Idag åkte jag och Pexx ut för att fiska lite gädda. Vi började med jerkfisket! Det resulterade i en mindre gädda som Pexx drillade hem utan problem. Efter att ha jerkbaitat ett par timmar beslöt vi oss för att prova lite trolling. Jag styrde båten mot en grynna som har gett bra med fisk på andra turer. Vid grynnan får Pexx napp på sin djupgående Manns Stretch. Efter en kort drillning landar Pexx en fin gädda på 4,8 kilo. Gäddan hade väldigt konstig täckning, prickarna saknades nästan helt.
Vi fortsatte med trollingen tills Pexx var tvungen att åka hem. Jag däremot ville fånga fler gäddor. Så jag fortsatte med fisket. Det började segt, men när solen började gå bakom trädtopparna så högg det till i spöt. Den kändes stor, men när gäddan nådde vattenytan såh jag att den inte var större en 2 kilo. Några fotografier senare släpptes gäddan tillbaka till sitt rätta element...
Kvällen tur resulterade i 3 fångade gäddor med en topp på 4,8 kilo!!!! Helt Ok tur för att vara en "snabbis" efter jobbet!
Vi fortsatte med trollingen tills Pexx var tvungen att åka hem. Jag däremot ville fånga fler gäddor. Så jag fortsatte med fisket. Det började segt, men när solen började gå bakom trädtopparna så högg det till i spöt. Den kändes stor, men när gäddan nådde vattenytan såh jag att den inte var större en 2 kilo. Några fotografier senare släpptes gäddan tillbaka till sitt rätta element...
Kvällen tur resulterade i 3 fångade gäddor med en topp på 4,8 kilo!!!! Helt Ok tur för att vara en "snabbis" efter jobbet!
Kommentera