Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tror egentligen inte rubriken spelat så stor roll. Det är nog mest en irritation att en bra plats fått förnyad uppmärksamhet. Egentligen är det konstigt att det samtidigt rapporteras om större fiskar i Stockholms Ström utan att någon reagerar.
    Kapaciteten storleksmässigt bör vara lika bra, men huggen kommer nog tätare på ert nyaste "hemliga" ställe.

Kommentera

• Cello, ja det é en gåta att Sthlms ström få vara så pass fri från gäddfikskare, kan iofs vara så att prickfiskarna tar för mkt av publiciteteten.....
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

• Re: Sargad efter helgens releasande av flertalet fiskar...

Originally posted by Push-Up
        Allt detta för att jag sade till Bergman att åka följa med..*ojojoj*

Peter Larsson; bra skrivet idag, vill nog säga jättebra t.o.m.

Jo, mången stackars gädda får sig hemskt dåliga behandlingar på platsen. Jag och m@ sprang omkring som tättingar och releasade gäddor åt knattar som "inte kan bättre". Bl.a räddade vi livet på en 10,2:a. Grabbarna var faktistk mkt glada över våran hjälp och tackade flera ggr. Men det kostar på att releasa massa fisk, händerna bli lätt sargade....(Jenk; hjälper snabblim på dessa skador oxå?)

Ni som nu vill styra kosan till stället, medtag, avkrokningsmatta, avsedda tänger, stor håv, bra våg, kamera och allt annat som är ett måste vid c&r fiske. Föregå med gott exempel inför de lokala och visa att ni kan förespråka för c&r-fisket. Kan ni inte det stanna då hemma. Det är en order!!!!!!
        Väl på plats, förbered er på armbågs lycka, flöten som driver kors å tvärs, trassel, arga gubbar, klåpare osv.

Sist men inte minst, otroligt, nästan äckligt vad en del är medgångssupportrar....leta efter era egna spots och ni kommer få ut så mkt mer av ert eget fiske och framför allt vinna respekt i andras ögon. Ställ dig frågan, när mår du bäst; när du lyckats genom dig själv eller när du lyckats genom andra?(ingen nämnd ingen klämd, men tendenserna lyser igenom allt för mkt ibland)
        Schysst att ge order.På vilka grunder baserar du rätten att ge order?
        Känns som lite vasst inlägg.......
        Nån dag ska jag ha en gädda på >15kg om jag så ska dö på kuppen

Kommentera

• P-U gillar att skoja, som hans nick antyder (Push up)....
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• P-U - Vi är helt på samma linje du och jag... :-) Att ta en fin fisk i ett vatten man själv har upptäckt är f-n så mycket skönare än att ta riktigt stor i ett "hypat" vatten. Exemplevis så är en sutare på 3050 i "Mörkarsjön" är tio gånger skönare att landa än en Antorpa-sutare på 4750...

Tycker att den här debatten är bra och välbehövlig.

Bergman - Tror inte det var din rubrik som triggade det här. Ej heller fiskeplatsen som sådan. Det är mest TV-pucksfenomenet och alla "nät-rapporter" som folk som jag "stör sig på" ;-)
            -----------

<"))))><

Kommentera

• Skulle vara intressant att veta hur många här inne som tagit sina smått otroliga PB:n i "hypade vatten". Jag anser absolut inte att det är fel och självklart skulle det kännas bättre om man hittade vattnet själv men iallafall jag saknar kunskapen att hitta just sådana vatten men jag lär mig av varje nytt ställe jag kommer till. Jag vet flera platser som liknar den vi var på i Söndags och ni kan skriva upp att jag ska testa dessa ställen också ... det hade jag nog inte gjort om jag inte varit där jag var i Söndags.

Debatten är bra men jag känner mig ändå träffad iom att det skrivs just i denna rapport och man hänvisar till filmen som jag håller på att fixa.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

• Äh ta inte åt dig i onödan. Känns det bättre så skippa filmen o lägg ut några lämpliga bilder som inte avslöjar allt för mycket...eller om det går, redigera filmen på ett sätt som gör det svårt att avslöja den "hemliga" platsen...så borde detta lilla men upphausade problem vara ur vägen.

Kommentera

• det skulle som sagt vara kul att ha en tråd om pb`n i så kallade hypade vatten!tror att det är ganska så vanligt...svartå färnor/sarvar, antorpa sutare,braxen från kupagölen osv..

Kommentera

• Bergman - Kan bara svara för mig själv och jag riktar ingen kritik mot dig, ej heller mot de som tog med dig till fiskeplatsen. Jag har själv haft med mig en massa vänner till nya platser och det finns inget roligare än när de lyckas bra. Man vet själv hur kul det är att sätta nytt PB!
                    Ingen skugga faller över dig - det är fenomenet som sådant som är intressant... alltså att många fiskar på samma kända platser istället för att leta själv.

Du skrev att:
                    "Skulle vara intressant att veta hur många här inne som tagit sina smått otroliga PB:n i "hypade vatten"."
                    Kan berätta att av de fiskar som jag listat under "rekord" så har de tagits på följande platser:

Abborre 2210gr - Mönsterås hamn
                    Färna 3175gr - Hedströmmen (början av 90-talet var det bra vatten på storfärna)
                    Braxen 5470gr - Kalmarsund (stort område... jag vet.. mörkar lite)
                    Gädda 14450gr - S:t Annas skärgård
                    Sarv 1505gr - Hemligt, Absolut inget känt vatten.
                    Gös 6440 - Järnafjärden (kännt vatten jag vet)
                    -----------

<"))))><

Kommentera

• har lagt upp en liten tråd om pb`n..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar