Fiskerapport med en lite annorlunda händelse. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskerapport med en lite annorlunda händelse.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskerapport med en lite annorlunda händelse.

Åkte iväg till båtklubben vid 15:00 idag. Jag började med att fiska lite betesfisk precis vid bryggan. Efter ca 30 minuter hade jag redan tillräkligt med fisk.

Då ser jag hur en man kommer och ror med sin träbåt som han skulle ta upp för säsongen med hjälp av en traktor. Han körde ner traktorn till rampen och hoppar in i båten. Då börjar han dra spännband runt båten. Jag märker hur han får lite problem med spännbanden. Precis när jag tänkte fråga honom om han behövde hjälp, märker jag hur traktorn börjar röra på sig.

Sakta men säkert ser jag hur traktorn rullar mer och mer mot djupet. Mannen försöker att hålla sig själv torr genom att hålla sig fast i traktorns gafflar. Men till slut så tar gafflarna in i bryggan och hela bryggan flyttas en bit. Då märker han hur det börjar strömma in vatten in i kupén och vad har han där inne då? Jo två av hans hundar.

Han hoppar i vattnet och simmar till dörren och sliter ut hundarna snabbt. Han tar tag i hundarna och kastar dem till mig. När hundarna var på bryggan så stannar traktorn äntligen upp. Hela hans båt var under vatten halva traktorn inklusive motor låg också under vatten. Han försöker att starta motorn men den är helt död. Han tar sig runt huvudet och skakar på den helt oavbrutet. Till sist så förstår han väl att han måste ringa till någon så att han kan dra upp traktorn ur vattnet.

Sen kom min bror som skulle följa med mig och fiska, han kunde inte tro sina ögon när han kom till bryggan. Tills sist så fick väl herren hjälp av någon eftersom traktorn var borta när vi kom tillbaka från fisketuren. Men båten ståd kvar på land. All vatten runt båtbryggan var full med olja och bensin från traktorn.

Jag hoppas att alla som skall ta upp sin båt med hjälp av en traktor i höst inte glömer att dra åt PARKERINGSBROMSEN!!!

PS. Ingen gädda fångades på denna tur! Jag borde ha tagit bild på det hela men jag tyckte så synd om papphammar att jag inte gjorde det. DS
    Senast ändrad av Stizo; 2003-09-10, 21:33.

HAHA, vilket stolpskott!!

Kommentera

Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Hehehehehe
        Mvh

Kommentera

Haha, vilket ägg

Kommentera

Hahaha, vilken förlorare!

Var med om en grej för någon fisketur sen då jag tänkte fiska i skellefteåälven från land, körde nerför en smal grusväg som gick längs med en slalombacke, så det var rätt så brant neråt.

När jag kom ner fick jag syn på en bil som stod mitt på vägen, jag klev ur bilen och började gå mot den andra bilen, då fick jag syn på en gubbe som stod och hackade bort stenar på vägen, han frågade vad jag skulle göra där, fiska sa jag, men hur ska vi göra nu?
            äsch jag kan backa bak en bit till min stuga där borta så kan du köra förbi.
            Kan du verkligen backa på den här smala vägen sa jag!
            Jepp jepp det kunde han, så han började backa och jag körde efter i min bil, efter 50 meter tog det tvärstopp, han backa rakt ner i diket.

Han kom varken bakåt eller framåt efter det och jag försökte dra upp honom med min bil, men det gick inte heller.
            Då sa han att han skullle ringa en som hade lastbil som kunde dra upp honom, visst sa jag och när han for iväg till sin stuga och ringde passa jag på att ta lite bilder på hans bil i diket, hehe!

Men han kom iaf upp till slut och då var jag så less så jag ides inte fiska!

Kommentera

o herregud

Kommentera

Kommentera

varför hjälpte du inte mannen i traktorn? eller var det så att du stog på bryggan dubbelvikt av skratt??
                  skulle iaf jag göra
                  Bajen forever!

Kommentera

Härom året var jag vid min favoritå uppe i fjällen. Det finns en bondgård med kor i närheten. Det var dags att köra bort dynghögen bakom ladugården. Den gamla traktor förväntades dra ut kärran på en utdikad myräng. Marken var fast i kanten men det var inte där dynghögen skulle placeras.
                    Tvärs över tuvåkern bar det. Förresten bar är kanske fel ord. Gamla traktorer har smala däck och grästorven visade sig inte vara speciellt trycktålig och ekipaget var tungt.
                    Traktorn började såga sig genom grästötterna men skam den som ger sig! Bonden kämpade på med sin traktor och dynglass. Snart lhade den grävt ner till hjulnaven och kärran hade sjunkit så flaket vilade på marken. Traktorn hängde på underredet och hjulen spann fritt i sörjan. Då gav man upp. Så länge min semester varade stod traktorn kvar ute på myren.
                    Året efter var den borta. Först trodde jag att den sjunkit definitivt men jag mötte bonden på sin traktor, så antagligen hade han lyckat få loss den innan den definitivt frös fast till vintern.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 122 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman