Trolling Vänern&vättern. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling Vänern&vättern.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Grattis till 3:e platsen. Vi får inte glömma att hurra för vinnarna Team Pill o Pull mina söta vänner.
    Jag har varit bortrest så jag kunde tyvärr inte medverka. Sugen som attans nu på att dra ut på några fina svängar med blankfisk...
    sigpicMörtsnurb
    http://teamsilverguiderna.blogspot.com/

Kommentera

Nja, hurra vet jag inte... Inge ont om Pill & Pull annars, men nu vart det mer eller mindre fiasko (trots vinsten). Vad tomten dagen till ära Janne Andersson sysslade med kan starkt ifrågasättas.

Samtliga närvarande vid vägningen/grillningen/prisutdelningen/eftersnacket tyckte innerligt synd om Janne Atterlöf (tävlingsarrangör) som verkligen lagt ner tid och ansträngt sig kring evenemanget. Självklart tillhör det att ta ett par kalla å nån wirre till kvällen, men att vara TOTALT DYNGRAK redan till sjöss, därefter grovt skämma ut sig vid nämnda prisutdelning, lade verkligen sordin på tillställningen.

"Pull" (NYKTER!?) snubbla nästan in i elden, "Pill" såg ut att somna vilken sekund som helst, "tomten" (No name) pratade/skrek med en volym trollarna i Mellerud säkerligen kunde snappa upp vad som sades... När man handlöst faller omkull vid stående posé med vinnarfisken, därefter även faller ihop vid sittande posé(!), kan jag lova samtliga sponsorer började skruva på sig. Var t.o.m. snack om att ta tillbaka skänka priser!

När därefter tävlingsarrangören senare vid hemgång hittar nämnda gäng TOTALT UTSLAGNA/DÄCKADE i köket som förövrigt densamma (tävlingsarrangören) fick städa/sanera till sena kvällen, är måttet defintivt rågat. Att det dessutom inte är första gången detta äger rum, gör knappast saken bättre.

I övrigt en mycket bra genomförd tävling & ett lyckat arrangemang, STORT CRED TILL JANNE FETTFENA! Hurra för "Pill&Pull", inte från mig iaf....
      Senast ändrad av Quivertip; 2008-01-05, 14:00. Anledning: Oavsett orsak hänger vi inte ut folk här.

Kommentera

Du har rätt i det du säger. Man behöver kanske inte vara D rak. Själv kör jag total nyktert på sjön men klart jag tar lite bira mm på kvällen. Det är ju tyvärr sponsorer och janne som blir drabbade. Kul kan man ha men man behöver kanske inte vara så full. Hoppas ni hade en bra tävling annars. Ska du köra något här framöver? Sjävl försöker jag få Henrik och Gunte att följa med något. Ev 18-20e jan om det inte är 20 minus eller snöstorm.
        sigpicMörtsnurb

Kommentera

Ursprungligen postat av Mörtsnurb Visa inlägg
          Du har rätt i det du säger. Man behöver kanske inte vara D rak. Själv kör jag total nyktert på sjön men klart jag tar lite bira mm på kvällen. Det är ju tyvärr sponsorer och janne som blir drabbade. Kul kan man ha men man behöver kanske inte vara så full. Hoppas ni hade en bra tävling annars. Ska du köra något här framöver? Sjävl försöker jag få Henrik och Gunte att följa med något. Ev 18-20e jan om det inte är 20 minus eller snöstorm.
          Utan att vara någon moralpolis förstår jag tillfullo förbannade sponsorer, fanns 30 mer välförtjänta segergäng på plats. Undantaget två lirare i en liten buster som faktiskt vid landgöring kröp upp på bryggan sluddrandes "-ingen som har mer öl?", kommentar överflödig... Fanns även "vanligt folk" som campingvärdens familj m.fl. på plats, skämmigt var bara förnamnet. Faktiskt förvånad att ingen såg rött och tog till orda..

Kör nog ev första helgen i Feb om fisket & vädret vill sig, fick bl.a. 2 nätter á 3pers valfri helg i Baggerud i pris...

Kommentera

skicka ett pm om ni ska köra något. man kan ju ev också åka med. det är ju alltid kul med fler båtar. ev blir det otterbäcken nu i helgen och nästa helg om det inte fortsätter att blåsa satan... skit fiske på er. vi lär ju iaf synas i sommar vid lax köret utanför Henriks stuga.
            sigpicMörtsnurb

Kommentera

Körde i helgen som var 12e-13e i vänern . resultatet blev fiske lördag 2 påslag och en vildfisk på 6 kg. Inne blåsta söndag så det var bara åka hem. Blir havsöring i helgen för att det var lovat ca 15 s/m på vänern när vi beslöt oss för att jaga havets öringar ist.
              sigpicMörtsnurb

Kommentera

Ursprungligen postat av Mörtsnurb Visa inlägg
                Körde i helgen som var 12e-13e i vänern . resultatet blev fiske lördag 2 påslag och en vildfisk på 6 kg. Inne blåsta söndag så det var bara åka hem. Blir havsöring i helgen för att det var lovat ca 15 s/m på vänern när vi beslöt oss för att jaga havets öringar ist.
                Vi kör 1-3 feb, Baggen såklart... Peter (VÅLA) Götegård gästfiskar med oss, riktigt "turgubbe", kan bara gå på ett sätt Varje gång han följt med ut på Å-hav har t.ex. resulterat i blankt med stort B! Ha de

Skitfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidJ Visa inlägg
                  Tjena Roger, tänkte bara kolla om ni möjligen kör Vänern nu lörd 22/12 (jullaxen Baggerud)??? Farsan, jag och brorsan sticker ner fredag em för hemresa (tyvärr) redan lördagkväll. Kan nog bli riktigt bra med stabilt högtryck + riktigt fina SV-vindar hela veckoslutet.

Dock (!?) risk för en smärre invasion i Baggerud, dels är fisket på G, dels är Kapurja (K-hamnsrampen) igenfrusen. Möjligen hänger "påskrekordet" om ~75ekipage löst, då det köades från "bommen" till rampen (~350m)! Visst, gör alla som Janne bett om dvs riggar 100% klart redan innan man entrar lämmeltåget bör det trots allt fungera, BÄLINGE tar dock säkra före osäkra och är bland de första ner (som vanligt

Skitfiske GRAM önskas av BÄLINGE!
                  Tjena David

Sen ska syndaren vakna ... Jag har varit på semester över Jul&Nyår komm hem 12/1 Men båten blev ju stulen i höstas och senare åter funnen så nogåt fiske har det inte blivit. Igår ringde verkstan och sa att båten nu är klar så jag drar nog in till Uppsala och hämtar den. Men det är ju altid roligt att få höra om det har blitt något för er.
                  Skitfiske på er Team Bälinge och alla andra trollare
                  Roger
                  www.gramslures.se

[url]http://gramslures.blogspot.se/

Kommentera

Kul väder nu. ena dagen halv storm andra regn och rusk. fan det går ju intte att planera någon tripp till våra fina laxsjöar. Det bara blåser och blåser... Värsta höst/vinter på många år.
                    sigpicMörtsnurb

Kommentera

Vad kul att det blåser hela j..la tiden? man kan ju inte komma ut och gör man det så är det svårt och gungit... Nej nu får det snart mojna så man kan komma ut. Har man ca 27-30 mil att traila så vill man gärna ha några dagar som är ok. Ska köra 4 dagar i mars vid spiken om det inte är för kallt för då är ju risken att det fryser där. Innan det ska jag också köra men då gäller det en helg. Sen blir det Thailand och fiska där för andra året i rad.
                      sigpicMörtsnurb

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 101 visningar
                      0 gillar