Var nere i skåne i lördags och fick 3 st. 1.9 2.2, 2.3 låg de på small på vid strax innan 9.00 sen var det en följare vid 12.30 tiden också fiskekompisen hade bara ett hugg som gjorde en rusning sen släppte den. De tog bara på snaps och inget annat guld-koppar färgad. De som var över 2kg var i fin kondition och gjorde bra motstånd men den minsta var en smal jäkel.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mycket havsöring!
Collapse
X
-
-
Låter ju som helt ok fiske!
Vadå bara tar på snaps? Skulle öringen rata mina kustwobblers?
Allvarligt kanske man skulle testa något mer blänkande. Öringen brukar jaga lite mer intensivt när det blir grumligt i vattnet.
Var i skåne var du? Vi på sydkusten har haft galet feta vågor. Fick fiska mellan rev och starandkant. Är det någon som har ett hum på var fisken ställer sig vid stormigt vatten, går den ner djup utanför revet?Senast ändrad av Flinus; 2008-03-31, 07:38.Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!
http://salmotruttasyd.blogspot.com/
Kommentera
-
Förmiddagens fiske gav 4 havsöringar varav några var riktigt blanka. Dock låg alla på ca 1.5 kg.
I fångstprotokollet noterades också en skrubba.
På ditvägen blev det också en mycket fin vårgädda på några kilo.
Ikväll blir det dock paus från fisket då det är allsvensk premiär mellan MFF och IFK.
Forza Malmö!Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Geronimo Visa inläggGul jacka på dig? Jag och en kompis körde några timmar vid fredshög och sedan ett pass ytterligare någon kilometer bort. Det blåste ganska bra även om det lugnade sig något. Tre stycken blev det med en slips på 1.9 som störst.
Helt rätt, man måste utmärka sig på något sätt
Fick Ni de tre där Ni såg mig?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Geronimo Visa inläggDen största klippte vi där och de två andra ytterligare en bit mot Trelleborg.
Kommentera
-
Var också ute i dimman idag och det var dött!
Hur upplever ni att dimman påverkar HÖ? Jag asner att det kan vara bra, men träffa en kille vid havet idag som hata det.
Nåja, det är på tok för klart i vatten just nu för att den ska våga sig ut från stenarna enligt min mening.Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!
Kommentera
-
Har i Hörte nött på HÖ 4 timmar kring lunch idag. Helt dött! Men det finns värre saker i livet än att lapa sol!
Ska ut vid fyra igen och köra under kvällen. Man kan ju hoppas att HÖ bli lite modigare när solen inte är så stark.
Ingen annan som fiska längs skånska sydkusten?Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!
Kommentera
-
Jag var ute igår längs sydkusten.
På fem kast hade jag 4 HÖ på kroken från samma plats i havet (precis som om de stod och väntade på samma ställe).
1 raga som åkte i.
1 liten söt blänkare som åkte i.
1 blänkare på 1,8 Kg som ligger i frysen
1 liten som släppte.
Har en liten fråga om hur mycket de egentligen tål. Ragan satt fast rätt bra och jag höll den i ett "grabbatag" över nacken medan jag lirkade loss kroken. Den blödde rätt bra i munnen. När jag släppte in lade den sig på sidan först men drog sedan snabbt iväg. Frågan är om det är någon fara eller de klarar sig.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar