Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Skulle vara intressant att veta hur många här inne som tagit sina smått otroliga PB:n i "hypade vatten".

Tog mitt PB i ett vatten där jag aldrig har sett någon annan fiskare. Kändes riktigt skönt och överraskningen är ju desto större når man kallt räknat med fisk på 2-3 kilo. Tyvärr var utrustningen för landning dimensionerat därefter men det gick bra efter att ha tillkallat brorsan med kompis.
    Vill ha båt!

Kommentera

• Originally posted by esox_lucius
      Tycker absolut att det ska införas en gärna hög avgift eller någon form av certifikat som man gjort "längre upp" där endast ett fåtal fiskare fått cert till efter att ha pratat med tillsynsmannen och på något sätt blivit ansedd som en riktigt seriös fiskare som följer regelboken i vått och torrt. Tror att dom är tre som har tillåtelse att fiska där. Exemplarisk lösning om du frågar mig! För fortsätter det så här så skulle jag gissa att beståndet är i det närmaste dött om 10 år.
      Vad är det för jäkla särbehandling att låta enbart en viss elit få fiska? Är fiskerätten upplåten eller som i det här fallet inom det fria handredskapsfisket ska vi inte börja bygga elitläger där fisket endast är tillåtet för ett specifikt antal individer. Hur känner du själv inför ett ev. storfiskevatten (inom fria fisket eller upplåten fiskerätt) inpå knutarna där du inte själv ev. skulle få tillåtelse att fiske eftersom någon anser att du inte är kompentent nog?
      Snacka om att det istället kommer att börja tjuvfiskas och det även under okontrollerade former.
      Vems regelbok ska följas? Vad är rätt och fel? Vilken fiskare är seriös?
      Hur kan man i ett demokratiskt land sträva mot elitiska mål där andra undanskyffas?
      Är det privat/enskild fiskerätt kan jag köpa resonemanget. Om inte så är det beklagligt.

Det fria handredskapsfisket = alla svenska medborgare, handredskap, men måste dock vara seriös och fiska strikt efter xxx´s regelbok mm
      Senast ändrad av Danne; 2003-10-14, 16:46.

Kommentera

• ska vi slå vad om att dt här kommer bli den längsta notisen nånsin:P

Kommentera

• esox_lucius->finns en tråd om det men inte många som vill erkänna eller avslöja..

Kommentera

• Originally posted by Danne
            Vad är det för jäkla särbehandling att låta enbart en viss elit få fiska? Är fiskerätten upplåten eller som i det här fallet inom det fria handredskapsfisket ska vi inte börja bygga elitläger där fisket endast är tillåtet för ett specifikt antal individer. Hur känner du själv inför ett ev. storfiskevatten (inom fria fisket eller upplåten fiskerätt) inpå knutarna där du inte själv ev. skulle få tillåtelse att fiske eftersom någon anser att du inte är kompentent nog?
            Snacka om att det istället kommer att börja tjuvfiskas och det även under okontrollerade former.
            Vems regelbok ska följas? Vad är rätt och fel? Vilken fiskare är seriös?
            Hur kan man i ett demokratiskt land sträva mot elitiska mål där andra undanskyffas?
            Är det privat/enskild fiskerätt kan jag köpa resonemanget. Om inte så är det beklagligt.

Det fria handredskapsfisket = alla svenska medborgare, handredskap, men måste dock vara seriös och fiska strikt efter xxx´s regelbok mm
            Bra sagt... Håller med dig fullständigt... Vore lite galet om endast vissa fick fiska på dem heta ställerna.

Kommentera

• HAHA ! Har haft lite ont i fingret sedan en Gädda bet mig i Söndags ... idag pillade jag lite i såren och se på faan ... en liten Gäddtand trillade ut. Inte undra på att det stuckits lite ... nåja ... så går det om man är oförsiktig.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

• Bergman, samma grejj händ emig förra året faktiskt, det där irriterande såret bara varade å varade, så jag klämdde å pillade och vipps så kom en gäddtand ut, när jag då för mina arbetskompisar utbrister, "kolla jag hade en gäddtand i fingret" tittade de mkt skumt på mig.......
                Senast ändrad av Push-Up; 2003-10-16, 16:34.
                Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

• Hehe, en gäddtand. Det var tur att det inte var någon annans tand...

Kommentera

• P-U, hehe. Strax efter att jag skrev det där inlägget så hittade jag en pyttetand till ... sammanlagt två pyttetänder i samma finger... mina kollegor kollade ju också lite konstigt på mig när jag visade tanden/tänderna. Skulle inte förvåna mig om det sitter nån liten bit kvar för det sticker lite fortfarande.

Men det var det värt med tanke på PB:t
                    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                    Fiskesnacks regler hittar ni Här
                    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

• Grymmaste jag nånsin har hört var en herre i det stora landet i
                      Väster som var orm expert, han hade blivit biten så många gånger att hans blod kunde användas som motgift emot vissa giftiga arter. Undrar hur mycket/lite sanning i den skrönan?
                      Själv har jag inte blivit biten av nån gurka, däremot fått en krok
                      i vadarbyxorna när en sommar gurka simmade rak emot mig.
                      Jodå, det slutade lyckligt för mig och med pepparot för gurkan....
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman