Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Peter - känns som en mycket långväga debatt från mina domäner/nejder vilket gör mig glad. Tycks vara mer ett 08-fenomen (?) där fler fiskare tycks konkurrera om färre fiskeplatser.

Men jag editerar och väljer följande uttryck istället:

Glad att man är värmlänning!

Kommentera

Visst det blir ju bra för filmen men jag tror ingen bryr sig om en varningstext eller nåt.. Detta vatten är ju iofs redan lite halvt sönderfiskat, tyvärr. Innan det blev känt så var det här vattnet mycket väl i världsklass och hade potential till grymt stora gäddor. Simmar säkerligen fortfarande 20-pannor där ute men jag menar är det en nybörjare utan vettiga grejer som får på den så är det helt enkelt omöjligt att bedriva C&R på denna fisk. För om vi säger att det en helgdag står 50 fiskare där så är jag säker på att MAX 10 av dom klarar en fisk över 7-8 kilo. Så regler är bra men vad spelar det egentligen för roll att man måste återutsätta allt över 90 om den har rullat runt på asfalten i 5 minuter och kastas tillbaka i vattnet... Det blir ju ungefär som vilken annan skadad varelse som helst att visst kan den ta sig ner i djupet igen men inte fan överlever den för det....
      Vill ha båt!

Kommentera

Re: Sanslöst Gäddmete idag ! Äntligen ...

Först och främst - grattis till fisket!

Originally posted by Bergman
        Väl på plats vid 9-snåret var det dax att ordna betesfisk. Smörade lite för P-U som gjorde ett nonchalant kast med kastnätet och fyllde vår hink med Mört. Snacka om smidigt med kastnät !
        Jag har testat mitt nya kastnät några gånger, utan att få ett skit. Kasten har varit lyckade och jag vet att det står betesfisk där jag kastade, men inte kopiösa mängder.

Funkar det med kastnät enbart om det vimlar med mört i vattnet? Hur avgör ni var man ska kasta?

Själv återgick jag till "nedmajsad" mörtstuga, tar några timmar men ger resultat.

/Martin

Kommentera

esox - håller med dig till 110%
          -----------

<"))))><

Kommentera

Jä'klar vad ni verkar haft kul fiske, bådaR gott för filmen hoppas jag. Man blir ju lite sne att man inte kunde hänga med men det får väl bli en annan gång kanske. Grattis till de nya pb:na, det var på tiden . Fast det var ju o andra sidan bara en tidsfråga.

Kommentera

Sargad efter helgens releasande av flertalet fiskar...

Allt detta för att jag sade till Bergman att åka följa med..*ojojoj*

Peter Larsson; bra skrivet idag, vill nog säga jättebra t.o.m.

Jo, mången stackars gädda får sig hemskt dåliga behandlingar på platsen. Jag och m@ sprang omkring som tättingar och releasade gäddor åt knattar som "inte kan bättre". Bl.a räddade vi livet på en 10,2:a. Grabbarna var faktistk mkt glada över våran hjälp och tackade flera ggr. Men det kostar på att releasa massa fisk, händerna bli lätt sargade....(Jenk; hjälper snabblim på dessa skador oxå?)

Ni som nu vill styra kosan till stället, medtag, avkrokningsmatta, avsedda tänger, stor håv, bra våg, kamera och allt annat som är ett måste vid c&r fiske. Föregå med gott exempel inför de lokala och visa att ni kan förespråka för c&r-fisket. Kan ni inte det stanna då hemma. Det är en order!!!!!!
              Väl på plats, förbered er på armbågs lycka, flöten som driver kors å tvärs, trassel, arga gubbar, klåpare osv.

Sist men inte minst, otroligt, nästan äckligt vad en del är medgångssupportrar....leta efter era egna spots och ni kommer få ut så mkt mer av ert eget fiske och framför allt vinna respekt i andras ögon. Ställ dig frågan, när mår du bäst; när du lyckats genom dig själv eller när du lyckats genom andra?(ingen nämnd ingen klämd, men tendenserna lyser igenom allt för mkt ibland)
              Senast ändrad av Push-Up; 2003-10-13, 18:10.
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

kul läsning
                my precious....

Kommentera

Re: Sargad efter helgens releasande av flertalet fiskar...

Originally posted by Push-Up
                  Väl på plats, förbered er på armbågs lycka, flöten som driver kors å tvärs, trassel, arga gubbar, klåpare osv.
                  Låter som rena p&t-fisket. Själv blir jag småstressad bara en båt kommer in i samma vik som man fiskar i. Ingen som känner igen det?

Om jag går från land skulle det aldrig falla mig in att trängas med en massa fiskare som jag inte känner. Dessutom känns platsen "fiskad" lixom. Man fattar ju att folk med största sannolikhet har fiskat där förr men det blir mer som ett eget ställe när man inte står på rad och å väntar på sin tur.

Sjävklart testar man spots där man sett att andra legat men det ultimata är ju ändå när man hittar fram själv.

//K
                  Senast ändrad av cico; 2003-10-13, 17:45.
                  BJ@

Kommentera

Re: Sargad efter helgens releasande av flertalet fiskar...

Originally posted by Push-Up
                    Ställ dig frågan, när mår du bäst; när du lyckats genom dig själv eller när du lyckats genom andra
                    Just detta är för mig en viktig sak. Om jag skulle åka till detta ställe eller till Lödde och ta min efterlängtade 10-klubbare hade jag definitivt inte känt samma lycka och blivit lika nöjd som om jag tatt den i mina hemmavatten (där storgäddorna är sällsynta). Därmed inte sagt att det är tråkigt fiske på gädd-eldoradon!

Det är väl något med att göra det svårt för sig som är tjusningen med sportfiske...

/Martin

Kommentera

• håller med föregående talare lite..man hör nog till dem skygga fiskarna!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman