Gäddrapport- Mälaren-Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddrapport- Mälaren-Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Östersjöfisket var oerhört trögt i helgen. Spenderade 4 hela dagar i södra Finlands skärgård. Körde mestadels på Buster Jerk. Vatten temperaturen låg runt 8-10 grader, soligt med vind. Leken verkade vara över men det ville sig inte.?Många gäddor som följde fram till båten för att sedan vända om. Hur kommer det sig att det inte ville hugga? Största landade hamnade på blygsamma 3.9 kg.
    Senast ändrad av profilen; 2009-05-05, 19:00.

Kommentera

verkar som att mälaren är jäkligt död runt västeråstrakten?
      jag ska fortsätta nöta nästa vecka... kommer bli en del pass då antar jag.
      kommer även köra en hel del verticalfiske och flötesmete. ska väl vara som fan om man inte lyckas då....
      http://www.facebook.com/?ref=home#!/...92370454140863

Kommentera

Var ute i lördags på Mälaren utanför Västerås. Fick bara en liten gädda på kilot. Tycker det är sällan jag får några gäddor i västeråsfjärden när jag är ute och kastar vid vassarna, däremot brukar man kunna få några fina när man är ute och trollar gös på grunden. Vad har ni för erfarenheter av det.

Kommentera

det finns mycket gädda runt västerås (fanns iallafall). förr när vi var ut så kunde man få iallafall 10-15st på några timmar, tyvär ganska små men men!

det kommer bli hårt fiske på lördag. flötesmete, vertical och wobblerfiske, då ska fanemej nån upp iallafall

Kommentera

Jag har ingen sten koll på vår fisket längre, varit ute några gånger hitills och bara fått någon enstaka alla gånger. Det är suupersegt just nu. Någon som har något att rekomendera som tex vikar osv kring bålsta ?
            http://www.jeppsportfiske.blogg.se

Kommentera

Jag tycker också att det blivit sämre gäddfiske med åren. Fiskar kring Blacken runt E-tuna och Sundbyholm. Bara enstaka gäddor i år. Dock brukar det smälla på ett par fina sommargäddor på grynnorna vid gösfiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av stråke Visa inlägg
                Jag tycker också att det blivit sämre gäddfiske med åren. Fiskar kring Blacken runt E-tuna och Sundbyholm. Bara enstaka gäddor i år. Dock brukar det smälla på ett par fina sommargäddor på grynnorna vid gösfiske.
                Hur tycker du öarna norr om Syndbyholm fungerar? Kommer nog försöka en hel del där i sommar och även Björsunds kanalen.

Kommentera

Ursprungligen postat av mr.zonker Visa inlägg
                  det finns mycket gädda runt västerås (fanns iallafall). förr när vi var ut så kunde man få iallafall 10-15st på några timmar, tyvär ganska små men men!

det kommer bli hårt fiske på lördag. flötesmete, vertical och wobblerfiske, då ska fanemej nån upp iallafall
                  På Pike Challenge 2009 då alltså ?
                  http://www.jeppsportfiske.blogg.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jepps Visa inlägg
                    På Pike Challenge 2009 då alltså ?
                    Jaha, just det den går ju i Bålstad imorgon! Och nej självklart inte! Jag kan gärna vänta tills imorgon efter tävlingen och få tips!

Annars var det bra uppsnappat att "nån" kanske söker tips till tävlingen imorgon.

Hoppas det går bra på tävlingen för er som ska vara med på den!

PS: Glöm inte skriva efter tävlingen lite rapporter hur det gått för er! Vi amatörfiskare tar gärna lite hjälp av det i vår jakt!

Mvh
                    Kenneth

Kommentera

fy fan vilket fiske

vi fick en enda abborre på en hel dags fiske, vi måste vara världssämst alltså!
                      enligt smhi så skulle det blåsa 4m/s, enligt vad jag trodde så skulle det vara ganska lite. men det visade sig vara mer än lagom =(. gick knappt å ta sig fram med en ryds 478gt. funderar på ett nytt försök idag?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 103 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman