the man got a point...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bompass igen
Collapse
X
-
Originally posted by robin82
Nu vill jag inte låta negativ eller surig men kanske borde prova en annan teknik än mete? För jag antar att det är det du gör. Kör lite jiggning eller trolling med vobbler. Då kan du ju inte misslyckas, ta ett par gäddor och sen kanske lägga ett långpass på inriktad mete efter storgäddan?!
Men visst har du rätt.Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
......*aaaarghhhh*.......Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Surt! hade också ett bompass i mälarn förra helgen (polarn fick en snipa men mer vart det inte), jag skyllde på vädret och vad jag förstod det som hade ingen annan något riktigt givande fiske heller den helgen. Mete är inte alls så dumt, testa att driftmeta/slowtrolla runt omkring adelsöfärjan. Där har jag knipt ett antal på mete men allt som oftast har mörten tagit slut då mörtfisket brukar suga när gäddan är i farten, det har inte blivit några bjässar men nån över fyra har det blivit där. Skitfiske och det är ju dax att visa att mälarn har potential om än trög ibland
Kommentera
-
Värsta språket eller...?
DEn här tiden på året är svårare än andra. Ytvattnet börjar kylas av. Gäddan hittar trivseltemperaturer överallt. Med andra ord den sprider ut sig, Samma sak med bytesfisken. Den börjar röra sig ut och in allt efter vad den söker för foder och skydd.
Att fiska på samma platser som i högsommarvärmen gäller inte lika tungt längre. Gäddan kan gå grundare eller högre upp över djupbottnarna men den kan också finnas längre ut från uddar och vassar.
Man måste helt enkelt använda rörliga metoder för att leta upp intressanta platser. Får man hugg och tror att det kan finnas fler där så ankra upp och meta ett tag. Händer inget på en halvtimme dra vidare igen.
Innan man kan sitt vatten under alla årstider och väderförhållanden kan man inte peka ut ett antalställen som mest intressanta för en viss metod. Då måste man pröva alla, inklusive att lägga utjänta mörtar på ett par speciella ställen i sjön. De kan bli dina hemliga gäddställen, lakgömmor eller ålfickor.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Originally posted by Rasmus
Surt! hade också ett bompass i mälarn förra helgen (polarn fick en snipa men mer vart det inte), jag skyllde på vädret och vad jag förstod det som hade ingen annan något riktigt givande fiske heller den helgen. Mete är inte alls så dumt, testa att driftmeta/slowtrolla runt omkring adelsöfärjan. Där har jag knipt ett antal på mete men allt som oftast har mörten tagit slut då mörtfisket brukar suga när gäddan är i farten, det har inte blivit några bjässar men nån över fyra har det blivit där. Skitfiske och det är ju dax att visa att mälarn har potential om än trög ibland
För dig som fiskar där i närheten kan jag rekommendera nordliga sidan av Björkö, där finns det grynnor, djupbranter att välja på.
Var där en gång i somras, hade relativt bra fiske.Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar