Ursprungligen postat av Uberola
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ryssjor överallt i pukavik!
Collapse
X
-
Sannolikt ær det mer pengar i fisket æn man får intrycket av. En bekant var med och skulle køpa løss laxfiskare runt ælvmynningarna i norrland, som på pappret inte tjænade någonting på fisket.
Dom blev erbjudna 100 000, men var inte intresserade.
Men det skadar verkligen inte att gøra ett førsøk, vore fantastiskt om det gick att løsa på det viset.Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ola Visa inläggÄr det nån som försökt tala med dessa nätfiskare om att betala dem för att inte nyttja sin rätt att fiska?
Det vore väl något att köpa ut fiskerätter?
Här är det viktigt med C&R. Gäller ju lax och öring.
Gäddor är dock ointressant.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Scaner Visa inläggJag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Bra david.. Tycker personligen de skulle vara ett fiskeförbud på all fisk under leken även gäddan för då skulle man slippa alla nät mm.. Detta ska gälla ALLA även yrkesfisket... Men dom har väl sina undantag som tex me ålen vilket är idiotiskt.. men men som vanligt blir vi spö fiskare undanstoppade i ett hörn...
Kommentera
-
Håller med andra här som anser det finns bättre medel än att förstöra redskap läser man tidningens artikel så står det "Flera inlägg har handlat om att man borde ta upp näten, och helst skära sönder dem, eftersom de tar så mycket lekmogen fisk." Vad visar detta ju vi är inte ett dugg bättre möter olagligheter med olagligheter, det låter mer som akta er för sportfiskare dom gör vad dom vill för att få som dom vill, att ens uppmana till vandalisering m.m. är att sänka sig till precis samma nivå som den som tjuvfiskar.
Jag jobbar mycket med myndighetr och vet att det går trögt men ofta blir det rätsida på sakeker man framför och anmäler. Vem är intresserade av sportfiskares åsikter om dom inte ens bryr sig om gällande lagar.
Det är bättre om 100 personer lämnar in anmäalan och begär ut ärende/diarienummer så man kan följa ärendet och även upplysa om att man följer det och varför inte presentera förloppet på forumet, allt från anmälan till slutresultat då sätter man mer press på myndigheterna att göra det dom skall, än om en person åker ut och förstör redskap.
Har man nu i detta fall förstört redskap och flyttat dom ut till hav och dom inte är märkta, då finns det ingen anledning för ägaren att bärga dom och den som gjort det har både skräpat ner och ordnat en fälla för fisken.
Vad blir nästa steg jo någon som inte gillar sportfiskare ser att du parkerar bilen fel när du skall ut och fiska, vad gör man jo skär sportfiskaren sönder redskap skär vi sönder däcken på bilen för den står ju olagligt. Man vinner inget på att bekämpa brott med brott. Kan man ta det via myndigheterna och sedan se till att dommarna uppmärsammas i pressen och folk ser att det är inte gratis att fuska då kan man börja förhindra brott.Skulle det som idetta fallet vara sant som stod i en artikel att personen hade tillstånd då hamnar vi ju i en situation där man verkligen ser ner på oss sportfiskare
Innom fågelvärlden där jag agerat så finns det något som heter citeslista (finns för alla typer av djur och växter) finns en fågel på a-listan och du saknar papper på att sälja den så kan man få böta flera tusen kronor. Ett fall vi hade var det 6500.- efter att detta mer och mer uppmärksammas så har det skett en radikal minskning av olaglig handel med dessa djur då även köparen får samma straff.
Detta visar att även om det går trögt så går det att jobba med myndigheterna och få saker gjorda, ju fler som anmäler ju bättre resultat. Så istället för att skriva massa inlägg här om vilka brott som skall användas för att stoppa olagliheter använd tiden till att anmäla brotten.Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Nu även blog på gylta.blogspot.com
Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar