Trolling Vänern&vättern. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling Vänern&vättern.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Blir en sväng den 18-20e januari. Vart vet jag inte än det får vi se. Hoppas det inte är 20 minus och halv storm bara.
    sigpicMörtsnurb
    http://teamsilverguiderna.blogspot.com/

Kommentera

trollade i lördags i värnen för andra gången i mitt liv.. släpade dit båten och använde dem spön vi hade med multirullar. körde två paravaner och två spön närmare båten. testade sätta på flasher på dem närmsta betena och min fråga...??? kan man använda flasher utan djuprigg? vi testade skicka ut flashern en 30meter med ett släp på ca 60cm bakom flashern och en bomberwobbler.. såg den blänka till därute ibland när man spanade och den gick i stora "cirklar". fick förövrigt en öring på dryga 4kg och tappade en vid båten men dem högg på paravanerna.. tacksam för svar snarast.. e sugen på testa igen.

Kommentera

Vi har kört höstvändor till Vättern i ett par års tid och måste säga att det har varit trögt även Värnen har provats men fiske är fiske vi har ialla fall jädrigt trevligt på kvällarna. Har bott ett år i Blekinge och trollat där och även haft båten en vinter i Simmris.
        Skitfiske på er alla trollare ett segt släkte.

"Redan som liten blev jag LAXBITEN"
        www.gramslures.se

[url]http://gramslures.blogspot.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Gram Visa inlägg
          Vi har kört höstvändor till Vättern i ett par års tid och måste säga att det har varit trögt även Värnen har provats men fiske är fiske vi har ialla fall jädrigt trevligt på kvällarna. Har bott ett år i Blekinge och trollat där och även haft båten en vinter i Simmris.
          Skitfiske på er alla trollare ett segt släkte.

"Redan som liten blev jag LAXBITEN"
          Tjena Roger, tänkte bara kolla om ni möjligen kör Vänern nu lörd 22/12 (jullaxen Baggerud)??? Farsan, jag och brorsan sticker ner fredag em för hemresa (tyvärr) redan lördagkväll. Kan nog bli riktigt bra med stabilt högtryck + riktigt fina SV-vindar hela veckoslutet.

Dock (!?) risk för en smärre invasion i Baggerud, dels är fisket på G, dels är Kapurja (K-hamnsrampen) igenfrusen. Möjligen hänger "påskrekordet" om ~75ekipage löst, då det köades från "bommen" till rampen (~350m)! Visst, gör alla som Janne bett om dvs riggar 100% klart redan innan man entrar lämmeltåget bör det trots allt fungera, BÄLINGE tar dock säkra före osäkra och är bland de första ner (som vanligt

Skitfiske GRAM önskas av BÄLINGE!

Kommentera

Team Bälinge. hmm ni känner laine va? tror vi setts någon eller ett par gånger... ja ja hur som haver. Jag kan icke medverka på lördag tyvärr. Skulle varit roligt både fisket och alla "dårar" i cirkusen. Skit fiske på er alla och hälsa Fittfena samt pill o pull och alla de andra team som gör upp på lördag.
            sigpicMörtsnurb

Kommentera

Ursprungligen postat av Mörtsnurb Visa inlägg
              Team Bälinge. hmm ni känner laine va? tror vi setts någon eller ett par gånger... ja ja hur som haver. Jag kan icke medverka på lördag tyvärr. Skulle varit roligt både fisket och alla "dårar" i cirkusen. Skit fiske på er alla och hälsa Fittfena samt pill o pull och alla de andra team som gör upp på lördag.
              Jo visst känner vi Henrik, var med oss ut på Å-hav ifjol en sväng. Satan som de blåste upp, från bleke & sol till ~20m/sek + blåsvarta moln på max 6-7min, helt sanslöst! Varade kanske 25-30min, försvann sedan lika fort som det kom, blev lungt & klart igen... Aja, instämmer helt med Tapani dvs hälsa Henrik att de är dumt göka på senvintern/våren - blir åt helvete för mycket födelsedagar i Nov/Dec då laxen är på G... Skitfiske!

Kommentera

vättern onsdag 19/12 1 öring på 60cm. 1 pytte lax. 1 lax 5,5kg. en riktigt fin gick loss efter 10-15 minuters kamp. några bomhugg. fick bryta vid 13 tiden pga vind.
                ---------------------------------------------------------------------------------------
                Team Pikings

Kommentera

Henrik är ju familje far och har väl inte tid med oss fiskare längre. Som sagt enda gången man får se han blir på barnkalasen. haha. Ska ringa han idag och se efter så han lever. Ses i Kylan burrr...
                  sigpicMörtsnurb

Kommentera

Det blir en trollingtur på vättern imorgon, med farsans snipa så man får hålla sig i södra änden.

Skitfiske på er!
                    Krökta spön knarrande rullar och linor spända som fiolsträngar, då lever man gott....
                    www.solskensmetarna.se

Kommentera

22/12 - Vänern Baggerud (Jullaxen)

Skapligt fiske iaf, kunde gått bättre (såklart). Valde fel plats till en början, ledsna kl 10 plocka upp allt och drog söderöver, gneta upp ett gäng blanka med 6,88kg i topp (grym fighter btw). Vart 3:a på det(!), alltid roligt... Kul tillställning iom 32 startande team ~80 pers, stort cred till Janne-FettFena för ett lyckat arrangemang!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 101 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman