Vi börjar fiska vid 15.00 tiden och det dröjer inte länge förens jag får napp - men ingen upphetsning då det visar siga vara en liten borre. Efter ett tag dyker ett flöte igen och nu är det bättre fight - en gädda i mindre formatet får göra en kortvisit ovanför vattnet.
Nu blir det lugnt ett tag till kompisens flöte dyker - mothugg och tvärstopp! "Den är fin" - får han fram. Vi plockar upp de andra spöna och han drillar fisken försikgt. Han har nämligen ingen tafs - litar på sin fireline och att det skulle räcka för gös.
När vi först får syn på fisken - så ser vi att den är riktigt stor. Ett monster om det är gös - men......det är en gädda!
Lycligtvis har vi en riktigt stor håv och håvning går bra.
Besten är tyvärr helt tom i magen och tynger ned vågen till "bara" 9 kg - jag skriver bara för den är 117 cm lång!
Den fick givetvis gå tillbaka - sedan fick vi bara en liten borre
innnan vi bröt...
Bildbevis:
Nu blir det lugnt ett tag till kompisens flöte dyker - mothugg och tvärstopp! "Den är fin" - får han fram. Vi plockar upp de andra spöna och han drillar fisken försikgt. Han har nämligen ingen tafs - litar på sin fireline och att det skulle räcka för gös.
När vi först får syn på fisken - så ser vi att den är riktigt stor. Ett monster om det är gös - men......det är en gädda!
Lycligtvis har vi en riktigt stor håv och håvning går bra.
Besten är tyvärr helt tom i magen och tynger ned vågen till "bara" 9 kg - jag skriver bara för den är 117 cm lång!
Den fick givetvis gå tillbaka - sedan fick vi bara en liten borre
innnan vi bröt...
Bildbevis:
Kommentera