera

nu blir det invasion... stackars gäddor... förbannade internet... kan ingen "mörka" längre? alla är så kåta (f´låt uttrycket) på att synas... nybörjarbeteende (med undantaget för m@ & p-u som verkar ha nött på ett tag)
          -----------

<"))))><

Kommentera

Knappast nån hemlighet det där, lika känt som Lödde....
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Bergman, strunta i alla gnällspikar, filma på, det finns inte längre några "hemliga ställen". Där ni filmade är definitivt inte något sådant, snarare tvärt om. Bättre att utbilda folk inom c&r än att hålla på och mörka.... Om man hittar sitt eget smultronställe är något helt annat, har full förståelse för om man inte berättar sådant...
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

peter larsson->> alla kanske inte är lika duktig som du....

Kommentera

Alessandro & Jan O - Har aldrig kritiserat att man filmar och lägger ut bilder på ett allmänt forum från just det här stället. Jag menar i största allmänhet att folk är alldeles för heta på att synas för att fisket ska må bra av det. Det finns klara samband i exempelvis Vänern på hur yrkesfiskarna lägger ut sina dödande nätdraperier på exakt de platser där trollingfiskare på nätet rapporterat om att de haft bra fiske. Liknande saker har hänt när karpvatten blivit "avslöjade" - då har mindre nogräknade individer nätat upp fisk som hamnat i grytor runt om i stugorna... Klart att "köttfiskare" är här inne och snokar upp tips också - vill man vara rädd om ett gäddbestånd är inte en film om C&R på nätet det som hjälper. Det kommer alltid att finnas folk som vill klubba fisk och de som är intresserade av C&R får information om detta i fiskepress. Om man nu måste visa upp sin fångst offentligt så hoppas jag verkligen att det bli hårt beskurna bilder där man bara ser hur man genomför C&R om inga kring-miljöer... Det är min åsikt...
                  -----------

<"))))><

Kommentera

minken - vad menar du? förklara vad du menar med det du skrev så ska du få svar... "Alla kanske inte är lika duktiga som du"!? När och var har jag skrivit att jag är duktig? Och på vad? Om du ska skriva så skriv inte anonymt och skriv dessurom sakligt du lilla mink.
                    -----------

<"))))><

Kommentera

behövs väll inte, tror du vet vad jag menar..varför gnälla och klaga på folk som inte kanske fiskat så länge?ge dem tips och råd istället för att klanka ner på dem..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman