Bompass igen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bompass igen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

the man got a point...

Kommentera

Originally posted by robin82
      Nu vill jag inte låta negativ eller surig men kanske borde prova en annan teknik än mete? För jag antar att det är det du gör. Kör lite jiggning eller trolling med vobbler. Då kan du ju inte misslyckas, ta ett par gäddor och sen kanske lägga ett långpass på inriktad mete efter storgäddan?!
      Mja, är lite inne på specimenmetoden nu. Känns som man vill köra gäddmete tills jag får gädda

Men visst har du rätt.
      Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Var ute i 4 timmar för någon dag sen och prövade gäddmete, men väldigt kasst fiske var de, inte en rörelse i flötet på hela tiden.
        Däremot har jag fått 3 gäddor, två gånger i rad nu på spooken!

Kommentera

Testa något hlet annat! Fiska på den sjukaste platsen du kommer på! Våga "misslyckas"....kanske det blir ett lyckande.

Ps. Kanske inte på den "dåligaste platsen"...men du fattar.

Kommentera

......*aaaarghhhh*.......
            Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
            Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
            Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Surt! hade också ett bompass i mälarn förra helgen (polarn fick en snipa men mer vart det inte), jag skyllde på vädret och vad jag förstod det som hade ingen annan något riktigt givande fiske heller den helgen. Mete är inte alls så dumt, testa att driftmeta/slowtrolla runt omkring adelsöfärjan. Där har jag knipt ett antal på mete men allt som oftast har mörten tagit slut då mörtfisket brukar suga när gäddan är i farten, det har inte blivit några bjässar men nån över fyra har det blivit där. Skitfiske och det är ju dax att visa att mälarn har potential om än trög ibland

Kommentera

Lime, lär dig svenska, det heter sämsta och inte "dåligaste"....

Kommentera

Värsta språket eller...?
                  DEn här tiden på året är svårare än andra. Ytvattnet börjar kylas av. Gäddan hittar trivseltemperaturer överallt. Med andra ord den sprider ut sig, Samma sak med bytesfisken. Den börjar röra sig ut och in allt efter vad den söker för foder och skydd.
                  Att fiska på samma platser som i högsommarvärmen gäller inte lika tungt längre. Gäddan kan gå grundare eller högre upp över djupbottnarna men den kan också finnas längre ut från uddar och vassar.
                  Man måste helt enkelt använda rörliga metoder för att leta upp intressanta platser. Får man hugg och tror att det kan finnas fler där så ankra upp och meta ett tag. Händer inget på en halvtimme dra vidare igen.
                  Innan man kan sitt vatten under alla årstider och väderförhållanden kan man inte peka ut ett antalställen som mest intressanta för en viss metod. Då måste man pröva alla, inklusive att lägga utjänta mörtar på ett par speciella ställen i sjön. De kan bli dina hemliga gäddställen, lakgömmor eller ålfickor.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Originally posted by Rasmus
                    Surt! hade också ett bompass i mälarn förra helgen (polarn fick en snipa men mer vart det inte), jag skyllde på vädret och vad jag förstod det som hade ingen annan något riktigt givande fiske heller den helgen. Mete är inte alls så dumt, testa att driftmeta/slowtrolla runt omkring adelsöfärjan. Där har jag knipt ett antal på mete men allt som oftast har mörten tagit slut då mörtfisket brukar suga när gäddan är i farten, det har inte blivit några bjässar men nån över fyra har det blivit där. Skitfiske och det är ju dax att visa att mälarn har potential om än trög ibland
                    Blir för långt att åka upp till Adelsö tror jag nog.
                    För dig som fiskar där i närheten kan jag rekommendera nordliga sidan av Björkö, där finns det grynnor, djupbranter att välja på.
                    Var där en gång i somras, hade relativt bra fiske.
                    Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Flötestrolling säger jag bara! Och så ror du runt vasser och djupkanter i knappt märkbar fart... Borde fungera. Men jag har också havt riktigt dåligt fiske senaste veckan. Idag kom det dock upp ett par trekilosfiskar...
                      Vill ha båt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 124 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman