Östersjöfisket var oerhört trögt i helgen. Spenderade 4 hela dagar i södra Finlands skärgård. Körde mestadels på Buster Jerk. Vatten temperaturen låg runt 8-10 grader, soligt med vind. Leken verkade vara över men det ville sig inte.?Många gäddor som följde fram till båten för att sedan vända om. Hur kommer det sig att det inte ville hugga? Största landade hamnade på blygsamma 3.9 kg.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddrapport- Mälaren-Stockholm
Collapse
X
-
verkar som att mälaren är jäkligt död runt västeråstrakten?
jag ska fortsätta nöta nästa vecka... kommer bli en del pass då antar jag.
kommer även köra en hel del verticalfiske och flötesmete. ska väl vara som fan om man inte lyckas då....
Kommentera
-
Var ute i lördags på Mälaren utanför Västerås. Fick bara en liten gädda på kilot. Tycker det är sällan jag får några gäddor i västeråsfjärden när jag är ute och kastar vid vassarna, däremot brukar man kunna få några fina när man är ute och trollar gös på grunden. Vad har ni för erfarenheter av det.
Kommentera
-
det finns mycket gädda runt västerås (fanns iallafall). förr när vi var ut så kunde man få iallafall 10-15st på några timmar, tyvär ganska små men men!
det kommer bli hårt fiske på lördag. flötesmete, vertical och wobblerfiske, då ska fanemej nån upp iallafall
Kommentera
-
Jag har ingen sten koll på vår fisket längre, varit ute några gånger hitills och bara fått någon enstaka alla gånger. Det är suupersegt just nu. Någon som har något att rekomendera som tex vikar osv kring bålsta ?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av stråke Visa inläggJag tycker också att det blivit sämre gäddfiske med åren. Fiskar kring Blacken runt E-tuna och Sundbyholm. Bara enstaka gäddor i år. Dock brukar det smälla på ett par fina sommargäddor på grynnorna vid gösfiske.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mr.zonker Visa inläggdet finns mycket gädda runt västerås (fanns iallafall). förr när vi var ut så kunde man få iallafall 10-15st på några timmar, tyvär ganska små men men!
det kommer bli hårt fiske på lördag. flötesmete, vertical och wobblerfiske, då ska fanemej nån upp iallafall
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jepps Visa inläggPå Pike Challenge 2009 då alltså ?
Annars var det bra uppsnappat att "nån" kanske söker tips till tävlingen imorgon.
Hoppas det går bra på tävlingen för er som ska vara med på den!
PS: Glöm inte skriva efter tävlingen lite rapporter hur det gått för er! Vi amatörfiskare tar gärna lite hjälp av det i vår jakt!
Mvh
Kenneth
Kommentera
-
fy fan vilket fiske
vi fick en enda abborre på en hel dags fiske, vi måste vara världssämst alltså!
enligt smhi så skulle det blåsa 4m/s, enligt vad jag trodde så skulle det vara ganska lite. men det visade sig vara mer än lagom =(. gick knappt å ta sig fram med en ryds 478gt. funderar på ett nytt försök idag?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar