Bompass igen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bompass igen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Håller med dig Arnenym.
    Så länge allting funkar som man tänkt ändrar man inte gärna på ett vinnande lag eller hur? Man sitter stilla och nöjd i båten och upprepar sig men någon annan utveckling än av belåtenheten sker knappast inte.
    Det är de många bompassen som får en att förändra sina metoder. Åtminstone börjar man ifrågasätta dem. Och det är när man börjar söka svar på frågorna, som man börjar utveckla sitt fiske och kanske även sin attityd till det.
    För 40 år sen var mina fiskedagar vanligtvis bompass. I dag är de vanligtvis inte det men vägen dit har varit slingrig och i stort sett alla återvändsgränder har jag varit in i.
    Nu har jag hittat MINA metoder för MITT fiske. En del av dem är väldigt gammaldags, somliga ligger i den allmänna utvecklingens framkant. Resultatet av dem har blivit att jag i dag kan slippa nesan, om det nu är en nesa, att bli utan fångst, om jag verkligen vill. Men ibland fortsätter jag att pröva något nytt och då kan det bli bompass och när jag fått svaren på de frågor de bompassen gav mig, har jag rimligen blivit en skickligare fiskare.

Huruvida jag blivit en mera ödmjuk människa av de nya erfarenheterna vete fåglarna!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Arne, precis ... skillnaden är den att "proffsen" sällan skriver om sina bompass.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Be best. Jag tror att du och jag skulle kunna lösa många världsproblemen under en fisketur. Om vi sen skulle gå bom, så skulle vi haft lite mer att prata om. Kanske vi hade valt fel plats, fel metod, eller gått ut fel dag. Eller, kan det vara så att gäddan inte gillar dött bete i den sjön man fiskar i? Eller?????

Men vad gör det om hundra år?
        Det är bara att kämpa på så lär man sig hur man ska göra på just den platsen. Sen kommer man till ett nytt ställe, en annan sjö så får man kanske börja om från början.
        !!!!!

Kommentera

Originally posted by Bergman
          Arne, precis ... skillnaden är den att "proffsen" sällan skriver om sina bompass.
          Jag vill inte kalla mig proffs!
          Men jag har kommit så långt att jag inte skryter , när det går bra, eller klagar när det går dåligt.
          Att hacka på andra blir man inte bättre av. Kan jag hjälpa nån så gör jag det.
          !!!!!

Kommentera

Menade inte att du klagade ... är inne på ditt spår att de som är verkligt duktiga vet att man går bom ibland men dom skriver sällan om bomturerna eller ser ned på andra.

Skryt och överlägsenhet betackar jag mig för. Fram för tips istället !
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Originally posted by Bergman
              Menade inte att du klagade ... är inne på ditt spår att de som är verkligt duktiga vet att man går bom ibland men dom skriver sällan om bomturerna eller ser ned på andra.

Skryt och överlägsenhet betackar jag mig för. Fram för tips istället !
              Jag menade inte att du menade ................!
              Äh..
              Mitt skriftspråk är lite kantigt ibland. För mycket verksamhetsberättelser och redovisningar har väl yxat till det.
              !!!!!

Kommentera

Bomtur

Fisker man mye får man også endel bomturer. Det er noe som hører med. Det viktigste er å ikke gi opp, og å ha tro på det man gjør. Samt å ha med campingstol,kaffe,avis,sjokolade,radio osv. Man må ha ha det komfortabelt. Ihverfall når man har muligheten til det.
                Gjedda

Kommentera

Originally posted by esox_lucius
                  JAg har ingen båt (lånat nån gång) så det blir ofta i hemviken 20 meter utanför dörren... och då blir det ju självklart än del korta pass efter skolan. Men om jag cyklar ner till hamnen eller nåt så blir det alltid hel eller halvdagar pga mycket större och fler fiskar! Fungerar dock bara på hösten men den är ju nästan här nu! Var nere o kollade idag och den dagliga ligan på 5 turkar hade tappat massor med gädda på mete. Dom hade inte fattat vad mothugg var för nåt Så skillnaden är nog att jag fiskar ganska mycket på samma platser om och om igen. Du kanske borde leta upp en stor vik med typ vass och grunda kanter som sluttar ner mot kanske 6-7 meter och fiska av med spinn och nöta tills du har fått en del gädda så att du lär dig var fisken normalt står. Sedan kan du ta med dig dina erfarenheter till andra heta ställen...
                  Precis som du säger har jag hittat hotspots i mina vatten. Men dom har inte stått där dom ska de senaste passen.
                  Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Originally posted by ljohan
                    Precis som du säger har jag hittat hotspots i mina vatten. Men dom har inte stått där dom ska de senaste passen.
                    Vattenemperaturen har sjunkit ganska fort sista tiden. Dina hotspots har kanske blivit mindre "hot" pga av det.
                    !!!!!

Kommentera

Originally posted by Arnenym
                      Vattenemperaturen har sjunkit ganska fort sista tiden. Dina hotspots har kanske blivit mindre "hot" pga av det.
                      Det stämmer nog som du säger.
                      Men jag tror inte riktigt på att börja plöja inne i vassvikarna än.
                      Vad säger du?
                      Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 101 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman