Abborre - Forsmark/Östhammar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre - Forsmark/Östhammar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborre - Forsmark/Östhammar

Hej!

Jag och gammelgubben tänker åke till Forsmark nästa helg för att spinnfiska efter abborre. Är det någon som har status på aktuellt abborrfiske för trakterna Forsmark/Östhammar?? Så jäkla taggad på att dra lite borre nu!

MVH Johan

Inte dagsaktuell info för Forsmark men inte är de som det varit de senaste åren jag varit dit, förra året körde vi en heldag och fick en gäddsnipa på två man och inte har jag hört några possitiva nyheter från fiskande bekanta som bor i området heller.

Östhammar är ju en bra bit bort och själv finns jag i närheten av Öregrund som ju ligger mitt emellan, men inte har borrefisket kommit igång här ännu iaf.

Kvällens resultat blev en borre och en gäddsnipa så fasen vet om Ni inte ska vänta lite tills det drar igång bättre!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
      Inte dagsaktuell info för Forsmark men inte är de som det varit de senaste åren jag varit dit, förra året körde vi en heldag och fick en gäddsnipa på två man och inte har jag hört några possitiva nyheter från fiskande bekanta som bor i området heller.

Östhammar är ju en bra bit bort och själv finns jag i närheten av Öregrund som ju ligger mitt emellan, men inte har borrefisket kommit igång här ännu iaf.

Kvällens resultat blev en borre och en gäddsnipa så fasen vet om Ni inte ska vänta lite tills det drar igång bättre!

Det är synd att det blivit så kasst! Var där förra året och då var det aströgt, hade bara potatis med upp för att äta smörstekt borre hela helgen, tji fick vi. Första dagen 3 borrar och sen var det bara att åka och köpa grillmat. För 3 år sedan var det kanonfiske med halvkilosborrar frekvent på kroken.

Kommentera

Ursprungligen postat av johasp20 Visa inlägg
        Det är synd att det blivit så kasst! Var där förra året och då var det aströgt, hade bara potatis med upp för att äta smörstekt borre hela helgen, tji fick vi. Första dagen 3 borrar och sen var det bara att åka och köpa grillmat. För 3 år sedan var det kanonfiske med halvkilosborrar frekvent på kroken.
        Ja verkligen trist, har åkt upp dit med båt någon gång i princip varje år sedan tidigt 80 tal och det har varit sanslöst bra fiske, men de senaste ca 5 åren har det gått utför så det är knappt det lönar sig att köra dit sjövägen längre med tanke på dagens soppa priser (bränner +50 l på en dagskörning dit a15kr/l sjömackspris) då det ju blir en bit ToR då jag startar en bit S. Öregrund.

Kommentera

Åker till Forsmark i morgon, håller tummarna för bra fiske men vågar inte vara optimistisk. Hittills i år ha nämligen allt fiske jag bedrivit varit skit och många fisklösa pass. Lever fortfarande på 10an sen i höstas. Nästa vecka har jag semester och då ska det fiskas ska ni tro, gös och gädda. Men nu får jag fokusera på borren. Återkommer med status från Forsmark! Ha en trevlig helg, skitfiske!

Kommentera

Känsligt läge....

Så var man tillbaka från Abborrfisket i Forsmark. Sammanfattningsvis så bjöds det på stundtals kanonfiske och mestadels riktigt skitfiske. Fredagen började trögt under stekande sol och snål vind, 2 -3 borrar på 3 timmar och det såg ut att bli en trög helg. Men så framåt 20 tiden just när solen började gå ned bakom trädtopparna började det klappa på. Det var känning på nästan varje kast och sammanfattningsvis krokade vi ca 20 stycken borrar med snittvikt på runt 500 gram med topp på 1,2 kg. Betet för kvällen var liten dubbelsvansig jigg, färg flourocerande orange - tog i stort sett allt. Runt 22 snåret var matabborrarna mätta och småabborrarna började klappa på, då var det bara att ro hem och åtnjuta en go whisky.

Under natten drog nordanvinden in med råge, och med den ett sannt skitfiske. I uppåt 10 m/s nordlig snålblåst gick fisken in i dvala. Sammanfattningsvis fångade vi 3 abborrar och 8 gäddor de nästkommande 2 dagarna. Ja tillochmed gäddan var trög att få på kroken.

Det är mycket som spelar in för ett lyckat abborrfiske och på fredagskvällen spelades vacker musik, mycket vacker.
            Bifogade filer

Kommentera

Kul att Du fick bra fiske en dag iaf, och 1,2 är en respektingivande vikt så stort grattis

Kommentera

Oj du har haft en lyckat dag grattis på dig! Jag har sommar stuga i johannisfors som ligger nästan vid forsmark och har fiskat där i stort sett hela mitt liv och den största abboren hittils är 1.8 och ett antal över 1 . det gäller bara att komma ut för det finns väldigt bra och många fina aborrställen runt forsmark fast man hört många komma hem tomhänta.. mvh Oscar
                En bra arbetsdag är inte bättre än en dålig fiskedag

Kommentera

Hur är abborfisket i Östhammar/Forsmark. Är det något drag än?

Det är snart dax att åka upp för lite abborfiske, fan vad kul det ska bli!

Kommentera

Så... har aldrig fiskat kring Forsmark. Kan man ta bilen dit o fiska från land? Vart åker man då i så fall?
                    http://sanglofsfiske.blogg.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 101 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman