Flugfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiske

igår läste jag att det är kul att fånga vitfisk på torrfluga jag bor nära en damm med mkt vitfisk nära land som brukar vaka jag körde ner där nån timme och estade lite flugor jag hade 2 hugg men lyckades inte att kroka dem nån som har nåt bra tips opm flugor och krokings teknik?

kolla krokarna och när det gäller vitfisk är det viktigt att låta de ta riktigt så du lyfter spöt bestämt när tafsen sträckts ut av hugget
    [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Jag brukar fluga efter abborre, grymt kul!
      Brukar köra med flytlina oranga flugor med lite,lite tyngd i. Kör även med en liten blå-grön imitation av småfisk. Det är kul att riktigt se på när ett mindre abborrstimm jagar efter flugan. Hittils har ganska snabb intagning med korta pauser funkat bäst. Har provat med popperflugor men bara fått någon enstaka borre med dem, men det är kul och värt att prova.

-Krickan
      Nu röker vi 'borren!

Kommentera

Vitfisk och fluga....Små förtyngda nymfer st 14-18, inget mothugg, utan lyft bara spöet lite bestämt, då sitter dom!

Kommentera

jag var ute igår mkt bättre hade ca 40 hugg en mört kom upp fattar det inte när den jag fick upp högg så ryckte ag direkt.Jag provade ryckaåt sidan låta de svälja men inget funkar jag fattar det inte

Kommentera

Vad hade du för krokstorlek? Kanske hade du för stor krok...
            Mvh

Kommentera

Det där ska jag också testa! Har ett GRYMT ställe för brax ganska nära mig, plockade en brax på runt 2-3 kg när jag fiskade havsöring i våras, dock tog denna på en ganska stor tubfluga men kroken satt vid munnen så jag vet ej om den var felkrokad.

På det stället där man kan fiska brax så är det ungefär 20-70 cm djupt och när det är klart vatten så kan man se hur ganska stora braxar på 2-3 kg cruisar omkring där, dock har jag aldrig gett något intresse för dessa fiskar.

Angående abborfiske med fluga så har jag fårr mycket abborrar på det. Jag har tagit abborrarna på lite alltmöjligt som zonkers, streamers och nymfer. Dock har den bästa flugan varit någon sorts variant av boobienymf på st 12 krok. Gärna hemfiskad med hemtag på 1m. Abborrarna har jag uteslutande fiskat med fast sink lina.

Kommentera

jag ska prova deg på en liten krok idag

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                6 svar
                2 103 visningar
                0 gillar