Urban Piking, with urban vikings. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Urban Piking, with urban vikings.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Urban Piking, with urban vikings.

rapport för min ,Bergmans och Willes urban pike dag!, det vart ett lyckat resultat vid min hemliga plats, 9,2 kilo delat på 3 personer på tre gäddor, dvs Wille var först, ungefär 5 minuter efter vi kommit, försvann hans gäddmete (vilket var metoden vi använde oss av), där satt den: en vild liten rackare på ca 2,5 kilo. Pust! Det blev lite svalare och skönare när solen försvann. Lite senare: när en "typ" tidningsfotograf snällt promenerar förbi, så undrar Bergman -va fan mitt flöte är? Jag säger då -där! och pekar utåt vattnet, sen börjar jag kolla, men jag ser inte flötet. Jag vevar in lite lina och gör ett mothugg.... YES där satt den andra gäddan idag, väldigt stark. jag gissade först på 5 plus, den rusade mycket och verkade allmänt sur.
    Till slut fick vi upp den! Fin som fan, kanske lite slank. Vågen sjönk till 2,7. Fast, lite roligt var ju också; att när man hade håvat upp den, så såg vi att de stog ungefär 20 personer och kollade, plus en segelbåt som sakta glider förbi där det står ytterligare ca 10 personer som hurrar och busvisslar.
    kanske en bra grej det här med "city"- fiske.
    Tiden går, nu har de nästan gått en timma sedan min fisk kom upp, Bergman sitter och stirrar på sitt flöte och e lite purken , Då och då stöter han tjurigt ur sej - va FAN! Jag tröstar honom och säger, -du kommer nog få nå`t Bergman, kanske till och med nytt pb. Han fortsätter att sura ....
    Nu försvann Bergmans flöte! Bergman blir glad som en isbjörn med ylletofflor, han skuttar fram som en gasell till spöt och gör mothugg, men nej.... spärren var för klent åtdragen. Han skruvar den snabbt och gör ett nytt försök .... Pang,.. där satt den! Den rusar åtskilliga gånger och man ser Bergman lite nervöst kämpa emot. -Inte mot bojen ,inte mot bojen, säger han gång på gång. Den kämpar länge och väl, men efter ett tag ger den efter och låter sej håvas ...
    Håven väger ner, Bergman tittar nervöst, han hoppas på nytt pb. Jaaaaa... det är ett nytt pb, 4 blankt vägde den, riktigt fin med en tjock mage *som Bergman*

Efter det här så stannade vi inte så värst länge, med tanke på att vi inte hade nå´n betesfisk kvar och den vackra fiskedagen började lida mot sitt slut. Det var en bra dag och många foton ska ni få....

Däremot lämnas inte fiskeplatsen ut öppet, eftersom vi ska testa den lite mer först. Men jag säger -att en anonym polare har fått flera över 10 kilo, just där!!!!

Slut på rapport och skitfiske på er !!
    Senast ändrad av Crubbster; 2003-08-18, 01:28.
    [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Får redigera bakgrunden lite om du vill hålla haket hemligt
    Själv tog jag 8kg gädda i området för några år sedan på H-Ö spinn.....
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Hehe! Hemligt ställe! Ni har ju fotat hela andra stranden. Inte så svårt att lista ut vart det ligger! Jag fiskade där i höstas...

Man kanske skall följa med nästa gång! Kul liten berättelse du fick ihop! Applåder!

Kul att ni fick lite gäddor i alla fall och grattis till Bergmans nya PB!

Kommentera

de e inte top sekret men den som vill fiska där får fundera ut var de e !!!

Kommentera

Jepp, det var en MYCKET trevlig tur ! PB och allt är inte varje dag direkt ...

Man får tacka Cribba för en mycket bra "guidning" till hemilga vatten. Hehe !

Måste nog erkänna att jag trodde Gäddan var större än den var då den formligen rusade ut en hel del gånger även fast spärren var hårt åtdragen. Skulle tippa på 10 rusningar på 10-20 meter innan den kom upp ... lite problem att håva från kajen med men vafan.

Nästa tur kanske videokameran får följa med också.

Cribba glömde att säga att han badade va ? HAHAHA ! Satt och lekte med spöt när spötoppen for iväg ... efter skuttade Cribba.

Bifogade filer
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

tack bergman för badbilden suck !!!

aja, de va kul iallafall

Kommentera

Hehe! Bra jobbat Cribba! Var det kallt! Han bada väl inte näck?

Hojta till när ni skall iväg igen. Om jag kan så hakar jag gärna på och metar lite gädda.

(SVERIGES NYA FRÖLANDER)

Kommentera

Hehe, det är inte särskilt svårt att se var ni var någon stans..
                Snyggt av cribba iaf

Vore schysst om jag kunde hänga på någon dag om ni ska dit mer....

Kommentera

Ska förresten in till city med mange imorrn, meta abborre och meta/jigga gös.. nån som vill hänga på?

Kommentera

tack, tack nej ja badade i mina vackra hugo boss boxers faktiskt .....
                    och va fan skulle ni göra om halva spöt plötligt flög i, .....

ja de va VÄLDIGT väldigt lite kallt, gjorde lite ont men man klarar sej, har ju badat isvak så !!!, obligatoriskt i en kurs man gick en gång !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 103 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman